User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 11:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > ohjeita kaipailen kellotukseen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ohjeita kaipailen kellotukseen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Nicker
Junior Member
_
12. heinäkuuta 2006 @ 09:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
näyttis on club3d gforce 6600gt 128mb.Millä tota pystys kellottaa ja kannattaako ylipäätänsä?
Senior Member
_
12. heinäkuuta 2006 @ 09:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pystyy kellottamaan, kannattavuus on taas ihan henk. koht. mielipide. Itse kellottaisin tietenkin :)

Pastesin nuo yhdet vanhemmat laittamani ohjeet parilla muutoksella.

Ota tuolta ForceWare Coolbits 2.0 klikkamalla kohtaa I Agree
http://downloads.guru3d.com/downloadget.php?id=815&file=5&evp=a72...

Tallenna työpöydälle. Klikkaa forceware_coolbits_[Guru3D.com] tiedostoa. Klikkaa extract. Nyt työpöydältä löytyy kansio nimeltä: Forceware. Avaa kansiot Forceware -> Guru3d.com-> Setup. Klikkaa Setup kansiosta löytyyvää coolbits_forceware tiedostoa. Kone kysyy haluatko lisätä jne... klikkaa Kyllä ja OK.

Käynnistä kone uudelleen.

Nyt klikkaat vain työpöydän taustakuvaa hiiren oikealla napilla ja valitset-> Ominaisuudet-> Asetukset-> Lisäasetukset-> Geforce 6600gt-> Clock Frequency settings. Laita täppi kohtaan Manual Overclocking. Settings kohtaan laitat: Performance (3D). Sitten vaan liukusäätimistä nostat kellotaajuuksia, klikkaat Test Changes ja testin jälkeen klikkaat Käytä ja OK. 2D kelloja ei nosteta.

Kellotaajuksia nostelet vaan vähän kerralla, vaikka 5Mhz. Testailet tuleeko häiriötä 3DMarkeissa ja peleissä. Seurailet myös lämpöjä. Sitten jos tulee näkyviä grafiikka häiriötä niin ollaan menty liian koville lukemille ja pudotat kellotaajuksia vähintään 10Mhz taaksepäin.

Lämmöt näet sieltä samoista näytönohjaimen asetuksista kohdasta Temperature Settings.

Edit: Onhan uusimmat/uudehkot ajurit käytössä?
http://www.nvidia.com löytyy uusimmat Forcewaret.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. heinäkuuta 2006 @ 09:44

Nicker
Junior Member
_
12. heinäkuuta 2006 @ 09:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitoksia!! juu ajurit on 85.96 en viiti 90 sarjaa käyttää
Senior Member
_
12. heinäkuuta 2006 @ 15:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.techpowerup.com/atitool/
Älä anna nimen hämätä. Toki Nvidian kortti ei saa tuosta kaikkea hyötyä irti mutta tuo on tosi kätevä ohjelma etsiä grafiikka virheitä.

ABIT KN8-SLI, AMD ATHLON 64 X2 3800+@2.4Ghz,2xM-TEC 1GB DDR400
CLUB 3D GF 7900 GTX 700Mhz/1.8Ghz, ANTEC P150, SAMSUNG SP120 250GB,
LG DVD+-RW DL, LaCie Hard Drive 250GB,Samsung SyncMaster 226BW 22", Samsung SyncMaster 900SL+ 19"
Nicker
Junior Member
_
12. heinäkuuta 2006 @ 15:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu,pitänee testaila
Pertsa700
Suspended due to non-functional email address
_
16. heinäkuuta 2006 @ 20:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos sulla on varaa ostaa uusi kortti muutaman kuukauden päästä niin kellota vaan koska se vanha saattaa kärähtää lämpötilan ollessa pirkään sunniteltua korkeampi. Näin ei aina käy, mutta olen monesti kuullut että parin kuukauden kellotuksien jälkeen on kortti joko ihan kärtsännyt fyysisesti tai vaan lakannut toimimasta joko kunnolla tai kokonaan. Lisänopeus harvemmin päätä huimaa kellotettaessa. Tiivistyksenä: ei kannata mun mielestä (ellei jäähdytyspuoli ole hyvällä mallilla, esim. normia tukevampi tuuletin kortissa?)

Kajaanista kotoisin oleva kissa totesi junan jo lähteneen, ja osti vielä yhden lakritsan. Se oli onnellinen.
Senior Member

1 tuotearvio
_
17. heinäkuuta 2006 @ 07:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niinkuin tuohon toiseeen viestiin jo laitoin pertsa700 tutustu eka kellotteluun jne.
itse olen kellottanut 400-560 ja muistit 490->600 toki mulla on zalmanin vf900cu mutta oli kellot taajuuksilla 500 ja 620 ilman zalmania. zalmanin asennuksen jälkeen tein volttimodin näyttikseen ja sain coren kellot nostettua nyt siis lukemiin 560. ja kortti pelaa kuin unelma. päihittää mm. vakio x850xtpe:n jonka biosin olen myös korttiin fläshänny.
Toisaalta tämä mun kortti on aivan eri asia kuin pertsa700:n x600 jonka onnistuit käräyttämään, en tiedä sitten nostitko mhz samalla tavalla kuin prosessorissa etttä nooh nostan tosta vaikka 200mhz ni tsating riks raks poks..???

a mon avis
Nicker
Junior Member
_
17. heinäkuuta 2006 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
core 561 muisti 1140 ja redorchestraa pyörittää ilman virheen virhettä lämmöt 62korkeimmillaa, everestillä 62-65 pelatessa enpä noita kelloja oikeestaa muuhun peliin tarvitsekkaa mut kyseisen pelin sujuvuus parani roimasti eikä lämmöt edes nouse
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
17. heinäkuuta 2006 @ 18:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vakio kellothan tais olla core 500 ja muistit 900. Asus 6600gt extreme malliahan oli ajeltu vakiojäähyllä muistaakseni muistien osalta yli 1300 kelloilla. Eli nuo saa kyllä kulkemaan, mutta silloin on parempi olla jäähdytys kunnossa.

Mut hyvä että kellotuksesta oli jotain tuntuvaa hyötyä!

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > ohjeita kaipailen kellotukseen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy