User Käyttäjä Salasana  

lauantai 26.7.2025 / 11:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > bin-kielen käännös
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
bin-kielen käännös
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
3. toukokuuta 2006 @ 11:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä täs mietin voiko sen ohjelmointi-kielen (bin-kielen) muutta takas siihen perus kieleen.
Senior Member
_
3. toukokuuta 2006 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
bin-kieli? Et kai tarkoita *.bin päätteisiä tiedostoja, joita voi avata esim. DaemonTolls:lla tai "Extract Now" softalla?

(On myös (saksankileinen) softa nimeltään "Cue-Maker" jolla voi tehdä *.cue tiedoston tuosta *.bin tiedostosta jolloin sen voi polttaa eri softilla.)

"Experientia docet stultos"
Member
_
3. toukokuuta 2006 @ 11:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En mä nyt oo ihan varma olikse bin kieli, mut mä tarkotan sitä ku ohjelmoi jotain niin se käännetään (kai bin-kieleksi). Sitä mä mietin voiks sen kääntää takasin peruskieleksi
Kellopeli
Suspended due to non-functional email address
_
3. toukokuuta 2006 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hehheh... mitä tommoseen viestiin nyt sit vastaa
Mainos
_
__

_
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
3. toukokuuta 2006 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tarkoitat, että kun ylemmän tason ohjelmointikieli (kuten C-kieli tai BASIC) on käännetty kunkin prosessorin ymmärtämäksi binääriksi (ykkösiä ja nollia; ajokelpoisen ohjelman päätteenä yleensä esim. .exe), sen voisi kääntää vielä takaisin?
Ei valitettavasti onnistu. Kääntäjä nimittäin hukkaa käännöksessä niin paljon "turhaa" tietoa (siis sellaista, jota ohjelmoiva ihminen tarvitsee, mutta binääriä suorittava prosessori ei), että takaisinkäännös ei enää ole mitenkään lukukelpoista.

Sen sijaan assembleriksi ("konekieleksi") se on mahdollista kääntää. Hakusanoina vaikka: disassembler, deassembler, decompiler, debugger.

(edit: vähän tarkennusta)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. toukokuuta 2006 @ 12:19

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > bin-kielen käännös

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy