Muutin vanhaan taloon, jossa ikivanha antenni on pudonnut katolta.Kunnassa kaapeliin liittyminen maksaa muistaakseni 400-500 Euroa. Telkkaria olisi kuitenkin mukava katsoa, tällähetkellä pikkuisella sisäantennilla näkyy kanavat 1-4 vaihtelevalla kuvanlaadulla.
Aihealue on minulle suht vieras, ja olen koittanut välttää laitteiden hankkimista ja päätösten tekemistä mahdollisimman pitkää tekniikan ollessa murroksessa ja hintojen uutuuden-korkealla.
Nyt on kuitenkin taas tämä Canalin tarjous (ei liene maailman viimeinen tarjous) jossa 12kk tilauksella (Halvimmillaan Perhe paketti 338€/12kk) saa ison tukun salaamattomia kanavia ja vissiin muutaman salatunkin. (selvästi enemmän mitä paikkakunnan kaapelista), sekä lautasen, digiboksin, ja 80E arvosta asennustyötä (asennus minulle arvoton).
Onko tämä 338e edullinen hinta noista laitteista? jos laitteiden arvo vähennetään, paljonko jää kanavien hinnaksi, ja mitkä noista kanavista on sellaisia joita EI näi ilman Canal+ perhepakettia? (http://www.parempitv.fi/kanavat/perhe.html)
Mitä muuta huomioitava? Tuleeko adsl kakkosen myötä tilaus-tv/netti-tv pian? Lakkaako satellittilähetykset? Lykätäänkö analogisen alasajoa? Valottakaa ulkopuolista asiantuntemuksellanne.
Kanavathan on mitä haluaa, jos lapsia perhepaketti ok. Noita muitahan suunnilleen löytyy myös taivaalta ilmaiseksi.
CANAL+ paketti jos aikaa katsella elokuvia paljon.
Etusi arvo 338?, noh kanava maksaa kk.ssa 24? otit nuo rompeet tai et elikkä 288? vuosi.
Jos otat paketin maksat k.kausi maksun vain, mutta sitoudut 12 kk.si asiakkaaksi nuo saat kaupan päälle.
Combo-digiboxi + lautasantenni + perusasennus. Avausmaksu 50 ?.
Kannattaa lukea tarkemmat sopimus ehdot ennenkuin tilaa mitään.
http://www.parempitv.fi/2006-tarjous7/sopimusehdot.pdf Asennuksesta ilmaiseksi, takuuhan siinä myös hyvä v......la jos ei pelaa.
Loppuihin:
-en usko, että tulee pian
-ei lakkaa
-ei lykätä, eihän ne pässinpäät mitään mahtavia aivoituksiaan peru
-parempiakin asintuntijoita löytyy, tyytynet aluksi tähän
Mikset vaan osta uutta antennia katolle? Muutama kymppi riittää. Eikö ongelma ollut se että kanavat näkyivät huonosti sisäantennilla kun ulkoantenni oli pudonnut