User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 12:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > radeon x1800 käy kuumana
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Radeon X1800 käy kuumana
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Monimutka
Junior Member
_
14. elokuuta 2006 @ 00:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on uusi Radeon X1800 ja nyt kun istun kirjoittamassa tätä, sen lämpötila on 69 astetta. Se kuumenee koko ajan kunnes 71 asteessa kuulen tuulettimen käynnistyvän, ja sitten kortti viilenee hyvin nopeasti, ja sitten tuuletin hidastuu (mutta on yhä päällä) ja kortti alkaa taas hitaasti kuumeta.

Nyt koneeni on vakaa, mutta kun pelaan pelejä, pelit jäätyvät yleensä n. puolen tunnin jälkeen, ja olen lähes varma että tämä johtuu näyttiksen kuumuudesta, sillä muut koneen osat ovat aina melko viileitä ja näyttis varmasti kuumenee pelaamisen yhteydessä. Mutta kun pelaan, tuuletin ei tuuleta yhtään sen useammin mitä se nyt tuulettaa, ja varmaan siksi kortti ylikuumenee ja kone kaatuu.

Miksi tuuletin ei tuuleta, vaikka kortti on liian kuuma? Miten saan sen tuulettamaan?

Minulla on RivaTuner mutten ole sitä vielä uskaltanut käyttää kun en ole varma mitä tarkalleen ottaen pitäisi tehdä.

Muokkaus:
Minulla on 430W Antecin poweri, jonka pitäisi olla aika hyvälaatuinen ja josta Verkkokaupan tyyppi sanoi että sen pitäisi antaa konekokoonpanolleni riittävästi virtaa, ja että se antaa enemmän virtaa kuin tuo ilmoitettu 430W. Mutta näytönohjaimen lootan kyljessä kuitenkin suositeltiin vähintään 450W:a. Lisäksi minulla on 3 cd/dvd-asemaa ja 3 kovalevyä. Voisiko virtaa olla liian vähän? Juuri nyt voltaget ovat:
VCore: 1.36V
+3,3: 3,25V
+5: 4,81V
+12: 11.19V
Nämä siis emolevyltä. Itse en noista tiedä kovin paljoa. Näytönohjaimelta puolestaan:
Voltage Regulator Output: 1.10 V
Voltage Regualtor Current: 10,91 A jos en tee mitään ja 25,55 A kun ATITool:n testidemo pyörii.

Korttia ei ole ylikellotettu tai mitään. Artifakteja en ole nähnyt missään vaiheessa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. elokuuta 2006 @ 02:26

Tube90
Member
_
14. elokuuta 2006 @ 03:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jooh mulla oli sama ongelma oman korttini kanssa. Suosittelen kyllä vaihtamaan uuden tuuletuksen siihen. Mutta jos et halua niin ainakin ati toolilla voi vaihtaa tuuletin nopeuden säätöä hyvin eli ei muuta kun se lataukseen

Nexus breeze 500 (Vesijäähdytys)
AMD Athlon 64 +3500 2,75ghz
Team Xtreem 3200 ddr400 2X512mb
870gt kovotilaa
DFI Sli-DR Expert
Club 3D x1800xt 512mb

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. elokuuta 2006 @ 03:24

Senior Member

1 tuotearvio
_
15. elokuuta 2006 @ 17:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kotelosi ilmavirtaus saattaa olla heikko. Kokeile atitoolilla tai juuri rivatunerilla(itse suosin) sitä tuulettimen säätöä.
Tosin ihan näytönohjaimen asetuksissa on ylikellotus kohdassa "tuuletin aina päällä" ruutu, siihen ruksi päälle ja menoksi.. Ja Rivatunerilla voit säätää seuraavasti:

Käynnistä rivatuner. "Main" välilehdestä alempi customize nappi, josta system settings (eli ensimmäinen, ja kortin kuva). Sieltä "Fan" välilehti josta pystyt säätämään tuulettimen nopeuden erikseen 2D-, low 3D- ja perf 3D-tilaan. Muista tallentaa asetukset ja hyväksyä ne.

Asus P5Q-Pro | Intel Q9550 @3.65ghz | 4GT -800 | EVGA GTX295 | Corsair HX650 | Antec p182b
Monimutka
Junior Member
_
15. elokuuta 2006 @ 17:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos, nämä auttoivat. Yksi peli vieläkin tosin kaatuilee kokoajan (The Ship) mutta se taitaa olla vain hyvin buginen.
AfterDawn Addict
_
15. elokuuta 2006 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuntuu, että näissä uusissa korteissa käytetään aina vain niitä samoja tuuletin ratkaisuja kuin vanhemmissa. Tehokkaammat piirit sitten kuumenevat tietenkin herkemmin ja lämpöongelmia ilmenee. Itselläni tämä x850xt joka on n. 40c idlellä, rasituksessa nousee 70c. Tässä oleva tuuletin ratkaisu näyttää ihan vastaavalta kuin noissa x1800 -sarjalaisissa. Ei ihme jos kuumenee.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
Mainos
_
__

_
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. elokuuta 2006 @ 19:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni olivat 7600GT:ssä idlelämmöt 57-60c apaut.. Nekin tuulettimien säädöillä. :( Noh. Nyt suljin kotelosta ylimääräiset aukot (kyljessä jotain ihme) ja lisäsin vanhan virtalähteen tuulettimen koneen etuosaan puhaltamaan taaksepäin. Tuo päälle muuntajasta jos todella pitkään esim pelaa. Ilman sitä kuitenkin idlenä 52c. Speedfanilla yleensä laitan prossu- ja kotelotuulettimen 55-60% kummatkin. (40% alkup.) Enemmän ne vaikuttivat minulle kun näyttiksen tuuletus. Pitäähän se ilma kotelosta pois saada. Ja näyttiksen tuuletin ei todellakaan suostu 2D:nä tottelemaan puhalluskäskyjä. Nooh. Kunhan toimii hyvin.

Asus P5Q-Pro | Intel Q9550 @3.65ghz | 4GT -800 | EVGA GTX295 | Corsair HX650 | Antec p182b
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > radeon x1800 käy kuumana

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy