SATA II kovon kanssa ongelma
|
|
antros
Newbie
|
29. maaliskuuta 2006 @ 17:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Ongelmani:
Kun käynnistän koneen ei kone löydä sata kiintolevyä, eikä näin ollen käynnistä windowssia. Ongelmaan auttaa resetointi ja kovo löytyy samantien. Eli kun koneesta on virrat esim. 20 sekuntti poissa ja laittaa käyntiin ei emon automaattisessa tunnistuksessa enää sitä löydy, mutta kun uudelleen käynnistää samantien niin kaikki toimii.
Olen päivittänyt biossia parillakin versiolla, mutta ei ollut apua. Ajurit olen laittanut emon mukana tulleelta cd:ltä
Mulla ei ole kiinni muita kovoja kuin tämä Maxtorin 250gb. Käynnistäessä tämä kovo näkyy third masterssina. Lisäksi on ide cd- romppu secondary masterssina. Saako tota sata levyä primary masterssiksi.
Ja kokoonpano on:
Ass Rock K8NF4G-Sata 2 s754
Sempron 64 3000+
1gb DDR
Maxtor Diamondmax10 250gb
Samsung CD-rom
Jk. Tämän kokoonpanon kanssa kasatessa ja asentaessa on ollut niin paljon kaikkea vastoinkäymistä, että olen jopa harkinnut kokonaan atk vapaata elämää.
|
Senior Member
|
29. maaliskuuta 2006 @ 18:44 |
Linkki tähän viestiin
|
nForce4 piirisarjalla ja maxtorin sata2 kovalevyillä on yhteensopivuus ongelmia, maxtorilta on tietääkseni saatavilla näille kovoille firmware päivitys jonka pitäisi auttaa asiaa.
うさぎ => Kubuntu 10.04 64b + W7Pro64 # EliteBook 8540w # Ci7 620M # 4GB # QFX 880M # 7k500 500GB
きつね => WXP32 # PIIX4 910e # 4GB # RHD 6870 # 500GB
くま => Linux/XBMC 64b # Zotac MAG HD-ND01 # N330 # 2GB # GF 9400M/ION
とら => Ubuntu Server 8.04 LTS 64b # Jetway NC62K-LF # AX2 4850e @1,7GHz/0,9V # 2GB # F1 4x1TB
|
jarska79
Newbie
|
6. huhtikuuta 2006 @ 23:18 |
Linkki tähän viestiin
|
samaa ongelmaa ittellä, tosin mulla taas resetointi ei auta vaan kun pitää hetken konetta vallan kiinni niin sit taas bios löytää komeesti kovon, ittellä maxtorin 300gb sataII kovo ja ainoo kovo kans. sekin viä on outoa että ainakin windows sanoo että olis ihan ata kovo mulla ja 3dmarkin sanoo että IDE. windowsin asennuksen yhteydessä asensin ne sata ajurit...eli F6 nappia asennuksen alussa.
bluekkis: mistähän kyseisen firmwaren löytäis ja kuinka se sit päivitetään.
kokoonpano:
AMD X2 +4400 @ 2.4GHz ylikellotettu
Asus A8N-SLI Premium
Corsair TWINX2048-3200C2 (2.5-3-3-6)
Maxtor 300GB, MaXLine III, 3.5", SATA II/300, 16MB, 7200RPM
MSI Geforce 7600GT 256Mb
Benq DVD-RW
osaakko muuten sanoo bluekkis, miks noi corsairit ei toimi mulla cas 2.0 asetuksella vaikka on luvattu itte corsairilla että a8n-sli premiumilla on testattu noi muistit 2.0-3-3-6 asetuksilla, volttien ollessa 2.75v...oon laittanu noi voltit ja siis ei toiminu ees ennen prossun kellotusta eli ku prossu oli 2.2GHz. kiitoksia jo etukäteen!!!
|
antros
Newbie
|
7. huhtikuuta 2006 @ 08:19 |
Linkki tähän viestiin
|
En itsekään tuota firmistä löytänyt, joten kirjoitin Maxtorille suoraan. Sieltä tuli vastaus, jossa pyydettiin tarkempaa tietoa emosta ja kovosta. Tähän en ole vielä ehtinyt vastata, mutta käsitin että sieltä jonkilainen firmis olisi tulossa kun tiedot lähettää.
Niin ja homma muuttui yhä kummallisemmaksi. Yks päivä kun laitoin konetta käyntiin niin se toimi aivan virheettömästi, eli tunnisti kovon heti. Testailin ihmeissäni tuota useampaan otteeseen. Seuraavana päivänä homma oli taas entisellään, eli ei tunnistanut ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä. En tuolloin ollut koskenut mihinkään asetuksiin vaan annoin asian muutaman päivän levätä eli asiat tapahtuivat itsestään.
|
sta
Newbie
|
8. huhtikuuta 2006 @ 19:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Päätinpä kirjautua tänne ja ottaa kantaa samaan aiheeseen, koska itselläniki on tismalleen sama ongelma mitä antroksella. Kone ei käynnisty, toisella kertaa käynnistyy, päivitetty on, ei tulosta.
Lisäksi uuden päivityksen myötä konetta käynnistettäessä ilmestyy joku Boot Agent joka kestää viitisen minuuttia, ei mitään tulosta vaan "hard disk error, insert system disk" niinkuin aina ennenkin konetta käynnistettäessä.
Kone antaa Windowsissa "data corrupted" -ilmoituksia, exe-tiedostot ei lähde toimimaan, winrar/zip -purkaminen ei onnistu, videot eivät lähde pyörimään ja katseltavat kuvat netistä ovat "vioittuneen" näköisiä toisinaan. Näitä ongelmia ei ollut konepaketin kasaamisen jälkeen, vaan ne ovat ilmenneet vasta parisen viikkoa sitten. Koneen kasasin uusista osista puolisentoista kuukautta sitten.
Jos/kun (hope so) löydätte vastauksia ongelmiin, kertokaa niistä tänne, kiitos! Koetan itsekin löytää ratkaisua vaivaan, olisi kiva jos sais vihdoin ja viimein rullaamaan tämän koneen.
Edit: Niin, ja noista Firmware -päivityksistä ois kiva kuulla.
Maxtorin omistajat, tsek this out; https://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/popup_adp.php?p_faqid=2685&p_created=1136595488
Prossu: AMD Athlon 64 3700+
Emo: Asus A8N-E nForce4
Kovo: Maxtor Diamondmax10 250gb SATA II
Näyttis: Gigabyte GeForce 6600 GT 128
Kotelo: Nexus Breeze 350W
Äänikortti: M-Audio Delta Audiophile 2496
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. huhtikuuta 2006 @ 19:09
|
sta
Newbie
|
17. huhtikuuta 2006 @ 06:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Uutta tietoa kenelläkään, onko ongelmaan löytyny ratkaisuja?
|
mikro99
Newbie
|
17. huhtikuuta 2006 @ 13:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Samankaltaista ongelmaa täälläkin, kylläkin eri kiintolevyllä.
Käynnistys jää jumiin toisinaan ohjaimia (IDE, Sata) ladattaessa tai levyä tunnistettaessa.
Samoin pakatut tiedostot, purettaessa tulee ilmoitus vaurioutuneesta tiedostosta.
En tiedä, onko kysymys samasta ongelmasta.
kokoonpano:
Asus A8N-E
AMD Athlon 64 3500+
Samsung SP2504C, eli 250GB Sata II levy, jolta käynnistys.
|
Mainos
|
  |
|
sta
Newbie
|
17. huhtikuuta 2006 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Ne joilla on vastaavia ongelmia, varatkaapas pari tuntia aikaa ja lukaskaa tosta:
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t8171-0.html
Kaiken paskanjauhannan seassa näyttäsivät keksineen pari vinkkiä jotka saattaa toimia. Itse en ole kerennyt koettamaan vielä mitään, intin takia on kiireitä. Kokeilemal ei hävinne mitään, ja jos joku löytää ratkaisuja niin kertokaas tänne, kiitos.
|