User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 1.7.2024 / 05:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > mitä tarkoittaa...
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mitä tarkoittaa...
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
mia73
Newbie
_
15. elokuuta 2006 @ 07:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tallentavan digiboxin:n myynti-ilmoituksessa sanotaan näin:

"Voit katsoa eri kanavaa mitä tallennat (saman kanavanipun sisällä)"

Mitä tuo "saman kanavanipun sisällä" tarkoittaa?
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
15. elokuuta 2006 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2999

Esim.
Kanavanippu A:
YLE TV1, YLE TV2, FST, YLE24, YLE Teema, radiokanavat Ylen Klassinen,YLE Radio Peili, YLEQ, YLE FSR+, YLE Mondo ja YLE Radio Extrem

Jos tallenat TVI.tä voit samaan aikaa katsoa vaikka YLE Teemaa.

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. elokuuta 2006 @ 08:25

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
15. elokuuta 2006 @ 08:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mitä tuo "saman kanavanipun sisällä" tarkoittaa?
kanava nippu on palvelun tarjoojan ohjelma sisältö

kun suomessa Kaapeli \ Digi boxista näkyy myös ulkomaan kanavia ainakin mun kaapeliverkossa oleva digi boxi löysi 211 eri kanavaa joista vain 24 kanavaa on suomesta

esim yle 1,yle 2, mtv 3 , nelonen , subtv ovat muistaakseni samssa nipussa sitten muute samallaila nipuissa
Quote:
"Voit katsoa eri kanavaa mitä tallennat (saman kanavanipun sisällä)"
tota en kyllä ymmärrä miks noi siinä lukee kyllä ainakin mun digi boxista voi katsoa mitä kanavaa huvittaa ja nauhoittaa mitä haluan samaan aikaan

olen nauhoittanut ulkomaista kanavaa cartoon networkiltä X-men evoluution samalla kuin katoin suomen subtv jotka ovat ihan eri kanava nippu

esim X-men evoluution tulee tiistaisin samaan aikaan kun X-file eli X-men 22:00->24:00 cartoon network ja X-file 22:00->23:00 Subtv mulla ainakin toimii

mutta noi kauppiaiden puheet ja mainokset on yleensä ihan hanurista ainakin mitä mun posti luukusta tulee sisään gigantilla

mia73
Newbie
_
15. elokuuta 2006 @ 09:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo "Voit katsoa eri kanavaa mitä tallennat (saman kanavanipun sisällä)" on vain joissakin halvemmissa (esim. MEDION MDC2220) digiboxeissa...?!?!
ballantin
Member
_
15. elokuuta 2006 @ 10:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
kanava nippu on palvelun tarjoojan ohjelma sisältö
Eikä ole. Ainoastaan YLE:llä on oma nippunsa (A-nippu), B- ja C-nipuissa toimivat toimiluvan varaiset kaupalliset toimijat.
Quote:
esim yle 1,yle 2, mtv 3 , nelonen , subtv ovat muistaakseni samssa nipussa
Eikä ole. Kuten sanottu, YLE:llä on oma nippunsa, MTV3, Nelonen, SubTV, MTV3+, ja Nelonen Plus ovat B-nipussa ja C-nipusta löytyy mm. Canal+ -kanavat, Urheilukanava ja The Voice.
Quote:
sitten muute samallaila nipuissa
???
Quote:
tota en kyllä ymmärrä miks noi siinä lukee kyllä ainakin mun digi boxista voi katsoa mitä kanavaa huvittaa ja nauhoittaa mitä haluan samaan aikaan
Yhden virittimen bokseilla ei tietenkään voi katsoa muuta kuin samalla taajudella (=samassa nipussa) lähetettävää kanavaa. Kahden virittimen bokseilla voi yhtäaikaa tallentaa mitä tahansa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta, joka on samassa nipussa jomman kumman tallennettavan kanavan kanssa.
Quote:
esim X-men evoluution tulee tiistaisin samaan aikaan kun X-file eli X-men 22:00->24:00 cartoon network ja X-file 22:00->23:00 Subtv mulla ainakin toimii
Ehkäpä "sun digi boksissa" on kaksi viritintä, kaikkien digibokseissa ei ole.
Quote:
mutta noi kauppiaiden puheet ja mainokset on yleensä ihan hanurista ainakin mitä mun posti luukusta tulee sisään gigantilla
Tai sitten et vain ymmärrä niitä, tai ehkäpä ne on kirjoitettu samanlaisella äidinkielellä kuin itse kirjoitat.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. elokuuta 2006 @ 10:11

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
15. elokuuta 2006 @ 17:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
suomessa Yli tusina maksutonta kanavaa

DigiTV:n kanavatarjonta on erittäin kattava. Maksuttomia kanavia on yli tusina, ja niiden lisäksi voit halutessasi hankkia maksullisia tv-palveluita. Kanavatarjonta on hieman erilainen eri puolilla Suomea.

Kanavanippu A:
YLE TV1, YLE TV2, FST, YLE24, YLE Teema, radiokanavat Ylen Klassinen,YLE Radio Peili, YLEQ, YLE FSR+, YLE Mondo ja YLE Radio Extrem

Kanavanippu B:
MTV3, MTV3+ (osittain maksullinen), Subtv, Nelonen, Nelonen Plus

Kanavanippu C:
CANAL+ Finland, CANAL+FILM1, CANAL+FILM2, CANAL+Sport, Disney Channel, Urheilukanava, The Voice, Digiviihde,

http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2999

no otin ton sitten oikeilta sivuilta vaikka tää mun lausahdus ei ollut fakta tietoa -> esim yle 1,yle 2, mtv 3 , nelonen , subtv ovat muistaakseni <-
Quote:
kanava nippu on palvelun tarjoojan ohjelma sisältö
----------------------------------------------------
Eikä ole
jos sieltä ei ohjelmia tule niin miks sitä sitten kutsutaan hä niin kerro viisampa

minä ainakin katson mtv 3 ohjelma tarjontaa eli tv ohjelmaa
Quote:
Tai sitten et vain ymmärrä niitä, tai ehkäpä ne on kirjoitettu samanlaisella äidinkielellä kuin itse kirjoitat.
eli sä väität että Gigantin kodin kone myyjän sana on aina oikeassa ja ÄÖ ei liiti mitenkään mun kirjoitus taitoon hyvä sulle että olet
Quote:
X-men evoluution


ballantin
Member
_
15. elokuuta 2006 @ 19:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
kanava nippu on palvelun tarjoojan ohjelma sisältö
----------------------------------------------------
Eikä ole
--------------------------------------------------------------------------------

jos sieltä ei ohjelmia tule niin miks sitä sitten kutsutaan hä niin kerro viisampa

minä ainakin katson mtv 3 ohjelma tarjontaa eli tv ohjelmaa
Kanavanippu eli Multipleksi eli MUX on digitaalisen lähetysjärjestelmän signaali, jolla ohjelmakanavat lähetetään katsojalle yhtenä nippuna. Tällainen nippu sisältää useita ohjelmia ja palveluja, kaiken niihin liittyvän kuva- ja äänimateriaalin sekä oheispalvelujen datan.
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
16. elokuuta 2006 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suurimmat siitokset selventävistä vastauksista

ite en ole digi boxien expertti tietäjä vaikka muuten koti teatterista tiedän aika paljon pc:eestä jonkin verran digi boxi hakusessa mutta osaan kyllä käyttää hyvin niitä

en ole vielä bitti nörtti tuskin tulen olemaan mulle riitää että osaan käyttää kaikki laitteita jota omistan

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2006 @ 15:33

afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > mitä tarkoittaa...
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy