User Käyttäjä Salasana  

tiistai 7.10.2025 / 22:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hjälp!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hjälp!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
megamä
Member
_
10. kesäkuuta 2006 @ 06:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mul on ollut jonkin aikaa semmonen ongelma että ku käynnistän tietokoneeni niin mun täytyy painaa f1 näppäint jotta voin jatkaa.Vaikka olen itse väsännyt koneeni niin en mitenkään pääse bios asetuksia vaihtamaa f8 ja f9 näppäinten kautta.toi mun emolevy on aika outo jos en pääse säätää bios asetuksii.pystyn vaa delete näppäimen kautta kattelee koneen tietooi ja säätää sielt jotaa.se mun emo on: biostar u8798 grand.mä en tiiä yhtää ett pitääkö mun päivittää bios tai jotaa?vinkkei kaivataa.
PS.kävin jopa atk huolto liikkees mut ei ne siel mitää osannu laittaa...joten tää on vissii aikamoine ongelma?takoitukseni olisi että ei tarvis painella mitään f1 näppäimii jotta pääsen eteen päin ku käynnistä koneeni...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. kesäkuuta 2006 @ 06:06

Staff Member

1 tuotearvio
_
10. kesäkuuta 2006 @ 06:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuleeko sinulle siihen minkäälaista virhesanomaa. Kuten "overclock failure" tai "floppy disc error" tai muuta vastaavaa. Ja tuliko ongelma ihan noin vain.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
10. kesäkuuta 2006 @ 08:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
pystyn vaa delete näppäimen kautta kattelee koneen tietooi ja säätää sielt jotaa.se mun emo on: biostar u8798 grand.mä en tiiä yhtää ett pitääkö mun päivittää bios tai jotaa?vinkkei kaivataa.
monessa biossissa kun bios ilmoittaa virheestä pääsee biossin asetuksiin juuri tuolla DEL-napilla ja F1-nappi ohittaa virheen.
yleisin "virheilmoitus" mikä aiheuttaa tämän on että biossissa ei ole koskaan käyty tallettamassa asetuksia tai bios on hukannut asetukset ja haluaa että ne tallennetaan uudelleen.
kun painat sitä DEL-nappia pääset asetuksiin paina F10 nappia tallentaaksesi asetukset.
yleisin biossiin pääsy nappi on muutenkin juuri tuo DEL-nappi.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
megamä
Member
_
10. kesäkuuta 2006 @ 09:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kun käynnistän koneeni nii ensin siinä on koneen specsit ja alempaa on sit tällainen viesti:"Floppydisk flail(40)
Warning!cpu has been changed or cpu ratio changed flail.please re-enter cpu settings in the cmos setup and remember to save before quit!"...tollanen..
Staff Member

1 tuotearvio
_
10. kesäkuuta 2006 @ 09:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mene biossiin-> Ota levykeasema pois käytöstä (vai onko sinulla lerppu käytössä) valitsemalla "Standard CMOS Features"
Alempana on Drive A ja Drive B laita Drive A:han Disabled. (Entterillä saat esiin listan ja entterillä hyväksyt.)

Sitten menet Advanced BIOS features ja sieltä vaihdat teet näin niin buuttaa kovolta:

First Boot: HDD
Second Boot: CDROM
Third Boot: Disabled

Lopuksi paina F10, paina Y. Enter.
Näin asetukset jos ei ole lerppua.

e. Koko viesti.

e. Miksi lukkoo? Eikö olisi voitu vain muokata otsikkoa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. kesäkuuta 2006 @ 10:01

Mainos
_
__

_
Khauron
Moderator
_
10. kesäkuuta 2006 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ne otsikot, ne otsikot...

Tulitko moderoiduksi?
Muistatko LORDin?
Pelaa LOTGDia!
http://www.testipenkki.com/lotgd/
Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hjälp!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy