User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.7.2025 / 18:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > asus a8n bugi-emot?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ASUS A8N bugi-emot?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
20. maaliskuuta 2006 @ 15:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mis mättää ku välil xp.n käynistää niin kestää tolkuttoman kauan toi alku palikka mikä veivaa ennen ku alkaa.. välil veivaa niin et menee jumiin? yleensä sillon tää roplema ku kone ollut pois päältä? välil sit ei mitään ongelmaa.. ? joku ajuri homma vissiin kusee ku sit taas safemodel lähtee ku tykinsuusta.. niin ku mun kokoonpanolla pitäis muutenkin lähtee. kaikki alko ku vaihdoin pci-e näyttiksen.. x1900 xt.. vaihtu kyl emokin siin samas? tiedä sit? tattis :)

-petu-
Senior Member
_
20. maaliskuuta 2006 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko asentanut uusimmat ajurit valmistajan sivuilta? Usein, jos koko emolevykin vaihtuu, voi olla viisasta asentaa koko käyttis uudestaan.
Member
_
20. maaliskuuta 2006 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
on kaikki uusimmat ajurit laitettu.. niin emon ku näytiksen. ja xp on kans laitettu useaan kertaa uudelleen. muistaakseni ku xp.n laitoin niin heti ku se oli viel ihan "raaka versio" niin jo sillon toi alkulataus kesti tolkuttoman kauan?

-petu-
Senior Member
_
20. maaliskuuta 2006 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok. Laitehallinnasta ei siis löydy mitään kyssäreitä tai huutomerkkejä?

Käynnistä --> Ohjauspaneeli --> Järjestelmä --> välilehti Laittisto --> Laitehallinta.

Katso, ettei käynnistämisen yhteydessä avaudu mitään turhia sovelluksia

Käynnistä --> Suorita --> msconfig ja käynnistys-välilehti.

Joku haittaohjelmien poisto-ohjelma ja virusohjelma voisi olla hyvä myös ajaa läpi.
Member
_
20. maaliskuuta 2006 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei kyssäreit. joo.. kaikki möröt on tarkastettu eikä mitään mainittavaa. jollain ollut näköjään vähä sama problemo http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/315448?
mul ei sentään ihan noin jumis ole. on tullut noita koneita kasattu reilut 10v ja nyt en ymmärrä.. mullakin pieni aavistus et joku virta ongelma.. myllynä on kuitenkin 550w.

-petu-

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2006 @ 16:28

pkaksp
Moderator
_
21. maaliskuuta 2006 @ 07:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä emo?
Member
_
21. maaliskuuta 2006 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ASUS-A8N-E

-petu-
pkaksp
Moderator
_
21. maaliskuuta 2006 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heh, jokseenkin arvasin. Tuossa emossa on bugi. Ei auta kuin odotella käynnistystä tai vaihtaa emoa. No can do.

Ei se kuitenkaan jumiinkaan jää, se näyttää siltä mutta aikansa kun odottelee niin kyllä se windows sieltä käynnistyy. (ei ole nimittäin ensimmäinen A8N jossa sama vika)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2006 @ 10:10

Member
_
21. maaliskuuta 2006 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
thänx!!! toi helpotti!! joo.. kyl se yleensä sielt käynistyy.. mut on kyl yks sadasta ollut et jää jumiin. perhanan asuksen emot!!! rahat takas :)

-petu-
label
Member
_
21. maaliskuuta 2006 @ 13:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm, itelläni on juuri samanlainen emo, muttei ole tuommoista ongelmaa ollut. Taino ei se nyt mitenkään "nopeastikkaan" lataa, mutta oisko noin 7-14s.

Mahtaakohan näissä kaikissa a8n:ssä olla samainen bugi, ilmeneeköhän se jälkeenpäin tjs? Ja tietääkö pkaksp sen tarkemmin mistä moinen 'vika' voinee johtua ?

Pakkohan tämä asia hampaan kolosta saada pois kun se nyt sinne menikin ;)

Asus A8N-E Ultra
Amd Athlon 64 3200+ s939 @ 2500Mhz
Corsair 2*512 CL2.5 DDR400
Club3D GeForce 6800GS 256MB @ 482/1300 MHz
Seagate Barracuda 200GB 8M + Samsung 160GB 8M
''''random'''' 350W
& Eizo FlexScan T67 20". MX518 & Desktop keyboard -Logitech
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu..
pkaksp
Moderator
_
21. maaliskuuta 2006 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Viasta en osaa sanoa, mutta olen törmännyt jo kolmeen vastaavanlaiseen A8N emoon. Ei auttanut vaikka biossit päivitti tai mitä teki.

Eikä tuota varmaan ihan kaikissa nyt esiinny.

Edit. tietysti jokin toinenkaan vika ei ole poissuljettu, mutta ensimmäisenä epäilen tätä ihan samaa bugia

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2006 @ 14:01

Member
_
22. maaliskuuta 2006 @ 11:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo.. mulla vie pari min jos kestää käynistyy kauan.. mut onnenks nyt se ei ole joka päivästä. päivitin ite biosin mut nou hyöty. luulis joku "korjaus-sarja" olevan jos yleinen vika? tai sit vaan maanantai kappale osu mulle.

-petu-
päänu
Newbie
_
22. maaliskuuta 2006 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on kans samaa vikaa mutta emolevyni on vaa ASUS-A8N-SLI. huamenna kauppaan räkkyämää ja rahat takaasi :D
pkaksp
Moderator
_
22. maaliskuuta 2006 @ 11:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sen verran vielä, että tuota bugia esiintyi lähinnä tavallisessa A8N versiossa, joten en osaa sanoa liekkö muissa versioissa myöskin.

Ja niinkuin jo edellä mainittu, niin vika voi olla myös muualla. Eli en ihan heti sitä emoa kauppaan kiikuttaisi.
Mainos
_
__

_
Member
_
22. maaliskuuta 2006 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mut eiks bugit oo tehty korjattavaksi? ja kyl mä luulen et se emos vika piilee koska olen kokeillut lähes kaikki temput.. vaihdellut rautaa yms

-petu-

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. maaliskuuta 2006 @ 15:35

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > asus a8n bugi-emot?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy