suse
|
|
outootus
Junior Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 10:11 |
Linkki tähän viestiin
|
vaihdoin suseen ja nyt en löydä yastilla paketteja muualta kuin cd:ltä. voisiko saada tarkat ohjeet miten lisätä lähteitä tai jotain.. kiitos avusta
|
lunix
Senior Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 10:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
outootus
Junior Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 14:20 |
Linkki tähän viestiin
|
ei noilla löydä pelejä, kaikki on gnomelle ja itse käytän kde:tä.. joku linkki josta saisi pikkupelejä (ajantappoon). siis tuohon yastiin linkkejä
btw miten tuohon ikkunaan saa tuollaisen (vasen reuna) http://www.kotoistaminen.novell.fi/image/packman1.png itsellä siinä neljä vaihtoehtoa. wintoosaan en palaa..prkl
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. maaliskuuta 2006 @ 14:21
|
juyli
Senior Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 14:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: ei noilla löydä pelejä, kaikki on gnomelle ja itse käytän kde:tä..
Tuo ei ole ratkaisematon ongelma. Käytän itse Gnomessa (käytössä muut ikkunamanagerit) myös KDE-softia (Esim. KsCD/K3B).
Jos löydät paketinhallinnasta sopivan pelin, joka käyttää Gnome-kirjastoja, voit sen vaivatta asentaa - samalla saat toki tarvittavat gnome-kirjastot ko. pelin pyörittämiseen.
|
lunix
Senior Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 15:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
outootus
Junior Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 15:20 |
Linkki tähän viestiin
|
laitettu jo ja muitakin on.. mutta pelejä ei löydy
|
outootus
Junior Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 15:46 |
Linkki tähän viestiin
|
en saa atin radeonin asennettua tuon ohjeen mukaan, käytössä mobility radeon 9700, jos voitte antaa suoran linkin tuohon asennustiedostoon, tuntuu että olen käyttänyt väärää. :)
|
outootus
Junior Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 16:26 |
Linkki tähän viestiin
|
"1 Kirjaudu root-käyttäjänä terminaali-ikkunaan:
$ su -"
onnistuu
"2 Anna suoritusoikeudet tiedostolle
chmod +x ati-driver-installer-8.xx.xx-i386.run"
onnistuu
"3 Käynnistä ATI-asennus:
# sh ati-driver-installer-8.xx.xx-i386.run"
"4 Poistu X-ikkunointijärjestelmästä (tulosta/kirjoita loput ohjeesta ylös paperille tässä vaiheessa):
# init 3"
onnistuu
"5 Kirjaudu sisään root-käyttäjänä ja käynnistä fglrxconfig:
# fglrxconfig" ilmoitus command not found.. eli roottina kirjautunut sisään ja laitan fglrxconfig, ja tulee "command not found" mitä tehdä`?
|
neggis
Member
|
16. maaliskuuta 2006 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuo ati-ohjeet ovat ehkä heiman vanhentuneet. Tässä uudet ohjeet:
http://www.kotoistaminen.novell.fi/?sivu=ati2
Emme ole vielä ehtineet testata yms ylläolevia ohjeita kovan kiireen vuoksi, siksi ohjeet ovat "piilossa". Tarkoitus on SUSE 10.1 julkaisun jälkeen käydä läpi oppaat, ja ajanmukaistaa ne vaaditulle tasolle...
|
Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 09:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä näytönohjain sinulla on? Jos se on vanhempi ati niin xorgin radeon ajurit toimii paremmin mitä fglrx. Eli ei ole mitään muuta syytä vaihtaa paitsi jos haluaa tv outin käyttöön.
|
outootus
Junior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 10:39 |
Linkki tähän viestiin
|
ati mobility radeon 9700, ja ei pysty tuxraceriä pelaamaan koska 3d tuki puuttuu..
|
lunix
Senior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: ati mobility radeon 9700, ja ei pysty tuxraceriä pelaamaan koska 3d tuki puuttuu..
Ota 3D käyttöön tuolla ohjeella jonka neggis antoi.
|
outootus
Junior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
valittaa jostain kernel_source:sta. pitäisi ohjeen mukaan asentaa yastilla mutta yast ei löydä sitä
|
Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 11:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Avaa komentotulkki ja kirjoita roottina yast -i kernel-source gcc ja tee loput kuin neggiksen ohjeissa.
Ja jos olet päivittänyt kernelin online updatesta se täytyy vielä kerran tuon jälkeen käydä päivittämässä uudestaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. maaliskuuta 2006 @ 11:52
|
outootus
Junior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 11:57 |
Linkki tähän viestiin
|
kun koitan kääntää 3d tuen päälle
sax2 -r -m o-fglrx -b /usr/doc/pacakges/fglrx/sax2-profile
syntax:wrong module syntac
syntax: -m cardnr=cardmodule[,...]
tollaista herjaa.. eli mitäs nyt?
|
Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 12:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin se on 0=fglrx ei o=fglrx
|
outootus
Junior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 13:05 |
Linkki tähän viestiin
|
siis nolla vai o-kirjain? olen käyttänyt nollaa, onko väliä onko iso vai pieni o-kirjain?
|
outootus
Junior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 14:03 |
Linkki tähän viestiin
|
siis minulla on ati radeon mobility 9700 ja amd 64 joten lataan https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27 ? tuota olen ainakin käyttänyt, onko se oikea?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. maaliskuuta 2006 @ 14:03
|
Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 14:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Siinä on muitakin kirjotusvirheitä. Käytä vaikka kopioi ja liitä. Tai sitten kirjota oikein. Ja nolla on oikea.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. maaliskuuta 2006 @ 14:37
|
outootus
Junior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 18:00 |
Linkki tähän viestiin
|
siis se pitää ajaa init 3 tilassa? miten siihen pystyy liittämään?
|
outootus
Junior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 18:36 |
Linkki tähän viestiin
|
siis nyt sain tuon mutta fps tippui 4 sadasta 200, ja 3d tukea ei ole vielä saatavissa.. mitä nyt? rautalangasta ohjeet? mikä ajuripaketti/paketit? ja kaikki komennot.. kiitos
|
Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 18:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Joskus kun mä noita surkeita ajureita asensin, niin sain sen 3d:n kun kävin vikasietotilassa ei x ton sax2 jutun tekemässä.
|
JwN
Suspended due to non-functional email address
|
17. maaliskuuta 2006 @ 19:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Uusimmilla ATi:n ajureilla ei tarvii tehdä noin vaikeesti.
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
Tosta ajurit 32.8 M
https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/linux/linux_8.23.7-inst.html
Tossa asennus ohjeet, ei mitään kikkailua.
Mulla toimii Suse 9.3:ssa suoraan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. maaliskuuta 2006 @ 19:01
|
Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Uusimmilla ATi:n ajureilla ei tarvii tehdä noin vaikeesti.
Ei mun mielestä aiemmista ole mikään muuttunu, jos ton haluaa sax2:sen kanssa asentaa niin toi komento on annettava ja gcc ja kernel-source on asennettava käyttää sitte mitä tahansa fglrx ajuria. Ja onhan se fiksumpaa tehdä rpm paketti, niin saa helposti sen pois jos haluaa.
|
Mainos
|
|
|
outootus
Junior Member
|
17. maaliskuuta 2006 @ 19:31 |
Linkki tähän viestiin
|
miten sen saa pois? ajattelin että jos poistaisi kaikki ja asentaisi ajurit vielä kerran alusta
|