User Käyttäjä Salasana  

tiistai 24.12.2024 / 18:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > leffat "nykivät" katseltaessa cd:ltä !
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
leffat "nykivät" katseltaessa cd:ltä !
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
gallo
Newbie
_
16. huhtikuuta 2003 @ 19:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
minulla on kaksi cd asemaa koneessani,
toinen on Liteon Ltr 12101b polttava 12x10x32 nopeuksilla ja toinen on Samsung SD608 DVD 8X 32X nopeuksilla, lisäksi minulla on 512 rammia, käyttis win2k, prossu 1,4gh ja vapaata kovalevy tilaa kahdella eri levyllä n. 2 gigaa kummallakin.
ongelmani on se että katsoessani windows media playerillä cd:lle polttamiani divx leffoja kuva "pykii ja nykii", ikäänkuin muisti ei riittäisi pyörittämään leffoja reaaliajassa...kummallakaan asemalla...
luulisi että sen pitäisi olla mahdollista?
missäköhän ongelma?
(codecit minulla on ACE Mega CoDecS Pack, eli luulisi olevan kaikki tarpeelliset)
osaatteko auttaa??

kiitos!
juspak
Junior Member
_
17. huhtikuuta 2003 @ 05:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyse ei ole olekaan muistin loppumisesta, vaan syy on tiedonsiirron hitaudesta/nopeudesta cd-asemalta muistiin. Siirtonopeus ei jostain syystä synkkaa dekooderin tarpeen kanssa. Kokeile siirtää video kovalevylle, ja katso sitä sieltä. Ei pitäisi enää nykiä.
gallo
Newbie
_
17. huhtikuuta 2003 @ 06:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin ei se sillon nyikään...
mutta se juuri oli tarkoitus että voisi katsella suoraan "lennosta" cd asemalta,
kai se jollakin konstilla on mahdollista kokoonpanollani?
Portsu73
Suspended due to non-functional email address
_
17. huhtikuuta 2003 @ 06:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko dma päällä? Jos ei, ni koita laittaa.
gallo
Newbie
_
17. huhtikuuta 2003 @ 16:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mikä on "dma" ??
Ka39
Member
_
17. huhtikuuta 2003 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Menet ohj.paneeli-laitteisto-laitehallinta-IDE ATA/ATAPI ohj.-Ensisijainen ja toissijainen IDE kanava-lisäasetukset-siirtotapa DMA.
gallo
Newbie
_
17. huhtikuuta 2003 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
primary ei ollut dma - vaihdoin sen mutta boottauksen jälkeen edelleen sama ongelma...
voisiko se olla ajuri ongelma?
tai onko mahdollista että tuossa mainitsemassani codec packissa tulee jotenkin liikaa codecceja mitkä hidastavat??
mikä voisi auttaa?

please !
Member
_
17. huhtikuuta 2003 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
missä ide kanavassa ne asemat on? koita vaihtaa master/slave sillein että CD asema on eri väylässä kuin master kovo.

Ei tiedolla,eikä taidolla,vaan pelkällä tuurilla !
raw
Member
_
17. huhtikuuta 2003 @ 18:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on tossa toisisijaisessa siirtotavassa vain PIO pitääkö se laittaa DMA ku mullaki nykyy cd:ltä katsottaessa

Poy
Senior Member
_
18. huhtikuuta 2003 @ 08:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei CD-asemilla mun tietääkseni ole väliä, onko dma vai ei. DivX nyt sentään luetaan jollain 1x cd-aseman nopeudella (1h/1cd). Minulla tuo nykimin on aika harvassa cd-levyssä ja jos on niin ongelmat alkavat tulemaan cd-levyn ulkoreunaa kohden mentäessä.

Oletkos millä nopeudella levyt polttanut? Itse poltan nykyään puolet maksimi nopeudesta eli 8x, eikä ole ollut ongelmia. cd-asemat ovat lisäksi omassa ide-väylässä. Ja käytössä ffdshow.
raw
Member
_
18. huhtikuuta 2003 @ 08:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on 2 cd asemaa toinen on 32 nopeuksinen ja toinen 52, molemmilla nykii.
gallo
Newbie
_
18. huhtikuuta 2003 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"missä ide kanavassa ne asemat on? koita vaihtaa master/slave sillein että CD asema on eri väylässä kuin master kovo."

tuota noin... menee varmaan nyt vähän aloitteloiden thread kysymysten puolellen mutta,
miten vaihdan cd asemat omaan väyläänsä?
ja mistä tiedän missä väylässä ne edes nyt ovat?
jos ovat samassa väylässä kovon kanssa pitääkö fyysisesti vaihtaa kaapeleiden paikkoja?
*sori amatöörikysymykset!
Mainos
_
__

_
jaabo68
Junior Member
_
19. huhtikuuta 2003 @ 06:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
katso ettei cd/DVD-asemat millä toistat ole samassa kaapelissa kiinni kuin HD, sillon eivät ole samassa väylässä. Ja sitten laitat polttavan cd:n masteriksi ja DVD:n slaveksi (asemien takana olevilla jumppereilla) niin pitäisi polttamisen ja muittenkin hommien toimia väylien ja slave/master -asetuksien puolesta
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > yleistä keskustelua digitaalisesta videosta > leffat "nykivät" katseltaessa cd:ltä !

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy