User Käyttäjä Salasana  

maanantai 6.10.2025 / 00:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > budjetti vesijäähy.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Budjetti vesijäähy.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
7. elokuuta 2006 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oon uutta konetta kasaamassa ja olisin kiinnostunut vesijäähystä. Tavoitteena hiljainen jäähdytysteho. Hyvää ja halpaa tarttis saada, kuten aina ;)
Eli omia kokemuksia ehdotuksia tulemaan.

Kenno löytyy.. tommonen 500mm x 150mm uusi käyttämätön lämmityslaitteenkenno, sen vois käyttää hyväksi.

Laitteiston ei ole pakko sopia koteloon.

Prossun kanta olis AM2, näyttis asus 7900gt 256.
Ainakin noille aion blokkin laittaa.

Lähinnä olen kiinnostunut, että maksaako moinen vaivaa? (jäähdytysteho ym,)

What if there is no tomorrow? There wasnt one today!
Bill Murray - Groundhog Day
Staff Member

1 tuotearvio
_
7. elokuuta 2006 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kunnon vesijäähyyn menee se 300?, jollei tuollaista aio sijoittaa niin sitten vaan hiljaista ilmajäähyä.
Senior Member

1 tuotearvio
_
7. elokuuta 2006 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten teppoI kertoi, maksaa se ainakin 300e. Noin 100 eurolla saat todella hyvän ilmajäähdytyksen.

Esim.
Scythe Ninja + / Tuniq Tower 120 - 50e
Zalman VF-900 - 30e

Ja sitten jos tarviit koteloon hiljaisia tuulettimia, niin suosittelen Scythe S-Flexejä, joiden hinta on 20e. Niiltä löytyy 8db, 20db ja muistaakseni 26db malli. (8db on hiljainen 12v, 20db on hiljainen jo 9v ja tuo 26db on hiljainen ja tehokas 5v.)

e. Tietenkin voit hankkia Thermaltake Bigwater 735/745 ja laittaa siihen vielä näyttisblokin. 735 hinta on n. 100e ja 745 hinta n. 130.
Eroa näiltä löytyy se, että 735 on vain yksi 120mm lauhdutin ja 745 on 120mm + 240mm lauhdutin.

Mutta, en kuitenkaan suosittele tälläistä, esimerkkinä vain kerroin kun pyysit. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. elokuuta 2006 @ 15:32

AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
7. elokuuta 2006 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Lähinnä olen kiinnostunut, että maksaako moinen vaivaa? (jäähdytysteho ym,)
Toi on taas kysymys johon on niin monta vastausta kuin vastaajaa. Itse olen joskus rakentanut vesijäähysetin itse ja säätäjänä pidin hommaa mieleisenä. Jäähdytystehokin oli hyvä, mutta viallinen emolevy esti kellottamisen. Kennona oli 240mm*240mm*50mm kompura lauhdutin. Tuuletuksena 120mm*120mm tuulettimia 4kpl@5V eli hiljainenkin se oli. Ongelmaksi muodostuu jähdytysneste. Pistä suosiolla asian mukaista tököttiä esim vesiglykoliseos tjsp ellet halua levää blokkeihin. Blokeja ei varmaan kannata itse ruveta vääntää, vaikka senkin olen tehnyt useampaan kertaan. Pari blokkia ruuvipenkissä ja yksi ihan siisti pala CNC-sorvissa.

Summa summarum: Tee jos haluut/jaksat näpertää. Osta jos haluut, että se toimii luotettavasti ja on helppo asentaa.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. elokuuta 2006 @ 15:44

Mainos
_
__

_
Member
_
7. elokuuta 2006 @ 16:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Tehokkaan jäähdytyksen veteraani VapoChill on nyt valmistanut myös vesijäähdytys systeemin! Ja laatu on sitä mitä ammattilaiselta voi odottaa. Tämän sarjan voi ottaa käyttöön vaikka kokemattomampikin, sillä asennus ja käyttö on helppoa."

WaterChill CPU/VGA/NB Kit 120mm, 03-L-1207
- 239,90 ? @ http://www.coolputer.fi

Testiartikkeli:
http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/asetek_waterchill
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > budjetti vesijäähy.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy