User Käyttäjä Salasana  

lauantai 23.8.2025 / 21:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd-soitin ei toista divx-tiedostoa - yhmiä kysymyksiä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVD-soitin ei toista divX-tiedostoa - yhmiä kysymyksiä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Lily
Suspended due to non-functional email address
_
23. maaliskuuta 2006 @ 07:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
muoks. ja heti tuli virheitä, otsikossa pitäisi sitten lukea tyhmiä kysymyksiä...

Älkää sitten naurako, mutta olen ihan aloittelija näissä asioissa ja kaipaisin kovasti apua, ennen kuin pää hajoaa ja tietokone lentää parvekkeelta pihalle.

Olen yrittänyt saada divX-ohjelmaa näkymään dvd-soittimella tekstitysten kanssa. Tämä kuulemma onnistuu kun polttaa cd:lle tai dvd:lle divX-tiedostot .avi-muodossa ja subit .srt-muodossa samalla tiedostonimikkeellä. DVD-soitin on Sonyn DVP-NS32 eli ohjekirjan mukaan soittaa .divX ja avi. tiedostoja. Kun laitan cd:n tai dvd:n sisälle, soitin kuitenkin herjaa data erroria eikä ala toistamaan ohjelmaa. Missä vika? En jaksaisi alkaa millään muuttamaan .avi tiedostoja dvd-muotoon, sillä siihen menee niin kauan ja siirrettävää riittää eli menisi tosi kauan.

Onko ainoa mahdollisuus saada tekstit ja kuva näkymään kiinteiden tekstien teko? Olen niihin jo löytänyt tämän ohjeen (http://www.nefernetti.com/divx-kiinteet-tekstit.htm). Olen katsonut ohjelmat ihan tietokoneella tekstien kanssa eikä ole ollut mitään ongelmaa mutta ne olisi myös ihan kiva katsoa kunnon laajakuvana.

Sitten vielä yksi tyhmä kysymys, mistä mä näen mikä ääniraita (mp3, ac3 ym.) ohjelmassa/elokuvassa on?

Kiitos jos joku viitsii vääntää aloittelijalle rautalangasta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2006 @ 07:55

veijo666
Junior Member
_
23. maaliskuuta 2006 @ 08:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
todennäköisesti dvd-soittimesi ei tue divx:ää...todennäköisesti ainoa keino saada elokuva soittimella näkymään on muuttaa se dvd-muotoon ja polttaa dvd:lle.
Lily
_
23. maaliskuuta 2006 @ 08:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVD-soitin nimenomaan tukee divX:ää (sekä .avi että .divx), se lukee selvästi ohjekirjassa sekä laitteessa itsessään on DivX-merkki.
Member

1 tuotearvio
_
23. maaliskuuta 2006 @ 09:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Sitten vielä yksi tyhmä kysymys, mistä mä näen mikä ääniraita (mp3, ac3 ym.) ohjelmassa/elokuvassa on?
GSpot, joka löytyy tuolta

http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/gs...

EDIT:
Toisto-ongelmaan voisi auttaa firmwarepäivitys.
http://www.sonydigital-link.com/HAV/downloads/downloads.asp?m=DVP...

AMD Athlon 64 3500+
GeForce 6600GT 128Mb
2Gb
250Gb+250Gb
Win XP pro

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2006 @ 09:19

Lily
_
23. maaliskuuta 2006 @ 09:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä tyhmä ihmettelikin jo että mistä ihmeestä sen tietää mikä ääniraita on... kiitos!!

Edit. kiitos tuosta päivitys-linkistä, mä teen tuon heti samantien, jospa se toistaisi.

Kun kaiken järjen mukaan sen pitäisi toistaa tuo levy ongelmitta, kun kuitenkin kyseinen malli tukee divX:ää. No, testataan!

Kiitos kun viitsitte auttaa! :DD

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2006 @ 09:34

Lily
_
23. maaliskuuta 2006 @ 17:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on dvd-soitin päivitetty ja hyvin näkyy! Kiitos tosi paljon taa1000 tuosta linkistä!!
Member

1 tuotearvio
_
24. maaliskuuta 2006 @ 03:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä että auttoi :)

AMD Athlon 64 3500+
GeForce 6600GT 128Mb
2Gb
250Gb+250Gb
Win XP pro
Tuppux
Newbie
_
16. syyskuuta 2006 @ 17:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
palaisin vielä tähän asiaan..
itsella kyseinen soitin, ja latasin tuon päivityksen.
asensin päivitystä, niin päivityksen aikana toinen osapuoli oli vahingossa vetänyt tepselin irti koneesta.
nyt ei soitin pelaa ollenkaan "omien" levyjen kanssa..
elikkä, mitä tässä voi tehdä?
olen koittanut asentaa päivitystä uudelleen, mutta näytöllä on vaan joko sininen tai vihreä ruutu.. myös ilman levyäkin.
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. syyskuuta 2006 @ 18:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos on firmwarepäivityksessä mennyt virta poikki keskenkaiken, niin se voi aiheuttaa soittimen rikkoitumisen ja sitä ei välttämättä voi korjata mitenkään. Sinulle on ehkäpä käynyt juuri niin. Valitan..
Tuppux
Newbie
_
16. syyskuuta 2006 @ 18:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mutta kuitenkin dvd-levyt pelaavat.. mutta mikään valikko ei pelaa soittimessa..
Mainos
_
__

_
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. syyskuuta 2006 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se soitin voi olla osittain viallinen tuon epäonnistuneen firmwarepäivityksen johdosta..
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd-soitin ei toista divx-tiedostoa - yhmiä kysymyksiä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy