Irtotekstien kanssa ongelmia.(AviSub)
|
|
prole
Newbie
|
15. heinäkuuta 2006 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt ois sellanen ongelma että tuli tänään laitettua Philipsin DVP5960 DVD-soitin jossa siis on DivX-tuki ja kiinnostaisi polttaa useampi AVI leffa valikoiden kanssa DVD-levylle. Eli haluisin saada irtotekstit näille leffoille tehtyä ja tuota Agent_007:män ohjetta olen koko tämän projektin toteuttamiseksi selaillut. Ongelmaksi muodostuu sellanen että kun AviSubilla yritä luoda sen uuden DivX tiedoston niin lopuksi ohjelma valittaa jotain että "seems like DivXMux can not handle this avi" ja olen kyllä asentanut myös tuon ohjelma ja myös bmptoxsub:in jota tuo AviSub vissiin myös tarvitsee...? Vaan eipä onnistu homma. Mitäs nyt? Kiinteilläkään teksteillä ei viitsisi leffoja tehdä kun uudelleenkoodaus syö kuvanlaatua ja parempi kuvanlaatu oli ainoa syy uuden soittimen ostoon, ei tarvitse enää s-videon kautta siirtää leffoja. Miten tuo homma ratkeis tai onko jollain jotain vaihtoehtoisia ideoita miten noi tekstitykset vois toteuttaa?
Kiitoksia!
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2006 @ 09:14 |
Linkki tähän viestiin
|
"seems like DivXMux can not handle this avi" viittaisi siihen että kyseessä on materiaalia jota ei voi tunkea tuohon DivX säiliöön. Eli jos soitin ei tue irtotekstejä niin uudelleenpakkaus on edessä.
|
prole
Newbie
|
16. heinäkuuta 2006 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä soitin tukee irtotekstejä, siis jos ne on nimetty elokuvan kanssa samalla tavalla. vaan onnistuuko tuo useamman AVI-leffan tunkeminen tekstien kanssa DVD-levylle valikoineen ilman että tekee tuota AviSub hommaa vai pitäähö alkaa polttamaan tekstit kiinni leffaan jollon kuvanlaatu kärsii ainakin jossain määrin?
|
prole
Newbie
|
16. heinäkuuta 2006 @ 10:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt oon jo 4:ään elokuvaan kokeillu tolla AviSubilla laittaa tekstit ja aina se valittaa sitä samaa.
|
topsy11
Newbie
|
17. heinäkuuta 2006 @ 05:31 |
Linkki tähän viestiin
|
itse en ole huomannut kuvanlaadun heikkenemistä kiinteän polton yhteydessä...
Mutta onhan se aina mahdollista..
|
prole
Newbie
|
17. heinäkuuta 2006 @ 07:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletko millä ohjelmalla ne polttanut? Itse olen virtualdub(mod):illa liittänyt ja kun videon joutuu koodaamaan uudestaan niin kyllä se kuvanlaatu tahtoo kärsiä, ainakin jos haluaa videon koon pysyvän samana.
|
topsy11
Newbie
|
17. heinäkuuta 2006 @ 07:15 |
Linkki tähän viestiin
|
nerovisionilla..
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2006 @ 08:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Nero Vision taitaa tehdä vain DVD-Video levyjä, ei siis DivX tavaraa.
http://userxp.tripod.com/sub2divx.htm tuossa toinen ohjelma jolla voi noita tekstejä kokeilla laittaa mukaan, veikkaan kyllä samaa virhettä.
|
prole
Newbie
|
17. heinäkuuta 2006 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Sun2DivX:iä kokeilin heti kun ei alkanut tuo AviSub pelittämään ja ei toiminut silläkään, aivan kuten arvasit. Eli olenko oikeassa että kovolle pitäisi ilmestyä kokonaan uusi .avi tiedosto jossa nuo tekstit sitten olisivat mukana? Minulle ei kyllä imesty yhtään mitään ja ohjelmat herjaa aina jotain.. :/
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2006 @ 19:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Uusi .divx tiedosto tulee ainakin AviSub:illa. Kertooko GSpot tuosta AVI tiedostosta mitä (video codec, resoluutio, qpel, gmc, bvop, nvop)?
|
prole
Newbie
|
18. heinäkuuta 2006 @ 17:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Qpel, gmc, bvop ja nvop ei sano mulle yhtään mitään mutta minäpä poimin tähän joitain arvoja mitä GPiste syöttää.
Codec: Xvid
Kbps: 906
Qf: 0.217
Pics&Frames/sec: 23.976
FAR: 2.353 (40:17)
DAR: 2.353 (40:17)
DivX Style "packed bitstream" AVI
Interleave: 1 vid frame (42 ms), preload=504
Voiko tuo packed Bitstream vaikuttaa jotenki tuohon? Kun sen kanssa on tuntunut porukalla olevan ongelmia ainakin DVD-soittimiensa kanssa.
|
prole
Newbie
|
18. heinäkuuta 2006 @ 18:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuota en vieläkään noista qpel, gmc, bvop ja nvop ymmärrä mitä ne meinaa mutta näyttäs siltä että videossa ei oo kuin tuo nvop eli ilmeisesti packed bitstream. Ainakaan noiden muiden "merkkivalot" ei pala GSpotissa.
|
Mainos
|
  |
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
19. heinäkuuta 2006 @ 13:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|