User Käyttäjä Salasana  

lauantai 11.10.2025 / 13:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > antec p180 kehuja - haukkuja
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Antec P180 KEHUJA - HAUKKUJA
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Bertone
Senior Member
_
1. maaliskuuta 2006 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Antaa tulla vaan oma mielipiteenne.
Koska ajattelin itse tuon ehkä hankkia.

- Lahti -
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. maaliskuuta 2006 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
loistava kotelo vaikka ei olekaan kokemusta olen itse katsellut sen normaali versiota.. siksi ajattelinkin kysyä että miksi tuo special edition joka maksaa 50e enemmän ja silti samat specsit vain väri on tylsän musta..???????

a mon avis
Bertone
Senior Member
_
1. maaliskuuta 2006 @ 13:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hinta laskenut ainkin tuolla:
http://www.elektroni.fi/?product=6303 149 eur

ja eikös alumiinin värisessä ovien levyt olleet kupruilla...?

- Lahti -
Senior Member
_
1. maaliskuuta 2006 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kai nyt niissä kaikissa kupruja ole.
Omasta mielestä toi musta on paljon hienomman näkönen ;)
Bertone
Senior Member
_
1. maaliskuuta 2006 @ 15:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu kyllä tuo musta on ehdottomasti paremman näkönen.

mutta mietin tuossa tuota powerin pihojen pituuden riittävyttä...
että ylttääkö hyvin emolle...?
poweri pysyis nykysessä true power 2.0 380w:ssä

- Lahti -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. maaliskuuta 2006 @ 15:19

Senior Member

1 tuotearvio
_
1. maaliskuuta 2006 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eiköhän ne riitä itellä myös sama virtalähe ja kyllä niissä jotenki sitä pituutta riittää ainaki pisimmissä.. mutta tietty kannattaa kysästä sieltä että josko ne tietäis..onko toi musta alumiini mustan värinen vaiko kiiltävä muovi musta?? jos alumiini musta niin ei se sitten niin hullu olekaan miltä se tässä linkissä on http://www.elektroni.fi/?product=6303 149 eur

a mon avis
rafsanta
Senior Member
_
1. maaliskuuta 2006 @ 16:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
varmaan tiedätkin kyseisen laitteen, mutta suosittelen vielä vilkasemaan P150 kotelon (+powerin). http://www.silentpcreview.com/article272-page1.html

Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu
Bertone
Senior Member
_
1. maaliskuuta 2006 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Of course, we'll hear from the trendoids who insist on black everything, as its well-known that black computers are faster.

juu'u

- Lahti -
cossu77
Member
_
1. maaliskuuta 2006 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse laitoin powerin ja emon väliin vielä tuon: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16761
Olis tullu muuten piuhat todella kireelle ja nyt ne sai hieman siistimmin kulkemaan kotelossa.

Kyllä ainakin tässä meikäläisen kotelossa tuo ovi on hieman kuprulla mut jos tunkis liimaa väliin ni eiköhän asettuis. Ei oo kuitenkaan pahasti vielä häirinnyt ni oon antanu olla.

Kaikin puolin oon ollu koteloon tyytyväinen. Se "AirDuct" härveli lähti kyllä samantien kopasta ku sen avasin. Eikä kyllä olis kunnolla käynykkään tuon NV Silencerin päälle.

Antec P180 SPCR Black Edition + LC-Power 700W
Asus P5Q Pro
Intel Core2Duo E8500
2x1Gb GSkill DDR2
Samsung 750Gb SATA + Seagate 200Gb SATA
Samsung Syncmaster 2253BW 22" TFT
EVGA 9800GTX+
Logitech MX3100
Lerppu
Senior Member
_
2. maaliskuuta 2006 @ 01:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. maaliskuuta 2006 @ 13:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taas rafsantan ehdotus on todella hyvä! :) siis kerrassaan mainion artikkelin se on jostain kaivanut! perskuta pitäsköhän ite hankkii tollanenenenenene...

a mon avis
Bertone
Senior Member
_
2. maaliskuuta 2006 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu onhan toi P150 ihan siistin näköinen kanssa...
kumpi sitte oikeesti on parempi hiljasuuden\lämpöjen kannalta..?!

- Lahti -
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. maaliskuuta 2006 @ 16:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
luulen että tää p180 o hiljaisempi koska siinä on oikein panostettu hiljaisuuteen jossa ilman kierto on hyvä. p150 on hiljainen mutta vaikuttaa paremmalta tuuletuksen osalta.. jos "äänettömän" ja viileän haluat ota p180 jos hiljaisen ja kylmän niin p150. Mun käsitys noista mitä oon noita tässä nyt seuraillut..

a mon avis
Bertone
Senior Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
miten niin P150 vaikuttaa tuuletuksen osalta paremmalta?
miten on sellanen käsitys että P150 on kylmä ja P180 viileä ?

- Lahti -
Limasika
Senior Member

1 tuotearvio
_
3. maaliskuuta 2006 @ 09:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paljon on kehuttu nuita suodattimia tuuletinpaikkojen edessä ja itsekkin olen ne vallan mainioiksi todennut, mutta tuossa yksipäivä piti taas kone avata ja huomasin että pölyä on kertynyt todella paljon. Kaikki ylimääräiset reiät on teipattu umpeen takapaneelista joten sieltä ei pitäisi pölyä kertyä, joten oisko kellään havaintoa mistä pölyä pääsisi livahtamaan suodattimien ohi noin reilusti? (ei tämä mun koti kuitenkaan niin likainen ole :D)
Lerppu
Senior Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 09:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nimimerkki Limasika, tuolla toiselta foorumilta nappasin tämän tiedon:

"Eilen tuossa availin kotelon pitkästä aikaa, ja huomasin että siellä (yläosassa) oli yllättävän paljon pölyä. Takaseinän ja katon reiät olen teipannut umpeen, joten käytännössä ilmaa pitäisi koteloon päästä vain suodattimen läpi. Koteloa hetken pällisteltyäni huomasin että etulevyn kytkimille, ledeille ja liittimille meneville johdoille on kohtuullisen iso reikä siinä suodattimen vieressä, ja siitä se pöly oli nähtävästi koteloon päätynyt. Eli kannattaa teipata se umpeen jos ei ole jo niin tehnyt."

Lähde:

http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=26&thread=367828&...
rafsanta
Senior Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 09:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lerppu kerkes eka, kun olin itekkin just linkittämässä tonne muron p180 threadiin. eilen tota just luin ja nyt joku täällä kysyy samaa juttua; hassua ;)

Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2006 @ 09:59

Limasika
Senior Member

1 tuotearvio
_
3. maaliskuuta 2006 @ 10:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joops, luinpas itsekkin tuon saman homman murosta juuri kun olin tuon kirjoittanut :D Noh, aletaanpa tutkimaan asiaa..
cossu77
Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 12:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aika harvahan tuo suodatin tuossa on että jos laittais vaikka sukkahoususta palan siihen päälle ni ei varmaan menis enää niin paljon pölyä sisuksiin.
Tosi kätevä kyllä ottaa suoraan imurilla suodattimet puhtaaks. Ei tarvii irrotella niitä puhdistusta varten. Olihan tuota taas kertyny ku en ollu muutamaan viikkoon muistanu niitä putsata...

Asus P5Q Pro
Intel Core2Duo E8500
2x1Gb GSkill DDR2
EVGA 9800GTX+
Logitech MX3100
Bertone
Senior Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 13:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@cossu77 onko sulla tossa toi Scythe Ninja passiivisena?
mites muuten lämmöt sulla?? ja onko hiljanen tolla kokoonpanolla?

- Lahti -
cossu77
Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 13:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En oo vielä kokeillu passiivisena. 120mm ropelin laitoin työntämään ilmaa läpi. Taitaa olla NoiseBlockerin Ultrasilent. Pitäis joku päivä repii se tuulettimen piuha irti ja kokeilla lämpöjä sillee.
Prossun lämmöt 31-44, emo n.24, näyttis 48/50 idlenä ja rasituksessa nousee max 65.
Kotelotuulettimet vaihdoin Akasan 120mm Amber:eihin. Melko hiljainen kokoonpano on mutta on tuossa vielä parannettavaa. Aina löytyy jotain mistä vähän nipistää pois.

Asus P5Q Pro
Intel Core2Duo E8500
2x1Gb GSkill DDR2
EVGA 9800GTX+
Logitech MX3100
Bertone
Senior Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mun suunnitelma oli et toi P180
sitte Scythe ninja prossulle tai Tuniq Tower 120 tms...
sitte pari kotelotuuletinta addaa.. katto reikä umpee..
näyttiksellä ati silenceri.. mut saany nähdä.

- Lahti -
rafsanta
Senior Member
_
3. maaliskuuta 2006 @ 20:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
mun suunnitelma oli et toi P180
sitte Scythe ninja prossulle tai Tuniq Tower 120 tms...
sitte pari kotelotuuletinta addaa.. katto reikä umpee..
näyttiksellä ati silenceri.. mut saany nähdä.
ehdotanpa oman ehdotuksen tohon... siitä voi ainakin ottaa inspiraatiota! ;)

samapa tuo mitä prossulle, mutta ei passiivisena, vaan n. 400-600rpm 120mm flekti siihen -> helpottaa kotelotuuletusta, ja mielestäni hiljentää lopputulosta! kotelotuulettimiks 120mm nexuksia, jotka siirtävät eniten ilmaa verrattuna desibeleihin; noi mille volteille ite haluu, n. 5-8 V. toi kattohole saattaa olla hyödyllinen, kannattaa eka kokeilla sen vaikutus ollessa auki tai tukittuna. niin ja zalmania näyttikselle, kun on paljon hiljasempi@5V ja tehokkaampi.
http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9100_a-2...
http://www.silentpcreview.com/article63-page2.html
edit. niin ja unohdin tän: http://www.silentpcreview.com/article86-page1.html
tommonen maksaa n. 30?.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2006 @ 20:58

Bertone
Senior Member
_
4. maaliskuuta 2006 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu en meinannutkaan ihan pasiiviseks laittaa vaan just jollai 5volella
oleva tuulari.. mutta ei kyllä nexuksia :)
toi säätöpaneeli saattas olla ihan hyödyllinen kyllä.

- Lahti -
Mainos
_
__

_
Member
_
4. maaliskuuta 2006 @ 12:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ittellä kans suunnitelmana laittaa P180 seuraavaan koneeseen. Vaikuttaa speksien osalta vallan mainiolta, ja varmaan jäähtyy ihan hyvin vaikka noi 120mm tuularit heittäs viidelle voltille.

Edit. noniin, jäi vähän ajatus kesken..

E6400 @ 3ghz - Asus P5B Deluxe - Corsair 2x1gb Dual Channel 800mhz - Asus 7900GT - Seagate 400 GB sata II - P180B - NeoHe 430w - Windows XP Home & Ubuntu 6.10

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. maaliskuuta 2006 @ 15:29

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > antec p180 kehuja - haukkuja

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy