Hyvä, hiljainen,viileä kotelo
|
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. elokuuta 2006 @ 08:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä olen jo aikaisemminkin kysellyt millainen ois topicin mukainen kotelo? itse olen katellut antecin p180-koteloa, ilmeisesti sen pitäs olla hiljainen,viileä ja tietty antecin laadun nyt tietää. Powerinkin vois siinä samalla hankkia ja aatellu neohe 430w poweria.
Mutta siksi kysynkin että onko kokemuksia p180-kotelosta tai onko muilla jotain muita hyviä ehdotuksia??
a mon avis
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
5. elokuuta 2006 @ 08:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. elokuuta 2006 @ 08:22
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. elokuuta 2006 @ 08:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ehdotan Antec P150-koteloa jo pelkästään sen takia, että siinä tulee mukana tuo 430W NeoHE. P150 taitaa olla tuon P180'n "pikkuveli", joten kannattaa sitäkin miettiä. Saa jo nimittäin kotelo+virtalähde-setin samaa hintaa kuin saisi P180. Ja jos ei tykkää valkoisesta väristä, niin siitä löytyy myös musta. (Antec Solo, Tässä ei sitten toimiteta virtalähdettä mukana)
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. elokuuta 2006 @ 08:42 |
Linkki tähän viestiin
|
TeppoI kerrohan onko kotelo sitten paljonkin hiljaisempi kuin nykyinen ja miten lämmöt laskiko paljonkin sillä p180-siinä tuuletin paikkoja riittää ja jos kaikkiin vetäsee tuulettimet (hiljaiset siis) voi kotelo olla kyllä aika viileä!??
tuota p150 olen myös miettinyt mutta sen tuuletus ominaisuudet eivät vedä vertaa p180_lle
a mon avis
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
5. elokuuta 2006 @ 08:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi venyä maanantaille tuo hakeminen kun "kylällä" on jotkin markkinat ja koko keskusta ihan tukossa.
Mutta pistän infoa kun sen käsiin saan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. elokuuta 2006 @ 08:47
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. elokuuta 2006 @ 09:36 |
Linkki tähän viestiin
|
jep onki hyvä saada vähä tietoa millainen se on käytössä.Livenä olenkin sitä jo katellutkin ja kyllä se aika kivalta näyttää (sisältä)
a mon avis
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
5. elokuuta 2006 @ 11:02 |
Linkki tähän viestiin
|
teppoI,
Kerro myös onko mitään virheitä kotelossa, kuten etuovi olisi vääntynyt, sormiruuvit ruosteilla jne. Olen kuullut että ainakin P180B'ssä nämä ongelmat on korjattu. Taitaa myös nuo Antecin TriCool tuulettimet hajonneet joillakin.
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
5. elokuuta 2006 @ 11:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös nuo "viat" ole jo korjattu. Taisivat johtua lämpötila vaihteluista kuljetusten aikana. Mutta infomoin kyllä jos jotakin winettämisen arvoista löytyy.
|
AfterDawn Addict
|
5. elokuuta 2006 @ 13:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla kotelo lepää tuossa lattialla, vielä odottelee tuota prossua ni pääsen kokoamaan. Voin sitten kanssa pistää vähän infoa.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
5. elokuuta 2006 @ 14:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Viat on korjattu molemmissa malleissa joissa eroa vain väri.
Kotelo on viileä ja aikas hiljainen, varsinkin jos vaihtaisi kotelo tuulettimet.Itse olen hidastanut ne fanmateilla.
Lisäsin yhden 120mm tuulettimen, ja valitettevasti ostin samanlaisen puolihiljaisen antec tri-coolin.
Johtosykkyräni olen kuvasta poiketen "siivonnut".Fanmatet roikkuu takaa ulkona nykyään.
Otin ylemmän kiintolevykelkan pois.
4 levyä on alhaalla.
Tässä kokousvaiheen kuva.
http://koti.mbnet.fi/extralow/Kone%20sis%e4lt%e4.jpg
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. elokuuta 2006 @ 14:55
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
7. elokuuta 2006 @ 06:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Arvosanaksi tulee näin päälisin puolin katseltuna 10-, ruuvit ovat hieman hapettuneita, mutteivat kuitenkaan ruosteessa.
e. Prossun lämmöt tippui kun vaihdoin coolerin Intelin boxista-> 9500AT:hen ja kotelo Nexuksesta P180 n. 11ºC :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. elokuuta 2006 @ 08:18
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
7. elokuuta 2006 @ 13:03 |
Linkki tähän viestiin
|
no voi ois ollu hyvä tietää että mitä ois pudonnu ilman uutta cooleria, mutta veikkaan että about n.5 astetta silti?? entäs ääni? onko paljonkin hiljaisempi kuin vanha kotelo??
a mon avis
|
AfterDawn Addict
|
7. elokuuta 2006 @ 13:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Tänään hieman asentelin asemat ja kovon sekä virtalähteen. Tuntuu olevan laadukas kotelo ja kaikki on kyllä ajateltu viimeisen päälle, lisäsin myös tuulettimen tuonne eteen 120x120 paikkaan.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
7. elokuuta 2006 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
En jaksanu laittaa vanhaa cooleria kun se vähän levisi kun irrotin sitä :)
Tuulettimet täysillä pitää aikamoista huminaa, mutta puolilla kieroksilla pysyy hiljasena. On täysillä kieroksilla hiljasempi kuin toi aikasempi Nexus :)
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
7. elokuuta 2006 @ 15:42 |
Linkki tähän viestiin
|
teppoI,
Mikä Nexus sinulla olikaan, Breeze uskoisin mutta mikä niistä? :-) Sillä uskoisin että P180 tosiaan on 350W mallia todella paljon hiljasempi, mutta joiltain olen kuullut ettei se ole 500W kauheasti hiljaisempi.
Itse nimittäin olen kahden vaiheilla, joko säästää rahaa ja ostaa P180 + hyvä/hiljainen virtalähde, tai sitten P150. Kumpikohan näistä olisi se hiljaisempi ratkaisu(?) esim. P180 + S-12 430W/NeoHE 430W vs P150.
Hieman menee nyt offtopiciksi, mutta kellään kokemusta Bequietin virtalähteistä, ovatko hiljaisempia kuin nuo yllä mainitsemani virtalähteet?
e. Tekstinkorjaus...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. elokuuta 2006 @ 15:43
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
7. elokuuta 2006 @ 15:48 |
Linkki tähän viestiin
|
500W malli oli, nyt koppa odottelee seuraavan uhria :)
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
7. elokuuta 2006 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kumpikohan näistä olisi se hiljaisempi ratkaisu(?) esim. P180 + S-12 430W/NeoHE 430W vs P150.
veikkaisin p180. (Antecin vuoden 2005 kuumin kotelouutuus jossa panostettu erityisesti kotelon hiljaisuuteen. Ominaisuuksina mm. 120mm laitetuulettimet, paneleeissa 3 kerroksien materiaali (alumiini/muovi/alumiini), poweri kotelossa alhaalla jne.)
p150- on myös vaimentavilla seinillä mutta siinä ei ole tuuletin paikkoja kuin 2 (korjatkaa jos väärässä)
a mon avis
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
7. elokuuta 2006 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: p150- on myös vaimentavilla seinillä mutta siinä ei ole tuuletin paikkoja kuin 2 (korjatkaa jos väärässä)
Pakkohan se on korjata... ;-)
Eli, P150'ssä on kolme tuuletinpaikkaa, yksi 120mm takana, sekä 2x92mm edessä.
Mutta, pitää tässä alkaa säästää rahaa ja ostaa tuo P180 + virtalähde. Uskoisin että laittaisin tuulettimetkin vaihtoon.
|