User Käyttäjä Salasana  

tiistai 7.10.2025 / 18:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emolevyn hankintaan apua.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Emolevyn hankintaan apua.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Ryske
Suspended due to non-functional email address
_
3. kesäkuuta 2006 @ 23:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nyt pitänee sanoa että on menny sormi suuhun pahemman kerran... oon tässä tutkaillu muutamia kaupattavia emolevyjä jo muutamaan kertaan, enkä ole tullu minkään moiseen päätökseen. olo on kuin karkki kaupassa, silmät menee vaan ristiin väreistä ja valikoimasta...

Olen päivittämässä konettani uudella prossulla ja emolevyllä (tällä hetkellä omistuksessa ikäsääki iäkkäämpi 1,3 ghz celerooni). löytänyt jo "mielestäni" sopivan prossun ( AMD Athlon 64 3700+ Socket 939 san diego ) 209 ? hinta läpyskällä, muttapa mutta ,nyt tarvitsisin neuvoa raakasti emolevyn osuudella.

hinta raja olisi noin 350-370 ? kummastakin komponentista yhteensä. jotenka noin 141-161 ? olisi varaa vielä pistää emolevyyn, jos törsään 209 ? tuohon prosessoriin.

silmään pisti kumminkin tälläinen malli: Asus A8N-SLI ,ASUS:ksen sivuilta -> http://fi.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=A8N-SLI+
mitä mieltä? onko hankinnan arvonen nykyään?

noniin ettei mee liian pitkäksi ja tylsäksi luettavaksi, lopetan tähän... olisin kiitollinen jos joku voisi valaista minua nykypäivän emolevyistä jotain. niin ja pistäkää toki omia ehdotuksia prossuista jos jaksatte :) ... niin ja kone on loppujen lopuks enintään pelillisessä käytössä

kiitän ja kuittaan. ps: suurimmat anteeksi pyynnöt valtavista kirjootus virhe määristä jo etukäteen.

kele.
Erssu
Newbie
_
4. kesäkuuta 2006 @ 01:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, tuo emo vaikuttaa ihan hyvältä. Mutta kannattaa kuitenkin ostaa halvempi prosessori, esim. Athlon 64bit 3000+, koska kyseessä on sama prossu, muuta eroa ei ole kuin kellotaajuus.. Muistaakseni noissa prossuissa ei ole edes eri kerroin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Senior Member
_
4. kesäkuuta 2006 @ 06:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mutta kannattaa kuitenkin ostaa halvempi prosessori, esim. Athlon 64bit 3000+, koska kyseessä on sama prossu, muuta eroa ei ole kuin kellotaajuus.. Muistaakseni noissa prossuissa ei ole edes eri kerroin.
Ei muuten kannata! Lähetään liikkeelle vaikka vertaamalla ihan speksejä. Tuossa 3700 on nimesä mukaisesti san diego ydin ja 3000 on venice ydin, ensin mainittu omaa huomattavasti paremmat ominaisuudet. San diegossa on puolet enemmän L2 kakkua, ja lisäksi prossuilla on eri kellotaajuudet!

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7352
vs.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6754

Intel E2180 * Abit IP35-E * Kingston 2048mb ddr2 * Radeon HD2600XT * Samsung p120 200, LaCie p3 250 * Acer H233H * Logitech mx5000
http://www.eurobilltracker.eu/?referer=72616 Rekisteröidy ja seuraa eurosetelin matkaa!
Hz4
Account closed as per user's own request
_
4. kesäkuuta 2006 @ 06:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Olen päivittämässä konettani uudella prossulla ja emolevyllä (tällä hetkellä omistuksessa ikäsääki iäkkäämpi 1,3 ghz celerooni)
Vainiin, itselläni sykkii kolmoskoneessa 667MHZ Intel Celeron sydän. Sillä jopa onnistuu suht sujuvasti kaikki mikä tällä 3000MHz Penallakin.

Mutta siis.. jos yhtään olet näitä aijempia keskusteluita lukenut niin olet varmasti huomannut, että monet -lukaan lukien minä- ovat ehdottaneet odottamaan tulevien ja tulleiden prosessorien tasaantumista.

Nimittäin tuo 939 kanta on nyt "menneen talven lumia" ja siihen tuskin tulee enään ihmeellisiä päivityksiä tai edes prosessori puolelle uutta rautaa. Myydään vain vahoja pois kuten 754- ja A -kannan prossuja.

Sittenkun taas haluat konetta päivittää niin vi***us on kova kun joudut maksamaan sen 300-600? toiseen kertaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. kesäkuuta 2006 @ 06:32

ägräs
Member
_
4. kesäkuuta 2006 @ 06:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitsetko todella SLI:tä? Itse ostaisin mieluummin yhden todella hyvä näytönohjaimen kuin kaksi vanhempaa. Tietysti jos rahassa löytyy... Itse olen hankkimassa tätä emoa http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=1&model=455&l1=3&l2=...
Lukemani perusteella yksi parhaista emoista ilman SLI:tä. Varsin hyvä hintakin.
Erssu
Newbie
_
4. kesäkuuta 2006 @ 10:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, kuten sanoin, korjatkaa jos olen väärässä. ;)
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
4. kesäkuuta 2006 @ 23:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse ainakin ostaisin ja olen jo katsellutkin Intelin D 805 prossua, joka on tuplaydin prossu, mutta hinnaltaan PUOLET siitä,mitä AMD:n X2 sarja. Tuossa D-sarjassa on tehokkaampiakin prossuja ja kaikki parempia hinta-laatusuhteeltaan kuin AMD:n vastaavat...

Siihen vaan sopiva emo Inteliltä,niin paketti on huomattavasti halvempi kuin AMD:n vastaava...toki DDR2 muistit joudut silloin ostamaan ehkä lisäksi, kai?

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. kesäkuuta 2006 @ 23:16

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > emolevyn hankintaan apua.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy