IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL??
|
|
Monni81
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2006 @ 11:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kone kaatuilee ja ilmoittaa tuommoista vikavirhettä. Kiinni oli joytechin ja logitechin ohjaimet ja usb piuha lähti irti ja sillä hetkellä kone kaatui. Samana päivänä olin leikkinyt näytönohjain ajurien kanssa. Asensin omega driverin mutta palasin takaisin vanhaan alkuperäiseen mutta silti ei vika korjaantunut. Millä saan ongelman korjattua??
Kone kannettava amilo A1630, Amd64 3200+ , ati radeon 9600/9700 ja käyttis Xp home edition
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
10. maaliskuuta 2006 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2006 @ 14:27
|
Monni81
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2006 @ 16:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitoksia neuvoista mutta en osaa tuota memtestiä vetästä. Voisko heittää käyttöohjeet tietokone tunarille miten sen saa toimimaan.
|
Rasse79
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2006 @ 17:00 |
Linkki tähän viestiin
|
muisteissa voi olla vikaa, mulla oli sama ongelma kunnes vaihdoin kaikki muistit kingstoneihin.
|
Monni81
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2006 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei muuten mutta on aika tyyristä ostella uusia muisteja niin pitäis saada kaikki mahdolliset vaihtoehdot käytyä läpi ennen kuin rupeaa uusia ostamaan.
|
Hate29
Member
|
10. maaliskuuta 2006 @ 17:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa kattoo onko laitteet ristiriidassa keskenään. Mulla tuli samaa screeniä sen takia. eli Käynnistävalikko --> kaikki ohjelmat --> apuohjelmat --> järjestelmätyökalut --> järjestelmätiedot
Järjestelmätiedoista valitset laiteresurssit ja sieltä IRQ. Jos on paljon laitteita samassa IRQ:ssa voi tuo johtua myös siitä. Apua en valitettavasti osaa juuri antaa. :)
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
10. maaliskuuta 2006 @ 20:44 |
Linkki tähän viestiin
|
mentestiä käytetään niin, että haet joko disketti version tai sitten cd version.
esimerkiksi näin:
hae cd:ltä buuttaava memtest. http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip
pura se, ja polta cd-r/rw lle
sitten käynnistät koneen uudestaan ja määrittelet biossista että 1st boot on cdrom - eli se ensimmäiseksi yrittää käynnistää konetta cdlevyltä eikä diskettiasemalta (floppy) tai kovolta (hard disc)
sitten kun asetukset on bississa ok, niin heität memtest cd:n koneeseen ja se käynnistyy- rupeaa heti skannaamaan ja testaamaan muisteja. antaa pyöriä jotain 6 tuntia ainakin, jos vikaa löytyy niin muistit sököt - oletetusti.
--
siinä jonkunlaiset ;>
tuola englanniks- http://www.memtest86.com/
Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW
|
Monni81
Junior Member
|
10. maaliskuuta 2006 @ 21:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo sain memtestin pyörimään. Se rullas neljä tuntia ja vikoja löyty 140000 kappaletta neljällä läpivedolla. Sitten kun löysin valikon jossa oli errorit eroteltu niin testi 7 oli yli 5000 virhettä ja muut nollilla. Voiko virheitä jotenkin korjata? Muuten kone toimii paitsi joskus heittää blue sceereniä, niin onko uusi muisti pakko ostos (2kpl 512mb). Vai onko koneeni jotenkin muutenkin epäkunnossa koska en ole nopeuksissa ja muussa vikoja huomannut.
ps. kiitoksia paljon tumpelolle neuvoista...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2006 @ 21:29
|
Senior Member
|
11. maaliskuuta 2006 @ 03:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei, virheitä ei voi korjata. Muisteissa vikaa, tai ne eivät vain ole yhteensopivat emolevyn kanssa tai keskenään. Mahdollinen dual channelin käyttö voi myös aiheuttaa tuon ongelman. En oikein tiedä kannattaako kannettavia lähteä itse sorkkimaan, joten ottaisin myyjäliikkeeseen yhteyttä ja laittaisin koneen takuuhuoltoon. (Josset ole itse muistia lisännyt tms. niin on oletettavaa, että tuo vika on joko ollut alunperinkin koneessa, tai se johtuu muistien/emolevyn valmistusvirheestä. Siinä tapauksessa laitteen pitää mennä takuuseen, kunhan viasta ilmoitetaan kohtuullisessa ajassa sen löytymisestä.)
- Intel Core i5 2500 3,3 GHz :: Asus P8H67 :: 2x4096MB DDR3 :: Gigabyte Radeon HD7970 OC :: OCZ Vertex 3 120 GB SSD + Samsung 1.5TB :: LG W2452TX 24" + DELL U2412M 24" -
- Samsung Galaxy S4 -
- Samsung Galaxy Tab 10.1 -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2006 @ 03:47
|
Monni81
Junior Member
|
11. maaliskuuta 2006 @ 05:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse asiassa olen lisännyt muistia, mutta varmistin silloin liikkeestä että muisti on oikea tähän koneeseen , enkä pistänyt muistia itse kiinni vaan käytin liikkeessä. Vika koneeseen iski vasta tällä viikolla, aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia. Kone on ollut minulla jo puolitoista vuotta ja muisti siinä (512 kingston kfj-fpc 101) jo yli vuoden, muistissa on elinikäinen takuu. Pitäisikö koittaa kumpi kampa on rikki ja lähettää uusi muisti takaisin jos vika siinä? Otetaanko toinen muisti vain irti ja sitten koitetaan miten toimii?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2006 @ 06:57
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
11. maaliskuuta 2006 @ 18:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa todellakin kokeilla yksi kampa kerrallaan. Voi olla että molemmat kammat antavat virheettömän tuloksen, jolloin kammat eivät pelaa joko keskenään jostain syystä, tai vika on emolevyn puolella.
- Intel Core i5 2500 3,3 GHz :: Asus P8H67 :: 2x4096MB DDR3 :: Gigabyte Radeon HD7970 OC :: OCZ Vertex 3 120 GB SSD + Samsung 1.5TB :: LG W2452TX 24" + DELL U2412M 24" -
- Samsung Galaxy S4 -
- Samsung Galaxy Tab 10.1 -
|