dvd2svcd & tmpge-yhdistelmä
|
|
Moderator
|
16. huhtikuuta 2003 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
siis täähän on hyvä yhdistelmä, mutta koitin saada aikaan 1 cd:n ripin, niin eipä onnistu.
vaihdoin audio-välilehdellä arvoksi 96 ja bitrate-välilehdellä pistin kaikkiin kohtiin 1cd ja alasvetovalikosta valitsin kaikkiin cd size-kohtiin 800 sekä max ja min average kohtiin pistin kaikkiin 720. laskin et kooksi tulis n.800 mt file, eipä tullu. tuli 2 n. 750 megan tiedostoo ja 2 .bin ja .cue fileä
eikö tällä saa yhden cd:n rippejä lainkaan vai oisko pitäny muuttaa tmpge:n asetukset samanlaisiks?
kiitoksia etukäteen, jos joku osais neuvoa!
|
Ka39
Member
|
17. huhtikuuta 2003 @ 05:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Kovin alhaisiksi olet nuo max. ja min. arvot laittanut. Katso vielä tuolta dvd2svcd_log tiedostosta, jonka ohjelma tekee mitä se näyttää noille arvoille.
Jotain kahden tunnin filmiä on aika turha yrittää yhdelle CD:lle.
|
Moderator
|
17. huhtikuuta 2003 @ 07:03 |
Linkki tähän viestiin
|
no niin vähän arvelinkin, mut halusin koittaa :)
oon jo ehtiny tiedostot poistaa, mut selasin sen kyl läpi ja siinä ohjelma oli laittanu 2 cd:tä. Ja tosiaan leffa on vähän yli 2h.
tmpg:llä saan kyl videon ja äänet pakattuu halutunkokoseks fileks, mut sit ongelma on tekstien saaminen siihen mukaan. tuo VFAPI plug-in välilehdellä directshown priorityn nostaminen ei mulla toimi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. huhtikuuta 2003 @ 07:07
|
Ka39
Member
|
17. huhtikuuta 2003 @ 09:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Olet ilmeisesti koittanut irto subeja (SVCDsubs). Läheskään kaikki standalonet eivät tue niitä sen sijaan permanent substitlet toimii kaikissa, vaikka suurin osa täällä keskusteluissa niitä huonona vaihtoehtona pitääkin.
Elikkä rasti rip substitles ja perm. subs. Tarkasta että Lang. 1 on Suomi. Kun ohjelma lähtee käyntiin pian se kyselee lisää teksteistä, laita vasemman reunan nuoli Suomen kohdalle ja OK.
|
Moderator
|
17. huhtikuuta 2003 @ 18:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Ka39: ...siis nyt meni vähän ohi aiheen, sori, mun moka. oon kyl tehny täältä löytyvien ohjeitten mukaan vcd:tä, mutta ideana piti olla, että miten tällä yhdistelmällä saa yhden cd:n rippejä n. kahden tunnin leffasta.
Katso(kaa) eka viesti!
|
Khauron
Moderator
|
17. huhtikuuta 2003 @ 18:52 |
Linkki tähän viestiin
|
VCD:llä (VideoCD) on kiintä bitrate, 1150 kbps. Tällöin kymmenen minuuttia elokuvaa vie aika tasa 100 MB CD:ltä. Eli yhdelle CD:lle mahtuu 80 minuutin pätkä VCD:nä (CD:t poltetaan mode-2:na, jolloin se toimii kuin audiossa). Kahden tunnin leffa = 120 minuuttia, joten 120 X 10 on 1200 MB. Kaksi CD:tä pakosta. No can do. SVCD:nä (Super-VideoCD) voit pakata yhdelle CD:lle, mutta ei tuossakaan se laatu mikään ihmeellinen enää ole.
Audio on VCD:ssä _vakio_ 224 kbps, joten muutappa se takaisin. Jos on oikein viimeisen päälle standardi-friikki (dRD on ainakin yksi), pistää siihen 48 kHZ -> 44.1 kHz ruksin, sillä VCD standardi on juuri tuo 44.1 kHz, ja DVD:llähän näytteenottotaajuus on 48 kHz.
Yksi hyvä keino on ottaa sieltä DVD2SVCD:n 'Misc.'-välilehdeltä 'Load settings' ja valita tiedostoksi DVD2SVCD:n hakemistossa majaileva 'VCD-Settings.ini'. Tällöin asetukset loksahtavat oikein ja ulos tulee standardia VCD:tä. Tarkistus ei tietenkään ole pahitteeksi!
Edit: Kirotusvihreitä
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. huhtikuuta 2003 @ 18:54
|
Moderator
|
17. huhtikuuta 2003 @ 19:43 |
Linkki tähän viestiin
|
ohhoh...tulipa taas tietoa ja ...yllätys, yllätys, jälleen Khauron :).
Kiitoksia neuvoista teille molemmille!
|
Mainos
|
|
|
Ka39
Member
|
17. huhtikuuta 2003 @ 21:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Luonnollisesti luulin kokoajan että, olet tekemässä SVCD:tä.
Noista standardeista vielä. Katselin tossa dvdrhelpin glossarystä ja kehuivat siinä SVCD/CVD:n video bitrateksi 1500-2500.
Itse olen muistaakseni tehnyt SVCD:n alimmillaan avg. bitr. 1050 ja kuva oli vielä juuri siedettävä 2 pass vbr:nä. Niin ja audio päälle 128 kbit/s, joka on speksin mukaan SVCD:n alaraja.
|