Videon kaappaus Windowsista?
|
|
Member
|
23. heinäkuuta 2006 @ 18:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli osaisiko joku neuvoa millä ohjelmalla onnistuu videon kaappaus Windowsista? Tämä olisi erittäin kätevä kun joutuu näyttämään kaverille seikkaperäisesti, esimerkiksi mistä johonkin tiettyihin asetuksiin pääsee. Olisipa se myöskin hyödyllinen eräässä suunnittelemassani kouluprojektissa.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
24. heinäkuuta 2006 @ 08:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Esim. Camtasia studiolla, hyper camilla tai frapsilla onnistuu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2006 @ 08:52
|
Member
|
24. heinäkuuta 2006 @ 11:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Frapsilla ei ainakaan pysty, mutta pitänee koittaa camtasiaa
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
25. heinäkuuta 2006 @ 16:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Fraps on tarkoitettu OpenGL ja DirectX käyttöön, eli lähinnä siis peleille.
|
simppaa
Newbie
|
28. heinäkuuta 2006 @ 16:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on sellainen kuin BB FlashBack Recorder. On toiminut ihan hyvin windowsissa, peleillä en ole kokeillut. Maksuttomassa versiossa tulee videon oikeaan yläkulmaan pieni mainos. Ohjelma tallentaa videot omalla formaatillaan mutta ne voi samalla ohjelmalla vaihtaa muuksikin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2006 @ 16:53
|
Senior Member
|
28. heinäkuuta 2006 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
-janne
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2006 @ 19:05
|
Member
2 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2006 @ 21:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Moron! Minä olen vissiin noviisi tällä alalla, mutta haluaisin tietää mitä windowsista halutaan kaapata videolle. Fraps on peleille hyvä, mutta...
|
Senior Member
|
28. heinäkuuta 2006 @ 21:43 |
Linkki tähän viestiin
|
beaver, tuossahan minä juuri 2 ohjelmaa mainitsin...
-janne
|
Member
2 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2006 @ 22:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Sorry, kyllähän tuo Camstudio 2.0 vaikuttaa hyvältä, mutta eikö kaappaus onnistu samalla ohjelmalla, millä se on sinne windowsiin saatu?
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
29. heinäkuuta 2006 @ 13:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: mutta eikö kaappaus onnistu samalla ohjelmalla, millä se on sinne windowsiin saatu?
haluaisitko hieman selventää tuota?
|
Mainos
|
|
|
Senior Member
7 tuotearviota
|
29. heinäkuuta 2006 @ 14:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Winkillä (http://www.debugmode.com/wink/ ) onnistuu jos ei nyt videon niin ainakin tuollaisen flash-animaation teko melko näppärästi.
Kaappauksessa voi valita että otetaan kuva ja tallennetaan hiiren sijainti aina kun nappaimistön pause-näppäintä painetaan. Ohjelman saa myös nauhoittamaan video-tyyppisesti koko ajan. Näistä kaapatuista kuvista ja hiiren sijainneista ohjelma sitten animoi lopullisen flash-animaation.
Itse käytän tosin tätä pause-tyyliä, jolla saa juuri ne tärkeät jutut nauhalle, eikä mitään ylimääräistä. Tiedostoista tulee lisäksi todella pieniä verrattuna vastaavaan videoon.
Omia kokeilujani löytyy täältä:
http://koti.mbnet.fi/co2/winkit/ Näihin olen lisännyt myös selventäviä teksti-ikkunoita.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2006 @ 14:27
|