Imutus hidasta, auttakaa pliis !!
|
|
kuukkeli
Newbie
|
16. toukokuuta 2002 @ 06:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Pari viikkoa on tullut käytettyä aasia ja alkuun tuli melko nopeasti (10-30kt/s), mutta nyt on hidastunut 0,5-2 kt/s, joskus tulee hieman nopeammin. Mitä voisin tehdä? Asetuksistako?Servereitä olen päivittänyt,ei auta? Kerralla on tulossa aina noin 5-10 tiedostoa. Terv. aloitteleva aasi
|
Axl
Suspended due to non-functional email address
|
16. toukokuuta 2002 @ 08:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen huomannut täsmälleen saman asian, viimeviikot ovat olleet todella hitaita. Mistähän johtuu?
|
Quest_85
|
28. toukokuuta 2002 @ 12:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla pätkii yhteys ihmeellisesti...
Latasin tiedostoa ja siitä puuttuu 0.01Mt
ja toista tiedostoa se lataa vauhdilla 0,5kt - 20,00kt... Mikä mättää..?
|
Member
|
28. toukokuuta 2002 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
eDonkey lataa aina lopussa hitaammin, koska jäljelle on jäänyt vaikeiten saatava osa...
"Buuttaamalla" eDonkey, saattaa loppukin tulla livakammin. Aasit ovat hitaita, mutta varmoja :)
|
Jaanz
Senior Member
|
29. toukokuuta 2002 @ 10:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Syitä voi olla monia, mm.
1.Käyttäjät joilla kyseistä tiedostoa löytyy eivät ole linjoilla.
2.Olet laittanut Uploadin liian pieneksi, joten download pienentyy myös.
3.Tiedostossa on korruptuneisuutta (vaikea sana) ja se paikkailee niitä esim. lopussa, siksi 650Mb kokoinen tiedosto voi näyttääkin valmiina 657Mb kokoiselta.
Mutta tuossa vain muutama, veikkaan kyllä tuota 1 ja 3 kohtaa syyllisiksi.
BTW: bottien käyttöä on tunnuttu paheksuvan edonkeyssä; kuulemma saa serverit tukkoon, joten jengi on lopettanut servereiden pitämisen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. toukokuuta 2002 @ 10:36
|
Supo
Senior Member
1 tuotearvio
|
31. toukokuuta 2002 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Melkein varmasti teidän asetukset sukkaa.Mulla tulee tiedostoa niin nopeasti kuin yhteys antaa myöten.Imuroin myös montaa tiedostoa kerralla.
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
31. toukokuuta 2002 @ 23:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Supo, eipäilen aika pahasti tuota, että saat sen mitä maksimissaan yhteydelläsi voi saada.
Imutusten loppu on vaikea saada, "syö" yhteyksiä.
Ja saatavuus vaikuttaa paljon.
Sen verran kokemusta on ko. asioista, että hyvin harvoin saa sen mitä yhteyden max. nopeus on.
Ainoastaan imutusten alkuvaiheessa se on mahdollista..
|
Supo
Senior Member
1 tuotearvio
|
1. kesäkuuta 2002 @ 11:11 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä mikä sun ongelmasi on jake.k mutta minulla tulee melkein kokoajan täydellä linjalla.Siitä ei ole muuta haittaa kuin että surffaaminen samaan aikaan on hidasta:)
|
markux
|
1. kesäkuuta 2002 @ 12:28 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla on adsl 512/512kb ja vielä soneran sellainen, winmx:llä ja KaZaA:lla imuttaa aina yli 15kt/s mutta edonkeyllä kekimääräisesti jotain 2kt/s
|
Aceman87
Junior Member
|
1. kesäkuuta 2002 @ 13:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Se myös riippuu mitä lataa...jos lataa tekstiä tai muuta helposti tiivistyvää niin se tulee paljon nopeammin kuin valmiiksi pakatut filet kuten Zip:it ym. Se miksi lataukset hidastuvat loppua kohden johtuu muuten siitä että servu jakaa uppaus nopeuttasi muille koska sinun latauksesi on melkein valmis...
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
1. kesäkuuta 2002 @ 13:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Supo, jossain kohtaa eDonkey:n käytössä tulee "fysiikan lait" vastaan.
Yhteytesi pystyy käsittelemään X määrän yhteyksiä, tiedostojen loppu vaiheessa on paljon On Queue ja no needed parts yhteyksiä.
Yhteydet mistä tulee tavaraa vähenee ja nopeus hidastuu, ei auta vaikka laittaa uusia tiedostoja imutukseen, koska aikaisemmat imutukset "syö" niitä yhteyksiä..
|
victrox
Junior Member
|
2. kesäkuuta 2002 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuohon Supon täydella kaistalla aina tulemiseen en oikein jaksa uskoa. Tosinhan asia riippuu hyvin paljon siitä että mitä lataa.
Itse aika usein latailen hieman harvinaisempia tiedostoja joita ei kovin monelta löydä ja siitä syystä tulee hitaasti.
Olisi itseasiassa mielenkiintoista tietää minkälainen linja siellä on. "tulee tiedostoa niin nopeasti kuin yhteys antaa myöten" riippuu siitä aika paljon että onko siellä 256kbit piuha vaiko joku 2mbit. Siinä on aikamoinen ero :)
Mutta tuohon alkuperäiseen kysymykseen...
Jos jollain serverillä jää hitaaksi tuo imutus niin kannattaa kokeilla vaihtaa niitä servereitä välillä. Usein kun huomaan olevan aika hidasta niin vaihdan toiseen serveriin jos sieltä löytyisi paremmin.
|
victrox
Junior Member
|
2. kesäkuuta 2002 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli vahingossa tuplasti tuo edellinen :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. kesäkuuta 2002 @ 17:38
|
Supo
Senior Member
1 tuotearvio
|
2. kesäkuuta 2002 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Täytyy sanoa että täällä on aika kädetöntä porukkaa.Minkä helvetin takia te luulette että puhuisin paskaa tälläisesta asiasta????Jos teillä on vaikeuksia säätää näitä ohjelmia niin se on teidän ongelma,ei minun.Miehet jaksaa lässyttää turhanpäiväisestä.Ei kai se ole teiltä pois jos muilla homma toimii.Teidän kannattaa perehtyä tähän ohjelmaan paremmin niin ehkä teilläkin alkaa homma pelata.Ja miten ihmeessä se että imuroi jotain harvinaisia tiedostoja muka vaikuttaa siihen nopeuteen?????????Käsittääkseni jos se kone mistä niitä imuttaa on antanut kaistaa tarpeeksi niin juuri sillä nopeudella siitä myös saa.lol
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
2. kesäkuuta 2002 @ 15:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Enpä usko vieläkään.
Mutta eipä sillä ole mitään merkitystä.
Imuttele sä vaan koko ajan täydellä kaistalla :)
|
victrox
Junior Member
|
2. kesäkuuta 2002 @ 17:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Supo:
Lähinnä sitä vaan tarkoitin että tiedostot voivat tulla nopeammin jos ne on useammalla kun silloin voi imuta useammalta henkilöltä samaa filua jolloin se tietysti tulee nopeammin mikäli linja jaksaa vetää...
Jos jollain on 256 piuha ja sanoo että dataa tulee täydellä tahdilla eli jotain ~26kt/s niin ei hän valehtele, mutta jos jollain on 2mbit piuha ja sillä tulee tuo sama 26kt/s ja sanoo että tulee hitaasti niin ei hänkään valehtele...
Kaikki on niin suhteellista :)
|
Supo
Senior Member
1 tuotearvio
|
3. kesäkuuta 2002 @ 12:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo,näinhän asia on.Mutta en väittänytkään että sama asia toimii 2mb yhteydellä.Ja sitä tavaraa tulee 29kts;)
|
jormaelaa
Newbie
|
5. kesäkuuta 2002 @ 02:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisitko Supo sitten jakaa meille tiedoksi nämä loistavat asetukset joilla sait tiedostoa tuutin täydeltä. Kaveri paukuttaa henkseleitä eikä oikeasti kerro mitään. Jakamalla kaikkivoivan viisautesi voisit armollisesti auttaa meitä "kädettömiä".
|
Supo
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. kesäkuuta 2002 @ 10:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Nää asetukset on näiltä sivustoilta ja kokemuksen kautta laitettu.
Max download speed 0
Max upload speed 11
Line speed down 30
Max connection 5000
Proxy type 0
Port 0
Kaikkiin muihin rastit paitsi verboseen.Tälläkin hetkellä mulla tulee tavaraa 28.7kts ja menee ulos 10.8.Omien palomuuriasetusten kanssa en voi auttaa.Toivottavasti näistä on apua teille.Ja vielä tosta max connection luvusta että vaikka se on iso niin käytännössa vain pari heppuu pääsee koneelle ja muut on jonossa:)
|
markux
|
5. kesäkuuta 2002 @ 11:34 |
Linkki tähän viestiin
|
supo noi sun sydeemit ei oikee toimi imuttaa vain 3kt/s
|
ykidude
Member
|
5. kesäkuuta 2002 @ 12:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi riippuu niin monesta tekijästä.. Kuten palomuurista, siitä onko dynaaminen vai kiinteä ip-osoite, aasin versiosta, käyttiksestä... Säätämällä hyvä tulee =)
|
markux
|
5. kesäkuuta 2002 @ 18:36 |
Linkki tähän viestiin
|
miten sitä palomuuria voi säätää
|
ykidude
Member
|
5. kesäkuuta 2002 @ 19:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletan että sinulle ei ole henkilökohtaista softa-palomuuria?! Tuo palomuurin "säätö" tapahtuu ISP:si kautta.. Sinun pitää siis ostaa heiltä juuri haluamasi tuote. Useat "halvat" adsl-liittymät ovat dyynamisilla ip-osoitteilla, NATattuja... Selviää kun otat yhteyttä yhteydentarjoajaasi ja keskustelet asiasta.
|
jormaelaa
Newbie
|
5. kesäkuuta 2002 @ 19:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitosta SUPO!
Kokeilen näitä aluksi. Hyvä lähteä liikkeelle jostain.
Onko neuvoa hyvästä hakuohjelmasta MP3:lle?
|
Mainos
|
|
|
myg_one
Newbie
|
5. kesäkuuta 2002 @ 20:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Audiogalaxyn olen itse ainakin todennut hyväksi noiden mp3:sten kanssa löytyy jopa kotimaistakin musiikkia.
|