Tervehdys
Ongelmanani on koneeni käynnistyessä ilmestyvä viesti:
Hard disk warning !!!
Hard disk boot device has changed or boot sector has been modified.
Confirm the boot sector in setup and run a virus scan program.
F1 Resume F2 Setup
Eli kuinkahan vakavasta asiasta mahtaa olla kysymys?
Koneeni on Fujitsu Siemensin Scenic S (i815 e) pöytäkotelomalli.
1000MHz Intel Pentium III prossulla.
Käyttöjärjestelmänä on Windows xp pro.
Eli miten ongelmat alkoivat:
Osioin ja alustin tyhjennetyn (ilmeisesti formatoidun) 40 gigan kovalevystä 10 gigan osion Windows xp pro:n asennusvaiheessa (eli kun kone oli buutattu asennusrompulla). Tähän asti projekti eteni ilman ongelmia. Windows saatiin asennettua tälle 10 gigan osiolle ja kone käynnistyi ilman tuota Warning ilmoitusta.
Kovalevyn käyttämättömän 30 gigan osion otin käyttööni Windowsin avulla. Tässä kohtaa ilmeisesti tapahtui jokin virhe, vai? Tietokoneen hallinta\Levynhallinnasta käsin loin ensin loogisen levyaseman
tästä 30 gigan käyttämättömästä levyosiosta, jonka sitten alustin. Windowsin mukaan kaikki eteni hyvin eikä mitään virheilmoituksia tullut. Uusi looginen asema toimi käytössä normaalisti.
Tämän jälkeen kun käynnistin koneen uudelleen niin "Hard disk warning" ilmestyi ensimmäisen kerran.
Virusskannauksen ajoin heti mutta mitään ei löytynyt.
Tämä 10 gigan osio on koko ajan ollut ensisijainen osio.
Windows on kuitenkin aina käynnistynyt kun painaa F1 (resume).
Setupista en ole löytänyt kohtaa, jolla voisi vaikuttaa varoityksen osaan "Confirm the boot sector in setup".
Olen kokeillut poistaa osioinnin 30 gigan loogisesta levyasemasta boottaamalla koneen "Windows xp pro"
asennusrompulta ja valitsemalla "poista valittu osio" ja sen jälkeen olen luonut uuden osion myös
täältä asennusohjelmasta käsin. Osion olen sitten alustanut windowsissa. Tämä ei ole auttanut.
Olisiko jollain tietoa mitä pitäisi tehdä. Olisin avusta kiitollinen.
Terv: Antimoni
|