Apua noviisille
|
|
sinivee
Newbie
|
5. kesäkuuta 2002 @ 12:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Näitä kysymyksiä on varmaan jo kysytty miljoona kertaa, mutta kun en löytänyt heti vastauksia, niin joutuin kysymään uudestaan.
Eli, latailin 5 tiedostoa 2 .biniä, 2 .cueta ja yhden .nfon.
Miten saan nää sellaisen muotoon, että voisin ruveta asentamaan peliä?
Onko näin, että kyseiset tiedostot ovat imageja?
|
ykidude
Member
|
5. kesäkuuta 2002 @ 12:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä. Sulla on kaksi eri imagea. Yksi image koostuu bin-tiedostosta ("kuva" alkuperäisestä cd:stä) sekä cue-tiedostosta ("ohjaustiedosto" bin:lle), tuo nfo-tiedosto sitten taas on vain info-tiedosto, jossa yleensä kerrotaan ko. julkaisusta ja jos kyseessä on softa, löytyy siitä ohjeita sen asennukseen tms.
Eli jos haluat softaasi käyttää - joudut polttamaan sen kahdelle cd-levylle esim. nerolla, cdrwinillä tai fireburnerilla (itse suosittelen jälkimmäistä, sen yksinkertaisuuden vuoksi).
Toinen vaihtoehto on käyttää virtuaalisia cd-asemia (esim. ohjelmaa Daemon Tools), jotka tekevät imagesta "virtuaalisen cd-aseman", josta pystyt softan asentamaan... mutta se onkin sitten toinen juttu =)
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. kesäkuuta 2002 @ 14:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lisätään vielä sen verran, että .nfo tiedosto on avattava teksti editorilla. Esim. notepadilla..
|
sinivee
Newbie
|
6. kesäkuuta 2002 @ 04:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitti tiedoista.
Eli, poltan ekaks tiedostot 2:lle rompulle ja sen jälkeen...? Tarvitseenko jotain image softaa, jotta saan tiedostot purettua?
|
sinivee
Newbie
|
6. kesäkuuta 2002 @ 04:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Herääsi vielä sellainen kysymys, että minkäslainen tiedosto on sellainen jonka loppuosa on ShareReactor.exe (tai bin.ShareReactor.exe) ja miten se puretaan?
|
petrau
Moderator
1 tuotearvio
|
6. kesäkuuta 2002 @ 04:45 |
Linkki tähän viestiin
|
sinivee,
Eli sinulla ilmeisesti on seuraavanlaiset tiedostot:
xxxx1.cue, xxxx1.bin
sekä
xxxx2.cue, xxxx2.bin
Jotka voit polttaa levylle seuraavalaisesti:
Eli riippuen poltto-ohjelmasta, valitset burn image ( burn cue, select cue tms.) ja valitset xxxx1.cue tiedoston.
Tämän jälkeen poltto-ohjelma polttaa xxxx1.bin tiedostossa olevat tiedot cd:lle. Tämän jälkeen suoritat saman toimenpiteen toisille tiedostoille. ( .cue sekä .bin pitää olla samassa kansiossa )
Tämän jälkeen sinulla pitäisi olla kaksi cd:tä
joissa on jotain ohjelmia ym.. Joten et tarvitse enää mitään purkuohjelmia erikseen.
BIN tiedosto on ikään kuin esim. WinZipillä tehty tiedosto, joka sisältää alkuperäisen levyn tiedostot yhteen fileen tumpattuna.
Tuo ShareReactor.exe on asennustiedosto joka asentaa/suorittaa kyseisen ohjelman.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2002 @ 04:48
|
sinivee
Newbie
|
6. kesäkuuta 2002 @ 05:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos, tämä oli hyvin valaisevaa.
Tosta ShareReactorista vielä,
eli mitä teen silloin kun mulla on seuraavat tiedostot peli.bin.sharereactor.exe tai peli.sharereactor.exe?
|
petrau
Moderator
1 tuotearvio
|
6. kesäkuuta 2002 @ 05:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo bin.sharereactor.exe tiedosto hmm..
Eli tiedoston loppupääte yleensä määrää mikä tiedosto on. Eli:
Alussa voi lukea mitä vaan esim.
jep.sian.saksaa.exe
niin tuo EXE on se "määräävä" osa. Eli .EXE tiedosto joko käynnistää tai asentaa jonkin ohjelman.
Taasen esim.
bin.sharereactor.bin tiedosto image tiedosto.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2002 @ 05:12
|
sinivee
Newbie
|
6. kesäkuuta 2002 @ 05:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajattelin vähän samaa, mutta kun tuplaklikkaile
peli.sharereactor.exe:ä silloin saa virheilmoituksen "this is not a valid application".
Toi tiedosto joka on bin.sharereactor.exe, pitäiskö se polttaa imagena levylle?
|
sinivee
Newbie
|
6. kesäkuuta 2002 @ 05:45 |
Linkki tähän viestiin
|
cue/bin tiedostojen polttamisesta, mulla on Nero 5.535 joka hyväksyy vain .nrg tai .iso tiedostoja silloin kun poltetaan imagea.
Tarvitsen ilmeisesti neron päivitystä jos haluan polttaa bin/cue tiedostoa...?
|
petrau
Moderator
1 tuotearvio
|
6. kesäkuuta 2002 @ 06:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Käypäs päivittämässä uusin versio Neroon löytyy täältä (5.5.8.2)
http://www.nero.com/en/download.htm
eli tuota "bin.sharereactor.exe" tiedostoa et pysty imagena polttamaan koska pääte on .EXE.
Tuo tiedosto peli.sharereactor.exe:stä en oikein osaa sanoa olisiko vioittunut tai jotain muuta ?
|
sinivee
Newbie
|
6. kesäkuuta 2002 @ 06:05 |
Linkki tähän viestiin
|
En usko, että se on viottunut, meidän aivot eivät osaa vain ajatella tarpeeksi rikollisesti :)
Kiitos neuvoista!
|
Aceman87
Junior Member
|
9. kesäkuuta 2002 @ 15:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Ettekö te tosiaan ennen ole törmännyt uudelleen nimettyihin tiedostoihin (porukka jonkun ihmeen takia haluaa nimetä tiedostoja uudestaan ehkä siksi että kaikilla ohjelmilla ei voi levittää esim -bin tiedostoja). Mun mielestä tämä on selvä juttu, mutta jos olen väärässä niin korjatkaa ihmeessä. Eli nemeä se bin.sharereactor.exe niin että siihen jää vain bin eli pyyhi .sharereactor.exe pois niin softat tietävät että se on bin file. Tee sama homma sille toiselle filelle mutta niin että sä lisäät siihen sen bin perään eli sen pitäisi olla peli.bin ok??? =)
|
arzi
Newbie
|
10. kesäkuuta 2002 @ 08:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Miksi ihmeessä pitää polttaa cd:lle???? Minä olen purkanut bin tiedostot suoraan omaan hakemistoon isobusterilla. Ei muuta kuin bin ja cue samaa hakemistoon , tuplaklikkaa biniä (siis isobuster on asennettuna)valitsee kaikki tiedostot, klikkaus hiiren oikealla ja valinta pura kaikki. Helppoa. Polttaa sitten valmiin pelin cd:lle, jos haluaa.
|
ykidude
Member
|
12. kesäkuuta 2002 @ 19:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Ihan hyvä tapa joissain tapauksissa.. Mutta ei toimi aina. Esimerkiksi silloin kun image sisältää sekä dataa, että audiota. Silloin kannattaa (jos ei siis halua softaa polttaa levyille) käyttää esim. daemon toolsia, jonka avulla softa on helppo/nopea asentaa.
|
Aceman87
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2002 @ 10:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä toi Neronkin mukana tullut Virtual drive toimii kohtalaisesti...
|
Mainos
|
|
|
Jake
Senior Member
1 tuotearvio
|
15. kesäkuuta 2002 @ 10:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Minun mielestäni cdrwin 5:n virtual drive on paras tähän mennessä mitä olen testannut..
|