afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > hjt logi, osaamattomalle ongelmaan vastauksia?
Keskustelualueet
Keskustelualueet
hjt logi, osaamattomalle ongelmaan vastauksia?
jpou
Newbie
1. toukokuuta 2006 @ 11:29
Linkki tähän viestiin
Eli ongelmani tällainen. Antivir päästi läpi jokusen troijalaisen, kaksi sain sillä poistettua. Edelleen jäi kuitenkin koneen näytölle jokin spyware ilmoitus, ikäänkuin taustakuvan päälle, niin ettei esim. näytönsäästäjää saa muokattua, tai näytön asetuksia muutettua, pikakuvakkeet toimii kuitenkin. F-securen 30 pv versiolla nimesin tämän tämän desktop tiedostoon tarttuneen (kai) viruksen uudestaan, ei suostunut poistamaan. Tämän jälkeen kyseinen teksti hävisi, mutta kuva on nyt kokonaan valkoinen, ominaisuudet pystyy tälle valkoiselle taustalle katsomaan, mutta ei muuta tekemään. Jotain kai siis pöpöstä jäi, tai sitten en mitään osannut poistaa. Hijack antaa tällaiset tiedot, saisiko apua, kiitos!
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:11:39, on 1.5.2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIAIE.EXE
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\HijackThis.exe
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://google.icq.com/search/search_frame.php R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.fi/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://google.icq.com/search/search_frame.php R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.fi/ R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Linkit
O1 - Hosts: localhost 127.0.0.1
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: EpsonToolBandKicker Class - {E99421FB-68DD-40F0-B4AC-B7027CAE2F1A} - C:\Program Files\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O3 - Toolbar: EPSON Web-To-Page - {EE5D279F-081B-4404-994D-C6B60AAEBA6D} - C:\Program Files\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink DVD Solution\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus Photo R220 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIAIE.EXE /P30 "EPSON Stylus Photo R220 Series" /O6 "USB001" /M "Stylus Photo R220"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NBJ] "C:\Program Files\Ahead\Nero BackItUp\NBJ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [PowerBar] "C:\Program Files\CyberLink DVD Solution\Multimedia Launcher\PowerBar.exe" /AtBootTime
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204 O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/cl... O16 - DPF: {94EB57FE-2720-496C-B33F-D9353C6E23F7} (F-Secure Online Scanner 2.1) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0EAE9C0E-5833-449B-B3CA-E985F4E3729A}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{5BBDCBA9-D4CC-4E0F-AB50-3E539B1631E8}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{F8B511F4-CADE-43FF-B7A9-5162DF53F946}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0EAE9C0E-5833-449B-B3CA-E985F4E3729A}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{0EAE9C0E-5833-449B-B3CA-E985F4E3729A}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AntiVir Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Service (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Program Files\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Ahead Software AG - C:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
AfterDawn Addict
1. toukokuuta 2006 @ 11:38
Linkki tähän viestiin
Fixaa HjT:llä (do a system scan only, merkkaa ja paina fix checked):
O1 - Hosts: localhost 127.0.0.1
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0EAE9C0E-5833-449B-B3CA-E985F4E3729A}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{5BBDCBA9-D4CC-4E0F-AB50-3E539B1631E8}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{F8B511F4-CADE-43FF-B7A9-5162DF53F946}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0EAE9C0E-5833-449B-B3CA-E985F4E3729A}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{0EAE9C0E-5833-449B-B3CA-E985F4E3729A}: NameServer = 85.255.114.19,85.255.112.158
Hae fixwareout -> http://downloads.subratam.org/Fixwareout.exe Tallenna johonkin hakemistoon ja käynnistä se. Seuraa ohjeita, käynnistä kone uudestaan kun fixi pyytää sitä.
Hae, asenna ja päivitä ewido -> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/269186
Käynnistä vikasietotilaan (F8 käynnistyksen yhteydessä)
Skannaa ewidolla, anna poistaa mitä löytää ja tallenna raportti.
Käynnistä uudelleen, lähetä uusi HjT-loki, ewidon raportti ja C:\fixwareout\report.txt-tiedoston sisältö tänne.
EDIT: Ja lisäksi:
Klikkaa työpöydällä oikealla hiiren nappulalla -> ominaisuudet -> työpöytä -> mukauta työpöytää -> web-välilehti.
Katso jos siellä on jotain security-juttua, niin poista se.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. toukokuuta 2006 @ 11:41
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > hjt logi, osaamattomalle ongelmaan vastauksia?