User Käyttäjä Salasana  

perjantai 10.10.2025 / 19:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > aseman puhdistuksesta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
aseman puhdistuksesta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
asusanna
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2006 @ 06:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heips! Toivon olevani oikealla palstalla.
Eli kun poltan dvd kuvan niin jossain vaiheessa katsoessani sitä se jumittaa ja jää kokonaan paikoilleen.
Mun poltto asemassani on vika, onkohan se rikki vai pitäiskö se jotenkin puhdistaa.
Kyselisin miten se puhdistetaan?
Senior Member

7 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2006 @ 07:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No enemmän infoa olisi hyvä kyllä laittaa esim. sen DVD-aseman merkki ja kuinka vanha se on? Jos alle vuoden vie se vaihtoon, koska aseman avaamisen myötä myös aseman takuu raukeaa. Ja DVD-asemissa on hyvä muistaa myös sellanen seikka että aseman elin kaari on vain n. 3vuotta.

Oletko kokeillut polttaa leffaa eri mediolle ja mahdollsimman pienellä kirjoitus nopeudella? Koska mitä suuremmalla nopeudella poltat levyn sitä suurempi mahdollisuus on että levyyn tulee kirjoitus virheitä ja myös välillä dvd-median laatu saattaa heikentää polton laatua.

Mutta jos et halua investoida 50? uuteen DVD-asemaan niin hanki tarkuus ruuvisarja ja avaa asema etsi sieltä sellanen lasisen näköinen puli pallo (yleensä) ja käyttäen topsi puikkoa ja jotain alkoholi pohjaista puhdistu ainetta puhdista lasipinta.

Harvemmin ongelma on kylläkään aseman likaisuudessa ellet sitten ole käyttänyt aseman telakkaa leivän pidikeenä...

Q9550 / Asus P5Q-PRO / Gainward 4850 / DDR2 Kingston HyperX 8GT / Zalman ZM600-HP Silent 600W / SATAII 2TB

Bite IT!
Fight IT!
asusanna
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2006 @ 08:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se asema on vajaa pari vuotta vanha ja on polttanu ihan hyvin tähän asti.
Olisko toi sen merkki ST 380817 AS SCSI.
Jos mä ostan uuden, niin osaankohan mä itse sen vaihtaa?
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2006 @ 08:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se aseman vaihtaminen ole vaikea homma, luulisin että onnistut itsekin siinä
Member

2 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2006 @ 09:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis polttoko onnistuu, mutta katsoessa jumittuu?
Olisko levyt niin huonoja vai oletko koittanu useilla eri merkeillä?
Jos nerolla poltat niin laita polton aikana rasti ruutuun "Verify data" niin se tarkistaa polton jälkeen levyn virheet.

Jumittuuko se myös alkuperäisillä levyillä?
asusanna
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2006 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, eli poltto onnistuu ja alkuperäiset näkyy.
Olen kahdella eri merkillä kokeillut.
Kokeilen tota rastia ruutuun.
asusanna
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2006 @ 12:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä en löydä mun nerosta tollaista kohtaa?
Member

2 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2006 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos käytät nerossa expressiä niin se on ennen polttoa "final burning settings" alhaalla on kohta "verify data on disc after burning". Tuohon rasti ruutuun.

Itse tykkään käyttää Nero burning rom ohjelmaa, koska siinä voi asetuksia muokata vapaammin ja on mielestäni selkeämpi.

Minkä merkkisiä levyjä käytät?
Minulla kerran meni Hyundain halpislevyt puolessa vuodessa pilalle eikä yhdellekään voinut polttaa onnistuneesti.

Oletko myös yrittänyt polttaa hitaimmalla nopeudella?
Mainos
_
__

_
asusanna
Junior Member
_
22. huhtikuuta 2006 @ 03:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin nyt hitaammalla nopeudella ja onnistuin ainakin ton leffan kanssa.
Kiitos paljon avusta sulle!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > aseman puhdistuksesta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy