User Käyttäjä Salasana  

torstai 16.1.2025 / 21:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > uusi näyttis
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi näyttis
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Haisku
Newbie
_
31. heinäkuuta 2006 @ 09:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei, eli uusi AGP-näyttis olisi hankinnassa. Nykyinen kokoonpano (HP:n pakettikone :S)

AMD Athlon X 3200+
Asus A7V8X-La
512MB
Nvidia GeForce FX 5500
Windows Xp Home

Uuden virtalähteen olen jo tilannutkin (Antec Neo HE), mutta näytönohjain on vielä haussa. Ensin ajattelin tuota GeForce 6800 GS:a, mutta tukkurilla niitä ei ilmeisesti ole.

Mitä sanotte tästä: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/46300?tuotenimet=1

Jos tuo ei ole kannattava ostos olen myös harkinnut 7800 GS:ää. Mutta kannattaako noin hyvää näyttistä ostaa tämmöiseen kokoonpanoon?

Uusimmat pelit Oblivion ja Fear pitäisi toimia, jos ei nyt ihan täysillä asetuksilla, mutta ainakin sen verran että silmäkarkkia on riittävästi. Hintahaarukka n.200?-270?.

Kiitos vastauksista.

=D
Senior Member

1 tuotearvio
_
31. heinäkuuta 2006 @ 09:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
toi atin kortti on jo vanhempaa tekniikkaa. Sitten tarvitset myös keskusmuistia lisää vähintää 512mb(oikeastaan ehdoton ostos). ja toi 6800gs on ehkä tohon se paras valinta http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/39295
Tietysti järkevin ois vaihtaa koko kone jos parempaa suoritusta haluat, sillä ainaki toi FEAR tarvii jo hieman potkua koneelta.

a mon avis
Anthonius
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. elokuuta 2006 @ 06:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sullahan on tuo täysin sama HP kuin minulla oli tuossa jokunen aika sitten eli t649.fi?

Tuohon suosittelisin todellakin ostaa käytettynä paras 6800 sarjan kortti! Paras on 6800 Ultra, mutta toiseksi paras 6800GT jonka itse hankin aikoinaan tuohon ei paljoa tuosta Ultrasta jää. Itseasssa niissä korteiaa on jopa sama core eli ydin. Erot on vain kelloissa ja muisteissa.

Tuosta vaan kauppaa sovittelemaan:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35786676

Paras kortti tuohon AGP'hen olisi tietysti 7800GS sillä se on viimeisintä tekniikkaa mitä AGP'hen saa. Itse merkkinä kannattaisin Club3D'tä sillä Club3D on pistänyt nykyään noihin 7800GS kortteihin G71 ytimen eli sama ydin kuin noissa 7900GT huippukorteissa joissa on 24 pixeliliulkuhihnaa ja 8 vertex shader yksikköä ;) Muiden merkkien 7800GS ovat huomattavasti heikompia suoritumaan sillä nissä on tavalliset 7800GS'n ytimet Gainwardin huippukalilliita 7800GS 512MB ja 7800GS+ 512MB malleja lukuunottaatta joissa on mös nuo G70 ja G71 ytimet, mtta nuo kortit maksavat maltaita joten osta vain tuo Club3D'n kortti 260? hintaan.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/33526

ja FEAR on tedellakin näyttistä rasitava peli eli 7800GS'n kannalla siinä mielessä =)

Intel Pentium E2160 @ 3.2Ghz|X1800XT|DFI LanParty UT ICFX3200-T2R/G|G.Skill/SuperTalent 800MHZ 2GB|HD: 2 x 320Gb|Case: Antec PlusView II|PSU: Tagan 480W EasyCon|3DMark05: ----- ~ 3DMark06:----

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2006 @ 06:47

-WK-
Senior Member
_
2. elokuuta 2006 @ 07:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kovin moni on erehtynyt ostamaan tuon saman t649.fi:n... niin myös minä :)

Ei tässä enää itellä kyllä paljoa ole alkuoperäisiä osia...Itse tein päätöksen josta en kyllä suoraan sanottuna ole varma oliko se järkevä, myin vanhan 6800LE:n ja ostin niillä rahoilla tämän X800XL:n kera NV Silencerin, onhan se nopeampi raa'assa tehossa, mutta tekniikassa otettiin nyt sitten takapakkia...

Tuossa HP:n / Asuksen emossa tai jossain on jotain häikkää muuten, testasin muistitestejä ja otti turpaan reilusti paskemmilta kokoonpanoilta, lisäksi SiSoft Sandra väitti koko systeemin olevan koko ajan ylikellotettu.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2006 @ 08:02

Anthonius
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. elokuuta 2006 @ 08:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei ole sandra silloin aikoinaan tuollaista valittanut :) hassu bugi.

Niin tosiaan harkitse nyt tuota 6800GT'n ostoa tai sen Club3D'n 7800GS'n..

Oikeastaan sirtyminen 64 bittisyyteen ja 939 kantaan ei maksa paljoa.. AMD 64 3500+ maksaa sen 88? nykyään alennusten myötä ja emolevyn saat 50+88? sitten. Siihen sitten vain 7900GT joka maksaa alle 300? kuten esimerkiksi tämä XFX joka tarjoaa 2 kertaisen elinikäisen takuun. Eli kun myyt sen eteenpäin niin seuraavakim omistaja saa siihen elinikäisen takuun ;)

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/39392

Intel Pentium E2160 @ 3.2Ghz|X1800XT|DFI LanParty UT ICFX3200-T2R/G|G.Skill/SuperTalent 800MHZ 2GB|HD: 2 x 320Gb|Case: Antec PlusView II|PSU: Tagan 480W EasyCon|3DMark05: ----- ~ 3DMark06:----

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2006 @ 08:56

Mainos
_
__

_
-WK-
Senior Member
_
2. elokuuta 2006 @ 09:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joku mulle tuolla toisessa ketjussa heitti tämän kaupan:

http://www.itwebbuy.net/

suosittelen tuota jo nyt vaikka tavara on vasta tulossa, hyvin pitävät asiakkaat ajantasalla kun viestiä tilauksesta pukkaa sopivan tiuhaan spostiin :) Tuolla oli myös noiden Athlon 64 prossujen saatavuus aika hyvä, suomessa taitaa olla aika heikko tai sitten jos niitä on niin ne on hintavia.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > uusi näyttis

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy