User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.1.2025 / 02:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > mandriva 2006 ja pci-e
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mandriva 2006 ja PCI-E
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
30. maaliskuuta 2006 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli meinaan asentaa ton Mandriva 2006 mun koneelle jonka tiedot tuossa sigussa.Ajattelin vaan kun se kone ei ole verkossa ja eikä päivityksiä ole siten saatavilla. Toimiiko nuo osat suoraan?

Esim. Toi näyttis on pci-e ja oon kuullu että ei oikee ole yhteensopiva noitten linuxien kanssa. Onko näin?

Aikaisemmin olen asentanu Suse 9.1 ja siinä en ainakaan saanut toimimaan näyttistä. Se toimi joillakin VESAn ajureilla. Hain kyllä atin ajurit ja asentelin mutta valitteli kernelistä jotain..

Eli pistäkää jotkut asiasta tietävät kommenttia.. Kiitos jo etukäteen :)
juyli
Senior Member
_
30. maaliskuuta 2006 @ 09:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
olen asentanu Suse 9.1 ja siinä en ainakaan saanut toimimaan näyttistä. Se toimi joillakin VESAn ajureilla
Jos siis ohjain toimi VESA-ajureilla, ei voi sanoa, etteikö näytönohjain toimisi.
Quote:
Hain kyllä atin ajurit ja asentelin mutta valitteli kernelistä jotain..
Nuo ATI:n omien ajurien asennus vaatii kernelin lähdekoodin tai kernel-headerit asentuakseen. Asennuslevyiltä löytyy myös kernelin lähdekoodi sekä tarvittavat käännöstyökalut, joten ATI:n ajureiden asentamiseksi tarvinnet vain ATI:n sivuilta ajurit, jotka vain asennetaan.
Atin ja Nvidian omien ajurien ongelma on se, että aina kernel-versiota päivittäessä pitää ajurit asentaa uudelleen. Tällöin tarvitaan myös uuden kernelin lähdekoodit.

Ohjeita noiden ajureiden asennukseen on netti väärällään sekä itse ajureita jakavien laitevalmistajien sivuilla.
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=300
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > mandriva 2006 ja pci-e

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy