User Käyttäjä Salasana  

perjantai 17.1.2025 / 00:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > sonera kieltää p2p ohjelmien käytön
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Sonera kieltää P2P ohjelmien käytön
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ariki
Newbie

1 tuotearvio
_
2. kesäkuuta 2003 @ 21:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain tossa postissa uuden:
Sonera Laajakaista Taloyhtiö Palvelukuvaus 06/2003
alkaen 1.7.2003

Käyttöönoton edellytykset ja käyttö:
"ei saa jakaa tiedostoja muiden käyttäjien kanssa vertaisverkko (P2P) -ohjelmistoilla"

Tais lähtee liittymä vaihtoon...ja todennäkösesti..en oo ainoo...
Senior Member

20 tuotearviota
_
3. kesäkuuta 2003 @ 03:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja samalla sonera kertoi "uudistavansa" palveluaan: eli nyt 1Mbit/s yhteys muutetan 512/256kbit/s yhteydeksi ja jotain turhia lisäpalveluita lisää.. Ja hinta pysyy tietysti samana!

Noh, dna gprs:n hinta muuttuu ja jos sen rahan pistän tuon laajakaistan hinnan päälle, niin sillä rahalla saakin Oulussa jo 10Mbit/s VDSL-yhteyden.
Hmm..ei tarvi kauaa miettiä mitä tehdä..
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
3. kesäkuuta 2003 @ 03:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ne on ilmeisesti muuttaneet sopimusehtoja kotiportti liittymiin koska mulle tuli vähän aikaa sitten todella hyvä tarjous Soneralta kun taloyhtiö oli tehnyt sopimuksen. Tarkemmin kun luin ehtoja niin palvelimen ylläpito ja P2P-ohjelmat oli kielletty. Paperit lähti samantien roskiin kun huomasin ettei palvelinta saa pyörittää. Koskeekohan tuo muutos muitakin Soneran ADSL käyttäjiä?
Senior Member

20 tuotearviota
_
3. kesäkuuta 2003 @ 04:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, nyt kun mainitsit, niin meidän taloyhtiöön tuli kevään aikana pariinkin otteeseen mainoksia ja houkutteluja. Kiinteistöliittymä on ollut kytkettynä taloyhtiöön jo vuoden, mutta aiemmin ei mainoksia ole tullut, vasta nyt ennenkuin ns. "uudistuksista" ilmoitettiin. En niitä kuponkeja kovin tarkkaan tavaillut, mutta tuosta nopeuden pudotuksesta ei ollu puhetta.. Aikoinaan kun liittymää otin, siihen luvattiin minimissään 700-800kbit/s.

Mutta kyllä se taitaa olla niin, että nyt on tulossa buumi, ja kaikki p2p-ohjelmien käyttö tavallisessa kuluttaja-liittymässä kielletään. Ne ISP:t jotka jättäytyvät tuon ulkopuolelle keräävät varmasti asiakkaita. Omaa oksaahan siinä ISP:t sahaavat, sillä kuka tarvitsee "tavalliseen" www-surffailuun ja/tai sähköpostin lukuun kymmenien eurojen hintaista laajakaistayhteyttä..? Näyttää kehitys vievän hieman taaksepäin jos modeemit alkavat taas käydä kaupaksi!
Patteri
Newbie
_
3. kesäkuuta 2003 @ 04:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Liittymän vaihtaisin kunhan vain tietäsin mikä kannattaisi ottaa kun asustelen pirkanmaalla(kangasala)?

Eihän se halvemmaksi tule mutta takaa ainakin sen että kaista on käytettävissä kokonaan itselle. Silloin kun otin soneran liittymän luvattiin että nopeus tulisi olemaan n. 100kt/s ja tarvittaessa kapasitettia lisätään mikäli tarpeen käyttäjien lisääntyessä. Nyt ei oikein siis huvita maksaa jos 2mt kaista jaetaan kaikkien käyttäjien kesken eikä ole takeita siitä kuinka nopeasti yhteys toimii.
Senior Member

20 tuotearviota
_
3. kesäkuuta 2003 @ 05:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse lähetin juuri oman mielipiteeni ja ilmoituksen aikomuksistani soneran asiakaspalveluun, jos ja kun nämä muutokset astuvat voimaan.

En oikein hyväksy että "vanhojen" asiakkaiden palvelua heikennetään ja hinta silti pysyy samana. Ja turha on vedota uusiin lisäpalveluihin, joilla tätä mainostetaan.. Tulen kyllä hyvin toimeen ilman tekstiviesti-ilmoitusta sähköpostista ja yhtä lisäosoitetta sekä 100 numerohakua..

Olen valmis jo periaatteesta maksaman hieman enemmän kilpailijalle ja etenkin kun saan monta kertaluokkaa nopeamman yhteyden.

Riittävästi uhkauksia soneran suuntaan, niin vielä ehtivät miettimään asiaa uudestaan - kyllä se kukkarolla äänestäminen jossain vaiheessa tehoaa..
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
3. kesäkuuta 2003 @ 05:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saunalahti on tällä hetkellä edullinen eikä he ainakaan vielä puutu P2P-ohjelmien käyttöön ja palvelimen ylläpito on sallittu. Itse vaihdoin Elisan yhteyden palvelimen takia Saunalahdelle..
torngark
Senior Member
_
3. kesäkuuta 2003 @ 06:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miksi palveluntarjoajat eivät lähettä kirjettä käyttäjilleen ja antaisi suosituksen että P2P ohjelmia käytettäisiin esim 21.00-9.00 aikanan jotta "normaali" liikenne ei takkuisi.

näin P2P ohjelmien käyttö ei haittaisi ketään eikä mitään rajuja kieltoja jouduta tekemään.

Silloin se olisi ihan sama kuinka paljon yöllä verkkoa kuormitettaisiin koska muuta liikennettä on hyvin vähän jos ollenkaan.
Adder_78
Suspended due to non-functional email address
_
3. kesäkuuta 2003 @ 07:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaveri kysyi tuota asiaa suoraan Soneralta ja sieltä oltiin vastattu että ei ne siellä sitä vahdi millään tavalla käyttääkö joku p2p ohjelmia... sitten vasta kun muilta samassa jaetussa piuhassa olevat rupeavat valittamaan että joku vie kaiken kaistan yötäpäivää niin sitten siihen voidaan puuttua... Ja eiköhän en ensin varoittele ennekuin vievät liittymän kokonaan pois...

Mutta itse en kyllä jakaisi omaa liittymää vaikka kuinka asun kerrostalossa. prkl jos maksaa niin kalliita hintoja "omasta" kaistasta niin silloin sen on parasta olla oma eikä joku jaettu yhteys. Saunalahden 1M/512k ADSL+ on toiminut kuin unelma eikä tarvitse jakaa kenekään kanssa ja saa imutella vaikka 24h ja voi laittaa oman servun pystyyn...
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
3. kesäkuuta 2003 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Saunalahden 1M/512k ADSL+ on toiminut kuin unelma eikä tarvitse jakaa kenekään kanssa ja saa imutella vaikka 24h ja voi laittaa oman servun pystyyn...
Mulla on sama yhteys ja olen täysin samaa mieltä :)

EDIT: Ei ookaan täysin sama upload 384
EDIT2: Onko ne nostanut uploadin ku katoin niitten sivulta ni siellä ei ollu 384 ollenkaan?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. kesäkuuta 2003 @ 07:52

~Jööman~
Senior Member
_
3. kesäkuuta 2003 @ 07:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kotiportti liittymät on pepusta, mutta onhan se ihan ymmärrettävää. Mieti ite, jos taloyhtiössä joku roikkuu 24h p2p verkossa ja vie kaiken kaistan. Muitten netti matelee ja silti joudut maksamaan. Kannattaa hankkia ihan oikea Adsl vaikka sitten maksaakin enemmän.

Tuskimpa nyt kuitenkaan mitään älytöntä puumia tulee, että kaikki ISP:t alkaisi ihan tavallisissa kuluttajaliittymissä kieltämään. Iso sotku siitä tulis ja kuinka moni Masa Meikäläinen edes tajuasi täysin mistä kyse. Itekkin maksan omasta Elisa yhteydestäni niin paljon, että moiseen en kyllä suostuis.

Onko sitä muutenkaan pakko alkaa jakamaan jotain valtavia tiedostoja itse, mä en ainakaan niin edes tee koska en muiltakaan niitä hae p2p ohjelmilla. P2P ohjelmat ok musan hakuun, ei muuhun.
Mainos
_
__

_
Adder_78
Suspended due to non-functional email address
_
3. kesäkuuta 2003 @ 07:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mulla on sama yhteys ja olen täysin samaa mieltä :)

EDIT: Ei ookaan täysin sama upload 384
Se muuttuu kaikilla vanhoila liittymilläkin luultavasti syksyllä 512k:hon :o) ja toivottavasti ilmaiseksi

[ DVDR, DivX, XviD, SVCD, CVD ym ohjeet SUOMEKSI ]
http://www.mpegit.net/
[ DVD-R(W) levyjen laatutestit ]
http://www.mpegit.net/dvdr_laatu.php
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > sonera kieltää p2p ohjelmien käytön

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy