Mitä tehdä?
|
|
Junior Member
|
15. huhtikuuta 2006 @ 23:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on integroitu näytönohjain (VIA RAID) tai joku sinne päin, ja asensin siihen Radeon 9200 SE:n ja mielestäni disabloin vanhan näyttiksen. Olen ladannut ajurit Radeoniin ja se välillä toimii ja yht´äkkiä se sekoaa täysin. Uudelleen käyynistys auttaa, mutta ongelma toistuu koko ajan. Mikä neuvoksi?
Yleensä ongelma ilmenee kun näytön säästäjä menee päälle.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
16. huhtikuuta 2006 @ 09:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. huhtikuuta 2006 @ 09:54
|
Junior Member
|
16. huhtikuuta 2006 @ 10:14 |
Linkki tähän viestiin
|
En taida olla, mistä ja mitkä mun täytyy hakee, että se alkaa toimii AGP on kiinni. Viitsitkö heittää suorat linkit mistä tarvittava softa löytyy?
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
16. huhtikuuta 2006 @ 10:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ei ole koskaan ollut itegroitua näyttistä, mutta luulisi että sillä on sama juttu kuin integroidulla äänikortillakin. Eli se pitää poistaa myös BIOSista. Oletko sen tehnyt?
|
Junior Member
|
16. huhtikuuta 2006 @ 13:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep kyllä olen,ainakin luulisin mutta kun en hirveesti ymmärrä BIOSin päälle, mutta laitehallinta näyttää RAID sovittimen kohdalla kysymysmerkin ja rastin, en IKINÄ osta mitään integroitua laitetta enää.
Niin, mitäs toi edellä mainittu meinaa?
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
16. huhtikuuta 2006 @ 13:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Hi, integroitu äänikortti voi olla ihan hyvä jos ei harrasta musiikia erityisesti. Mutta tuo sinun RAID-ohjain ei ole näyttiksen vaan SATA-kiintolevyn ohjain. Onko sinulla SATA-kiintolevy? Jos on niin sen ajurissa on jotakin vikaa. Jos ei niin se tuskin vaikuttaa näyttikseen. Mistä päättelet, että se on näyttis, joka koneessa sekoaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. huhtikuuta 2006 @ 13:50
|
Junior Member
|
16. huhtikuuta 2006 @ 21:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on tälläinen kovo: SAMSUNG SP1203N (S00QJ10Y326567)
ST320413A (6ED2P4JD)
Päättelen siitä, että se yksinkertaisesti potkaisee Radeonin pihalle ja siirtyy VGA tilaan. En ymmärrä mitä tehdä.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
17. huhtikuuta 2006 @ 12:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo RAID ajuri on varmaan asentamatta, sen takia tuolla laitehallinnassa kysymysmerkki. Mutta se ei tuohon näytönohjaimeen pitäisi vaikuttaa, piirisarjan ajurien latausosoitteen voin kertoa kun kerrot emolevysi merkin ja mallin. Sisoft Sandra tai Everest home tuon tiedon kertovat jos et itse sitä tiedä tai emolevyn manuaalia löydä/jaksa etsiä.
Suurimmassa osa uudehkoista emolevyistä ottaa tuon integroidun näyttiksen pois päältä kun AGP väylään laittaa uuden näytönohjaimen kiinni.
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
17. huhtikuuta 2006 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos sinulla ei ole toista kovoa eli tuo mainitsemasi on ainoa, niin se näkyy olevan normaali ATA-kovalevy. Se ei siis tarvitse RAID-ajuria, jonka voi poistaa. Mutta kuten edellä on jo sanottu, tämä ei auta näytönohjainongelmaan, joka on eri asia ja josta neuvoja edellä.
|