Samsung SyncMaster 226BW 22''
|
|
atte68
Member
|
25. helmikuuta 2008 @ 09:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti GoldStorm: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tiiffi: Mun näyttö oli suoraa paketista kaivettuna tällainen:
Suoraa paketista, pari tuntia päällä.
Ja parin päivän päästä:
70-80h käytön jälkeen.
Tuossa vaiheessa napsahti ja lähti takaisin kun kerran väritkin oli päin puota ja ruudussa oli myös vahva sinisen dominanssi.
Hyh hyh, näytti kyl aika pahalta noi vuodot jo parin päivän päästä, mulla vaan on pienemmät vuodot mitä kauemmin ollu näyttö päällä
Mulla nyt tämmöinen http://www.saunalahti.fi/mattpie/bw226.jpg pitäisi olla Romaniassa valmistettu s-paneeli ja on NetAnttilasta ostettu. Ollut nyt käytössä 4kk. Takuu ei taida kattaa noita valovuotoja. Ei ne kyllä ole minua häirinneet.
|
Tiiffi
Junior Member
1 tuotearvio
|
25. helmikuuta 2008 @ 20:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spotless: En saa NetAnttilasta viime viikolla tilaamastani C-paneelisesta näytöstä
kalibroimallakaan harmaiden sävyjen sinisyytä pois, joten:
Soitin ensin NetAnttilan takuuhuoltoon, jossa kerrottiin vain,
että Powermill hoita Samsungin huollot ja takuun.
(Jonka jo tiesinkin.)
Vaihtoehdoksi anttila antoi vielä sen 14pvä:n vaihto ja palautusoikeuden,
jolloin mun olisi pitänyt lähettää näyttö asiakaspalautuksena heille
ja he olisivat sitten lähettäneet mulle uuden tilalle.
Itse lähetin suoraa palautuksena Anttilalle ja purin kaupan..
Sinänsä ärsyttävää kun puolet tyypeistä on saanut anttilasta Romania paneelin ja puolet Slovakia paneelin..
Toisaalta noissa Romania paneeleissa on näyttäny olevan pahemmat valovuodot kun siinä mun entisessä Chi Mei Slovakia paneelissa oli aluksi.
Ihme arpomista.
Itse etsin tasalaatuisemman näytön seuraavaksi.
|
Member
2 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2008 @ 21:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkotatko siis että valmistusmaa on eri, mutta paneeli sama.
Sen vain huomasin että S-Paneeli löytyy sekä Slovakialaisesta sekä Romanialaisesta 226BW :stä
Asus Rampage Formula
Intel Q9450 2,67 GHz + Noctua NH-U12P
G.Skill 1000MHz DDR2 2x 4Gb
Sapphire HD 5870 1 GB
|
Member
2 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2008 @ 21:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä muuten kuva minun näytön vuodoista. Mielestäni aika pienet
Kuva
Asus Rampage Formula
Intel Q9450 2,67 GHz + Noctua NH-U12P
G.Skill 1000MHz DDR2 2x 4Gb
Sapphire HD 5870 1 GB
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2008 @ 22:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mohari: Tässä muuten kuva minun näytön vuodoista. Mielestäni aika pienet
Kuva
Ihan hyvältä näyttää, pieni tunnelmavalaistus kun näyttö kiinni. Ei pitäisi haitata mitenkään, jossei tule värivirheitä.
E: Ajatus meni, typo. :)
NVIDIA GTX970 4096MB / AMD FX-8350 @4.40GHz - Thermalright Macho Direct Tower / Gigabyte GA-970A-UD3P / HyperX FURY 16GB DDR3-1866 / Asus XONAR DG / TP-Link TL-WN811ND WLAN HyperX FURY 240GB(SSD) / Western Digital 2TB / Corsair Carbide Series 200R / Seasonic 520W S12II Bronze 80+ | Windows 10 64bit
Misc: Logitech G300S - Steelseries QCK / Logitech G510 / Sennheiser HD598 /
3 x Asus VE247H
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. helmikuuta 2008 @ 22:04
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
25. helmikuuta 2008 @ 22:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cLonx: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mohari: Tässä muuten kuva minun näytön vuodoista. Mielestäni aika pienet
Kuva
Ihan hyvältä näyttää, pieni tunnelmavalaistus kun näyttö kiinni. Ei pitäisi haitata mitenkään, jossei tule värivirheitä.
Mitäs pirun punasia täpliä sun näytössäs on?
Rig 9000 | Toissakesän sadosta ylijäänyt reilusti käynyt peruna
Rig 9001 | Viimekesän sadosta ylijäänyt miedosti käynyt peruna
|
Tiiffi
Junior Member
1 tuotearvio
|
26. helmikuuta 2008 @ 00:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Porshe: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cLonx: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mohari: Tässä muuten kuva minun näytön vuodoista. Mielestäni aika pienet
Kuva
Mitäs pirun punasia täpliä sun näytössäs on?
Noi on todennäköisesti kameran CMOS/CCD kennon laiskoja pikseleitä. Tarkkanäköinen huomaa myös valkoisia ja sinisiä häröpikseleitä.
Ei siis liity itse näyttöön mitenkään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2008 @ 00:13
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
29. helmikuuta 2008 @ 12:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spotless: En saa NetAnttilasta viime viikolla tilaamastani C-paneelisesta näytöstä
kalibroimallakaan harmaiden sävyjen sinisyytä pois, joten:
Soitin ensin NetAnttilan takuuhuoltoon, jossa kerrottiin vain,
että Powermill hoita Samsungin huollot ja takuun.
(Jonka jo tiesinkin.)
Vaihtoehdoksi anttila antoi vielä sen 14pvä:n vaihto ja palautusoikeuden,
jolloin mun olisi pitänyt lähettää näyttö asiakaspalautuksena heille
ja he olisivat sitten lähettäneet mulle uuden tilalle.
Soitin kuitenkin Powermilliin
ja kerroin kuinka mun Slovakiassa valmistettu Chi Mei:n
C-paneelilla oleva näyttö sinertää
ja en millään meinaa saada harmaita sävyjä ja mustavalkosia valokuvia tehtyä/muokattua,
koska kaikki harmaan sävyt sinertää, vaikka kuinka kalibroisi.
Tuloksena tuosta puhelinsoitosta oli se,
että kuriiri tuo mulle kotiin tällä viikolla
uuden näytön ja vie tämän "vanhan" näytön mukanaan. ^^
Toivottavasti nyt tulee s-paneelilla ja valmiiiksi kalibroituna.
Tässä näytössä oli kyllä "out of the box" värit niin pers**llään kun olla ja voi.. :/
Jos sieltä vielä tulee C-paneelilla ja värit yhtä siniset,
niin palautan senkin ja ostan jonkun muun valmistajan 22". ^^
Laitoin vielä mailissa Powermill:iin laskun kun pyysivät sitä
ja kirjotin mukaan pyynnön varaston pojille,
että laittaisivat mulle tulemaan Romaniassa valmistetun näytön,
jossa mitä todennäköisimmin on se Samsungin oma S-paneeli.
Tänään tulee kuriirin mukana Romanissa valmistettu 226BW näyttö mulle Powermillilta. ^^
|
bledari
Newbie
|
29. helmikuuta 2008 @ 22:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon lueskellu tätä foorumii tässä muutaman päivän ja tulin siihen tulokseen että ostan 226BW näytön sillä ehdolla että kaupassa näen että näyttö on kuuluisaa
Romania mallia.
Kävin tänää sitten verkkokaupasta hakemassa ja sain tuollaisen Romaniassa tehdyn kappaleen. Kattelin jo yhden leffan tällä ja valovuodot mun mielestä CRT
näyttöön tottuneena häiritsevät ja pistävät silmään. Parempaakaan ei varmaan saa kun kaikissa vuotoja jonkin verran.
Mutta mikä pahinta, heti oli uudessa näytössä yksi kuollut pixeli.
Tietääkö kukaan ottaisko tuo verkkokauppa vaihtoon tuon näytön? Verkkokaupan sivuilla kyllä lukee "Kolmen vuoden takuu, jossa pikselitakuuehtona vähintään 10
viallista pikseliä.", mutta Samsunghan on ottanut nyt käyttöön Zero Bright Pixel -takuun
(http://www.samsung.com/fi/presscenter/samsunglocalpress/samsunglocalpress_20050215_0000098131.asp).
Eli Samsungin mukaan pitäisi Verkkokaupan vaihtaa näyttö eikö näin ole.
Kumpaankohan kannattaisi ottaa yhteyttä verkkokauppaan vai suoraan Samsungin maahantuojalle?
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
29. helmikuuta 2008 @ 23:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse varmaan viikon päästä pääsen tämän lunastamaan. En usko, että valovuodoista valittamista on verrattuna vanhaan 17" näyttöön. Tosin voi olla, että alkaa osumaan silmään kun lähinnä aina istun pimeässä.
NVIDIA GTX970 4096MB / AMD FX-8350 @4.40GHz - Thermalright Macho Direct Tower / Gigabyte GA-970A-UD3P / HyperX FURY 16GB DDR3-1866 / Asus XONAR DG / TP-Link TL-WN811ND WLAN HyperX FURY 240GB(SSD) / Western Digital 2TB / Corsair Carbide Series 200R / Seasonic 520W S12II Bronze 80+ | Windows 10 64bit
3 x Asus VE247H
|
pekkapuu
Suspended due to non-functional email address
|
1. maaliskuuta 2008 @ 11:45 |
Linkki tähän viestiin
|
mitäs näytönohjaimia teillä on kiinni näytöis ?
|
atte68
Member
|
1. maaliskuuta 2008 @ 12:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pekkapuu: mitäs näytönohjaimia teillä on kiinni näytöis ?
Minulla on Nvidia Geforce 8600 GT. Hyvin pelaa näyttö sillä ja näkyy tv.Tehokkaampaa en tarvitse.
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2008 @ 13:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti atte68: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pekkapuu: mitäs näytönohjaimia teillä on kiinni näytöis ?
Minulla on Nvidia Geforce 8600 GT. Hyvin pelaa näyttö sillä ja näkyy tv.Tehokkaampaa en tarvitse.
8800Gt 512Mb 700/1000 on kiinni ja hyvin pelittää.
Tuli muuten eilen kuriirin kotiintuomana 226BW S-paneelilla ja eroa on kuin yöllä ja päivällä edelliseen C-paneelilla olleeseen näyttöön.
|
Iguanodon
|
1. maaliskuuta 2008 @ 15:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Kävi myös eilen hakemassa kaivopihan Tietoasemalta saman näytön, valmistettu romaniassa, 299€. Syy miksi hain juuri tuolta niin oli nämä mahdolliset vialliset pikselit. Tietoasema lupaa kaikile näytöille "pikseli takuun" eli jos yksikin viallinen niin näyttö vaihdetaan uuteen.
Lainaus: Mutta mikä pahinta, heti oli uudessa näytössä yksi kuollut pixeli.
Tietääkö kukaan ottaisko tuo verkkokauppa vaihtoon tuon näytön? Verkkokaupan sivuilla kyllä lukee "Kolmen vuoden takuu, jossa pikselitakuuehtona vähintään 10 viallista pikseliä.", mutta Samsunghan on ottanut nyt käyttöön Zero Bright Pixel -takuun
Käsittääkseni tuo "Zero Bright Pixel" koskee vain tiettyjä näyttöjä. Itse en ainakaan huomannut Samsungin sivuilla mainintaa että tuo takuu koskisi tätä näyttöä. Mutta kannattaa soitaa suoraan Samsung:in tukeen ja kysyä asiaa, parhaassa tapauksessa vaihtavat näytön.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. maaliskuuta 2008 @ 20:53
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2008 @ 15:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Iguanodon: Kävi myös eilen hakemassa kaivopihan Tietoasemalta saman näytön, valmistettu romaniassa, 299?. Syy miksi hain juuri tuolta niin oli nämä mahdolliset vialliset pikselit. Tietoasema lupaa kaikile näytöille "pikseli takuun" eli jos yksikin viallinen niin näyttö vaihdetaan uuteen.
Tietääkö kukaan ottaisko tuo verkkokauppa vaihtoon tuon näytön? Verkkokaupan sivuilla kyllä lukee "Kolmen vuoden takuu, jossa pikselitakuuehtona vähintään 10 viallista pikseliä.", mutta Samsunghan on ottanut nyt käyttöön Zero Bright Pixel -takuun
Käsittääkseni tuo "Zero Bright Pixel" koskee vain tiettyjä näyttöjä. Itse en ainakaan huomannut Samsungin sivuilla mainintaa että tuo takuu koskisi tätä näyttöä. Mutta kannattaa soitaa suoraan Samsung:in tukeen ja kysyä asiaa, parhaassa tapauksessa vaihtavat näytön.
Siis mitä? en tajunnut tuosta viestistä mitään...
Olit siis hakenut tietoasemalta näytön ja haluat palauttaa sen verkkokauppa.comiinko?
Laitappa quotet kohdalleen, jos jotain lainailet.
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2008 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spotless:
Olit siis hakenut tietoasemalta näytön ja haluat palauttaa sen verkkokauppa.comiinko?
Itse tajusin selvästi, ensimmäisen kappalejaon jälkeen tulee quote. Tosin ne quotet voisi laittaa paikalleen, että kaikki varmasti ymmärtää.
3 x Asus VE247H
|
Iguanodon
|
1. maaliskuuta 2008 @ 16:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spotless: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Iguanodon: Kävi myös eilen hakemassa kaivopihan Tietoasemalta saman näytön, valmistettu romaniassa, 299€. Syy miksi hain juuri tuolta niin oli nämä mahdolliset vialliset pikselit. Tietoasema lupaa kaikile näytöille "pikseli takuun" eli jos yksikin viallinen niin näyttö vaihdetaan uuteen.
Joo sorry. Kiireellä kirjoitin. Lainauksessa oli rivien välissä tyhjiä rivejä joita korjailin pois ja siinä samalla sain jotenkin tuon sekaisin.
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2008 @ 16:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Iguanodon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti spotless: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Iguanodon: Kävi myös eilen hakemassa kaivopihan Tietoasemalta saman näytön, valmistettu romaniassa, 299?. Syy miksi hain juuri tuolta niin oli nämä mahdolliset vialliset pikselit. Tietoasema lupaa kaikile näytöille "pikseli takuun" eli jos yksikin viallinen niin näyttö vaihdetaan uuteen.
Joo sorry. Kiireellä kirjoitin. Lainauksessa oli rivien välissä tyhjiä rivejä joita korjailin pois ja siinä samalla sain jotenkin tuon sekaisin.
Tuossa oikealla on tuollainen -> nappula mistä pääsee
muokkaamaan omia viestejään jos joku menee vituralleen. ^^
Edit. typo.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. maaliskuuta 2008 @ 16:49
|
bledari
Newbie
|
1. maaliskuuta 2008 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Iguanodon: Käsittääkseni tuo "Zero Bright Pixel" koskee vain tiettyjä näyttöjä. Itse en ainakaan huomannut Samsungin sivuilla mainintaa että tuo takuu koskisi tätä näyttöä. Mutta kannattaa soitaa suoraan Samsung:in tukeen ja kysyä asiaa, parhaassa tapauksessa vaihtavat näytön.
Kyllähän tuolla sivulla sanotaan että takuu koskee myös tätä näyttöä "Takuu koskee malleja, jotka löytyvät osoitteesta www.samsung.fi kohdasta tuki."
Sieltä tuesta löytyy iso liuta eri näyttöjä mukaanlukien tämä.
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2008 @ 18:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bledari: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Iguanodon: Käsittääkseni tuo "Zero Bright Pixel" koskee vain tiettyjä näyttöjä. Itse en ainakaan huomannut Samsungin sivuilla mainintaa että tuo takuu koskisi tätä näyttöä. Mutta kannattaa soitaa suoraan Samsung:in tukeen ja kysyä asiaa, parhaassa tapauksessa vaihtavat näytön.
Kyllähän tuolla sivulla sanotaan että takuu koskee myös tätä näyttöä "Takuu koskee malleja, jotka löytyvät osoitteesta www.samsung.fi kohdasta tuki."
Asian voi myös tarkastaa Ctrl+F, mikäli tarvitsee. :)
3 x Asus VE247H
|
Iguanodon
|
1. maaliskuuta 2008 @ 19:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bledari: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Iguanodon: Käsittääkseni tuo "Zero Bright Pixel" koskee vain tiettyjä näyttöjä. Itse en ainakaan huomannut Samsungin sivuilla mainintaa että tuo takuu koskisi tätä näyttöä. Mutta kannattaa soitaa suoraan Samsung:in tukeen ja kysyä asiaa, parhaassa tapauksessa vaihtavat näytön.
Hae sieltä etusivulta TFT 20"-30", sieltä malli 275T ja ominaisuudet. Alhaalla takuu kohdassa lukee "Zero Bright Pixel-Takuu", 226BW kohdalla tätä ei lue. Mutta kannattaa kuitenkin varmistaa asia vielä Samsung:lta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. maaliskuuta 2008 @ 20:50
|
jyrmasika
Newbie
1 tuotearvio
|
1. maaliskuuta 2008 @ 22:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Eilen tilasin netanttilasta 226bw:n. Toivottavasti tulee S-paneelilla. Thumbs up!
--Jyrmä
PS. Myin just pois 3 kk vanhan Viewsonic vx2240w:n. Älkää vaan missään nimessä ostako sitä.
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2008 @ 23:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jyrmasika: Eilen tilasin netanttilasta 226bw:n. Toivottavasti tulee S-paneelilla. Thumbs up!
Itsekkin olen kovasti yrittänyt lähetellä mailia Jimmssille, että saisi sen S-paneelin. Kirjoitin myös, että aika turhaa laittaa mulle sitä C-paneelia, kun saavat sen luultavasti takaisin.
3 x Asus VE247H
|
Iguanodon
|
2. maaliskuuta 2008 @ 12:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Huomasin juuri mielenkiintoisen jutun. Näytön vasemmassa yläkulmassa kehyksessä lukee näytön malli, omassani lukee SyncMaster 226NW. Näytön takana arvokilvessä lukee kyllä 226BW.
Googlella kun haki "226NW" niin suomalaisia osumia ei tullut lainkaan ja englannin kielisiäkin vain muutama, turkkilaisia ja espanjalaisia kylläkin. Noista englannin kielisistä sain selville sen verran että NW-malli on muuten sama kuin BW mutta ilman DVI:tä, tässä omassani on DVI.
Esimmäisenä tulee mieleen että Romanialainen kokoonpanija on vahingossa sotkenut osat keskenään, BW:n tullut NW:n kehykset.
Onko kellään muulla samanlailla?
|
Mainos
|
|
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
2. maaliskuuta 2008 @ 12:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Iguanodon: Huomasin juuri mielenkiintoisen jutun. Näytön vasemmassa yläkulmassa kehyksessä lukee näytön malli, omassani lukee SyncMaster 226NW. Näytön takana arvokilvessä lukee kyllä 226BW.
Googlella kun haki "226NW" niin suomalaisia osumia ei tullut lainkaan ja englannin kielisiäkin vain muutama, turkkilaisia ja espanjalaisia kylläkin. Noista englannin kielisistä sain selville sen verran että NW-malli on muuten sama kuin BW mutta ilman DVI:tä, tässä omassani on DVI.
Esimmäisenä tulee mieleen että Romanialainen kokoonpanija on vahingossa sotkenut osat keskenään, BW:n tullut NW:n kehykset.
Onko kellään muulla samanlailla?
Mulle tuli perjantaina samanlainen NW:n kehyksillä oleva 226BW ja
Tämäkin kyllä on 226BW takaa katsottuna ja huoltopaneelikin kertoo samaa.
klikkaa.
Hauska virhe ja tekee meidän näytöistä keräilykappaleita ;)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2008 @ 13:12
|