Win98 ja netti- sekä ääniajurit
|
|
_status_
Member
|
14. huhtikuuta 2006 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli ei meinaa oikein onnistua netin ja intg.äänikortin ajureiden laittaminen tähän koneeseen oikein onnistua. Koneessa on Realtekin RTL 8139 verkkokortti ja Giga-byten emolevy GA-7ZMMH ja siinä on Creativen CT5880 integroitu äänikortti. http://www.achetezfacile.com/gigabyte-ga-7zmmh-comparer-les-prix-...
Missähän on oikein vika kun audio ajureita laittaa niin ei oikein onnistu ja verkkokortin ajureiden asennus onnistuu niin kauan kunnes tarvii kone käynnistää uudelleen ja sitten se haluaa jotain Win98SE levyltä ja niitä tiedostoja ei löydy, siihen kaatuu sekin.
Mistä kunnon ajurit ja miten tän homman sais toimimaan, alkaa jo kyrsiä tää Win98 kanssa painiminen kun tottunut Xp:hen.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
14. huhtikuuta 2006 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
No syitä voi olla useitakin. Kuten yrität asentaa uusia ajureita, jotka eivät sovi 98:lle. Ovatko yrittämäsi ajurit esim. emon mukana tulleessa CD:ssä? Oikeat ajurit saat CD:tä jos 98:aa varten sekä komponenttien valmistajien sivuilta tai Googlaamalla netistä. On vain katsottava, että ajurit on nimenomaan 98:aa varten. Edelleen: 98:ssa voi olla vikaa, aja CHKDSK. Siellä on myös tiedostojen tarkistusohjelma jossakin apuohjelmissa, työkaluissa tms tarkemmin en muista.
Selvittelyä auttaisi, jos kerrot mitä 98 tiedostoja kone haluaisi ja mitä se ei löydä asennuslevyltä.
|
_status_
Member
|
15. huhtikuuta 2006 @ 08:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli nettiä laittaessa netti kortti löytyy jo eli ajureiden asennus onnistui.
Mutta kun asetuksia säätää Verkkoasetuksista niin kun painaa OK ja poistuu sieltä niin pyytää tulee että Luodaan Ohjaintietokantaa ja sen jälkeen se pyetää laittamaan Win98SE levyn sisään ja sieltä se haluaisi tällaisia tiedotoja "secur32.dll" "svrapi.dll" "ndiswmi.sys" "ndis.vxd" "ndis2sup.vxd" "netbios.vxd" ja niitä ei sieltä löydy.
Sitten muuten koneen käynnistyksessä on nyt viittaus tohon netbios.vxd tiedostoon ja sitä ei siis koneelta löydy ja pitää vain painaa jotain näppäintä että se menee eteen päin.
Mistähän nää tiedostot löytää vai pitäskö tehdä jotain toisin?
Ääni puolen olen jo saanut toimimaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. huhtikuuta 2006 @ 09:32
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
15. huhtikuuta 2006 @ 12:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
15. huhtikuuta 2006 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä tutkin tätä ongelmaa kun löydän ensin oman W98 levyn. Kyllä se löytyy...Voisitko nyt sillä välillä etsiä sitä 98:n tiedostojen korjausohjelmaa. Kun mä en nyt kuitenkaan 98:aa tähän koneeseen asenna niin en näe itse tarkemmin. Se on jossakin Apuohjelmat, Tiedostojärjestelmä, Työkalut tai sentapaisia kohtia. Pudotusvalikossa kohta Järjestelmän tarkistus tai siihen tapaan. Vähän ottaa päähän, että en nyt tuota muista :-/ Ja tietysti voit ajaa sen CHKDSK:n, sekin voi antaa tietoja.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
15. huhtikuuta 2006 @ 13:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Agent_007:n postaus hyvine neuvoineen tuli tuhon vasta kun olin omani jo lähettänyt. (Että et ihmettele, että mitä minä nyt vielä etsin) Eli siinä on tiedostojen paikat ja linkissä tieto Windowsin tiedostojen tarkistamiseksi. Kerro sitten selvittävätkö nämä asian.
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
15. huhtikuuta 2006 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Edit: Tupla poistettu
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. huhtikuuta 2006 @ 20:02
|