User Käyttäjä Salasana  

lauantai 23.8.2025 / 21:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd-soitin ei toista divx-tiedostoa - yhmiä kysymyksiä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVD-soitin ei toista divX-tiedostoa - yhmiä kysymyksiä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Lily
Suspended due to non-functional email address
_
23. maaliskuuta 2006 @ 07:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
muoks. ja heti tuli virheitä, otsikossa pitäisi sitten lukea tyhmiä kysymyksiä...

Älkää sitten naurako, mutta olen ihan aloittelija näissä asioissa ja kaipaisin kovasti apua, ennen kuin pää hajoaa ja tietokone lentää parvekkeelta pihalle.

Olen yrittänyt saada divX-ohjelmaa näkymään dvd-soittimella tekstitysten kanssa. Tämä kuulemma onnistuu kun polttaa cd:lle tai dvd:lle divX-tiedostot .avi-muodossa ja subit .srt-muodossa samalla tiedostonimikkeellä. DVD-soitin on Sonyn DVP-NS32 eli ohjekirjan mukaan soittaa .divX ja avi. tiedostoja. Kun laitan cd:n tai dvd:n sisälle, soitin kuitenkin herjaa data erroria eikä ala toistamaan ohjelmaa. Missä vika? En jaksaisi alkaa millään muuttamaan .avi tiedostoja dvd-muotoon, sillä siihen menee niin kauan ja siirrettävää riittää eli menisi tosi kauan.

Onko ainoa mahdollisuus saada tekstit ja kuva näkymään kiinteiden tekstien teko? Olen niihin jo löytänyt tämän ohjeen (http://www.nefernetti.com/divx-kiinteet-tekstit.htm). Olen katsonut ohjelmat ihan tietokoneella tekstien kanssa eikä ole ollut mitään ongelmaa mutta ne olisi myös ihan kiva katsoa kunnon laajakuvana.

Sitten vielä yksi tyhmä kysymys, mistä mä näen mikä ääniraita (mp3, ac3 ym.) ohjelmassa/elokuvassa on?

Kiitos jos joku viitsii vääntää aloittelijalle rautalangasta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2006 @ 07:55

veijo666
Junior Member
_