EMULE PLUS JA PORTTIAVAUKSET
|
|
andelin
Senior Member
|
19. kesäkuuta 2006 @ 12:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro kaikille !
Mulla on EmulePlus uusin versio 1.2. Ohjelma ilmoittaa koko ajan seuraavaa : WARNING, you have lowid. Please review your network config and/or your settings. Se ilmoittaa myös kun yrittää jollekin palvelimelle että se aikakatkaistiin ja sitten sinne ei ole päässyt.
Vähän infoa mun koneesta:
Mulla on Siemens Speedstreamin 5450 4-port DSL Modeemi.
Mulla on sisäinen ja ulkoinen IP-osoite erilaisia ja se tarkoittaa ilmeisesti että olen NAT:in takana (ei hajuakaan mitä se tarkoittaa) ja pitäisi tehdä porttiohjauksia mutta miten teen sen ??
Minut on neuvottu mennä Speedstreamin asetuksiin ja tehdä siellä ne porttiavaukset mutta sieltä ei löydy mitään porttiavauksista ??
Olen myös käyttänyt Internet Explorer selainta mutta ei toimi kuitenkaan.
KIITOLLINEN NEUVOISTA !!!
|
AfterDawn Addict
16 tuotearviota
|
23. kesäkuuta 2006 @ 09:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Marku2
Senior Member
|
23. kesäkuuta 2006 @ 10:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
andelin
Senior Member
|
23. kesäkuuta 2006 @ 12:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos, Luin ne Emulen sivut.
Kävin Windows Xp:n palomuurin asetuksissa ja avasin TCP ja UDP portit sinne eli kirjoitin sinne samat porttinumerot mitä mulla on Emulessa. Mutta, ei mitään tapahtunut, se vaan jatkaa ja ilmoittaa että on LOWID ?? Pitäähän Windows XP:n palomuuri olla päällä?
Sitten pystyy kuulemma tehdä porttitestaus Emulessa mutta mulla ei ole sellaista, ei ainakaan EmulePlussassa ...
Uskon että pitäisi jotenkin avata portit mun modeemin kautta niin kun Marku2 ehdotti mutta miten...
|
Marku2
Senior Member
|
23. kesäkuuta 2006 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Pitäähän Windows XP:n palomuuri olla päällä?
Ei pidä. Kannattaa sammuttaa se ja laittaa vaikka ZoneAlarm joka on ilmainen.
|
andelin
Senior Member
|
24. kesäkuuta 2006 @ 13:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei auta vaikka sammutin...
Vaikuttaa mahdottomalta tämä ongelma..
|
yimanya
Suspended due to non-functional email address
|
24. kesäkuuta 2006 @ 15:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on sama ADSL-modeemi ja mulla oli myös ongelmia saada eMulessa High ID. Ja tässäpä ohjeet miten pääset tekemään porttiohjauksia:
1. kirjoita osoiteriville http://192.168.254.254/ tai http://speedstream (Mulla on toiminut myös Firefoxilla ja Operalla hyvin tuo konffaussivu)
2. kirjaudu sisään
3. klikkaa Security-kuvaketta
4. klikkaa Address Translation-kuvaketta
5. tarkista, että kohdassa Port By-Pass (NAPT) on täplä
6. klikkaa kyseisen kohdan vieressä olevaa Configure-linkkiä
7. klikkaa Add a custom By-Pass entry...-linkkiä
8. Select Protocol-kohtaan valitset TCP ja TCP/UDP port(s)-kohtaan (ekaan laatikkoon) laitat 4662 tai jos olet muuttanut eMulen asetuksista TCP-porttia niin laita sitten se minkä olet valinnut
9. Redirect selected protocol/service to IP Address-kohtaan tulee koneen sisäinen IP-osoite, jonka saa selville näin: Start(Käynnistä) -> Run(Suorita) -> cmd -> ipconfig -> nyt ruudulle pitäisi tulla jotain osoitteita, etsi sieltä kohta IP-address, joka on koneesi sisäinen IP-osoite. Itselläni se on 192.168.254.1 mutta se voi myös olla esim. 10.x.x.x-muotoa
10. klikkaa Apply
Nyt teet saman vielä uudelleen kohdasta 8 alkaen mutta laitat Select Protocol kohtaan UDP ja TCP/UDP port(s)-kohtaan 4672 (mikäli et ole eMulessa muuttanut tätä).
Nyt kun otat yhteyttä eMulella johonkin serveriin niin ei pitäisi enää olla LowID :)
Allekirjoitus
|
andelin
Senior Member
|
24. kesäkuuta 2006 @ 19:14 |
Linkki tähän viestiin
|
KIITOS, nyt toimii!!!
Ei vielä ilmoita HIGH ID mutta eipä tule LOWID ja pääsen mihin palvelimeen tahansa !
Onko Emule muuten sellainen ohjelma että pitää ottaa alas paljon tavaraa niin sitten saa vastaavasti myös enemmän tavaraa muilta ? Vai miten kannattaa käyttää kyseistä ohjelmaa ?
KIITOS!
|
yimanya
|
24. kesäkuuta 2006 @ 21:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvä että toimii :)
Ilmeisesti sitten eMule Plus ei ilmoita, jos on High ID. Mitä enemmän jakaa, sitä nopeammin saa ladattua myös muilta. eMule on sitten melko hidas ohjelma joten kärsivällisyyttä :)
Allekirjoitus
|
andelin
Senior Member
|
25. kesäkuuta 2006 @ 06:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok!
Eli täytyy ottaa alas paljon tavaraa ja jakaa muillekin.
Se varmaan selittää sen että kun menen isoihin palvelimiin missä on puolet enemmän käyttäjää mihin olen ennen päässyt niin löytyy kuitenkin vähemmän tavaraa ?? Eli en ole jakanut muille tarpeeksi, olenko oikeassa ?
Kiitollinen taas vastauksesta !
|
yimanya
|
25. kesäkuuta 2006 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Se, että kuinka paljon jaat, ei vaikuta siihen, kuinka paljon tavaraa on saatavilla, vaan siihen kuinka nopeasti saat ladattua sitä tavaraa. Kannattaa muuten tehdä ns. "globaaleja" hakuja, jolloin haetaan kaikilta servereiltä, eikä pelkästään siltä, johon olet ottanut yhteyden.
Tässä vähän lisätietoa:
http://www.emule-project.net/home/perl/help.cgi?l=1&rm=show_topic...
Allekirjoitus
|
andelin
Senior Member
|
25. kesäkuuta 2006 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Kävin tossa sivulla lukemassa mutta täytyy sanoa että en kyllä ymmärtänyt mitään kun englanti ei ole mun vahva puoli.
Olisi tosi ystävällistä jos voisit taas kerran antaa esimerkin ja selittää mulle niin kuin olisin 2v ... :o)
|
yimanya
|
25. kesäkuuta 2006 @ 20:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh, olkoon käyttäjät A, B ja C. A haluaa ladata tiedoston, joka löytyy sekä B:ltä että C:ltä. Jos A on jakanut aiemmin B:lle paljon mutta ei ole ladannut häneltä juurikaan ja sitten taas C:lle A ei ole jakanut mutta on ladannut häneltä paljon, niin A saa ladattua tiedoston nopeammin B:ltä (tai oikeastaan A etenee B:n jonossa nopeammin). Oletuksena on, että aluksi sekä B:n että C:n jonot ovat yhtä pitkät. Toivottavasti ei ollu liian sekavasti selitetty :)
Allekirjoitus
|
andelin
Senior Member
|
26. kesäkuuta 2006 @ 07:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. Tein eilen niin että menin yhteen palvelimeen sisään ja kun olin sinne päässyt ja tein haun niin valitsin globaalihaun, ymmärsinkö oikein että se hakee kaikista palvelimista silloin ? Ja onko mitään väliä mihin palvelimeen menee ja tekee sen globaalihaun ?
|
yimanya
|
26. kesäkuuta 2006 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä hakee. Eipä kai ole väliä.
Allekirjoitus
|
andelin
Senior Member
|
26. kesäkuuta 2006 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
thank you !
|
andelin
Senior Member
|
28. kesäkuuta 2006 @ 09:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Tulee tavaraa ihan eri lailla kun laittaa globaalihaku päälle, kiitos vinkistä vielä kerran!
|
Junior Member
|
28. kesäkuuta 2006 @ 11:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun mielestä tavallinen eMule v0.46 on kaiken nopein ja helpoin...
|
Mainos
|
  |
|
andelin
Senior Member
|
1. elokuuta 2006 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
EmulePlus rupes yhtäkkiä tökkimään taas.
Luulin jo päässeeni eroon tästä ongelmasta mutta nyt se ilmoittaa taas : WARNING, you have lowid, please review your network config and/or your settings ?
Olen asentanut koneelle Ewido ja ajanut HijackThis-ohjelman, voiko johtua siitä? Neuvoja taas kerran, kiitos etukäteen !
|