Mistä saa...?
|
|
Zombie_
Suspended due to non-functional email address
|
16. kesäkuuta 2003 @ 10:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin kysyisin mistä saa P2P ohjelman jolla voi imuroida nopeasti leffoja? Kun WiMx on tosi hidas ja kazaallakin menee monta päivää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2003 @ 10:31
|
Moderator
|
16. kesäkuuta 2003 @ 11:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2003 @ 11:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos nopeudesta lähetään niin DC on ihan ykkönen, mutta vaati kyllä sitä että sulla itelläkin on jotain jaossa. Mieluusti mahdollisimman paljon tavaraa.
|
m77
Member
|
16. kesäkuuta 2003 @ 11:29 |
Linkki tähän viestiin
|
hommaa nopeempi yhteys...
|
Zombie_
|
16. kesäkuuta 2003 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Paljon pitää olla jaossa? mulla on nyt koneella: 1leffa ja joku abaut 150mp3:sta
|
pelttu
Senior Member
|
16. kesäkuuta 2003 @ 14:41 |
Linkki tähän viestiin
|
...liian vähän...
Tuolla määrällä ei tahdo päästä edes dc:n hubeille.
|
Zombie_
|
23. kesäkuuta 2003 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
paljon sitten pitää olla jaossa 5gigaa?
|
Tomcat
|
23. kesäkuuta 2003 @ 18:24 |
Linkki tähän viestiin
|
50gigaa avaa ovet moneen paikkaan, mutta 80-90gigaa on riittävästi. Joillakin hubeilla jopa 120gigan limittejä.
|
Zombie_
|
26. kesäkuuta 2003 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla ei oo ees 50gigaan tilaa yhteensä mulla on: 17,1gigaa C:levyllä, 10,4 E ja D:levyillä, ja en viittis tuhlaa kaikkee yhden ohjelman takii. Elikkä ei sitten voi mitään.
|
Tomcat
|
26. kesäkuuta 2003 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
5-15 gigalla pääsee joillekkin hubeille ja onhna niitä muutamia hubeja mihin alempikin sharelimit.
|
eki.koo
|
26. kesäkuuta 2003 @ 15:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä yhteys sulla on?
--------pika-speed.kicks-ass.org-----
-----------[OP]eki.koo---------------
|
torngark
Senior Member
|
26. kesäkuuta 2003 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
no 5g ei kyllä riitä jos tosta nyt kattoo niin sillä pääsee yli kymmenelle hubille mutta niissä näyttää olevan niitä ikivanhoja n.2000 vuoden leffoja joten ei muuta kuin ostaa uus kovo 120g n.150? ja sit aluksi pikku hubeille ja kun tavaraa on tarpeeksi niin sit fast*speed hubeil jossa on yleensa limittinä 2 slottia jaolle eli vähintään tulee 15k parhaimmillaan tullut 130k sit alko oma raja tulee vastaa.
että noilla eväillä
|
eki.koo
|
26. kesäkuuta 2003 @ 16:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa jaa.
En oo tiennytkään että slttien määrä määrää kuinka lujaa se tulee???
Minusta se kyllä riippuu täysin siitä mikä yhteys on itellä, mikä kaverilla jolta lataat ja kuinka paljoon kaistaa on varattu samaan aikaan.
-----------pika-speed.kicks-ass.org---------------------------[OP]eki.koo---------------------
|
Ammu
|
26. kesäkuuta 2003 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Joillekkin hubeille riittää ihan 500 Mt. Sieltä voi ihan hyvin aloittaa ja sitten pikkuhiljaa isommille hubeille.
|
eki.koo
|
26. kesäkuuta 2003 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Korjaan: slottien
|
torngark
Senior Member
|
26. kesäkuuta 2003 @ 16:57 |
Linkki tähän viestiin
|
korjatkaa jos olen väärässä mutta jos upload max nopeus on 60k ja minulla on AINOASTAAN 2 slottia vapaana eli 60 / 2 eli 30k elikkä minulta saa vähintään 30k kun taas huonoimmilla hubeilla ei ole rajoitettu slottien määrää joten jos mulla on 20 slottia auki elikkä 60 / 20 =3 eli nopeus tippuu 3k.
näin itse olen asian ymmärtänyt.
ja jos asia on näin kun luulen niin hitaimmat yhteydet ADSL 256/128 elikka upload on n.15 ja se jaetaan kahdella eli minimi nopeus on 7k.
|
eki.koo
|
26. kesäkuuta 2003 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei se ihan nuin meen.
Jos sulla on kaks slottia auki ja sulta on kaks up latausta niin sillon tuo sun mielipide pitää paikkansa.
Mutta jos sulla on nyt ne kaks slottia auki ja sulla on VAAN yks up loadi menossa niin sillen sillä on koko sun up load kaista käytössä.
Voin kyllä toki olla väärässäkin.
-------------pika-speed.kicks-aas.net-------------------------[OP]eki.koo---------------------
|
torngark
Senior Member
|
26. kesäkuuta 2003 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
aivan nyt olet asian ytimessä ja juuri siksi ei yleensä paremmissa hubeissa hyväksytä kun 2 slottia auki että se nopeus ei tipu mihinkään kazaa ym roskan tasolle.
|
69theye
|
26. kesäkuuta 2003 @ 20:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi voi... Jos joku väittää että DC:n käyttöön sujuvaan käyttöön tarvitaan kymmeniä gigatavuja tavaraa, niin tämä ei todellakaan ole tutustunut ohjelman toimintaan.
Suurimmalle osalle DC++:n hubeista pääsee 10 gigan jaolla. Suosituimmat kotimaiset hubit vaativat enemmän. Ulkomaisille pääsee kuitenkin helposti. Valinnanvaraa löytyy enemmän kuin jaksat selata.
Sekä omat että muiden latausnopeudet riippuvat monista eri seikoista. Tässä hieman suuntaa antavaa tietoa:
Oletetaan että käytössäsi on 256/256Kbs yhteys.
Käytännön maksiminopeus liikkuu 25-26kt/s sekä ulos että sisään.
Oletetaan että olemme kotimaisella hubilla, jolloin saavutetaan useimmin maksiminopeus. Jos lataat kauempaa, on nopeus aina hitaampi (tämä koska paketit kulkevat monen etapin läpi). Alat ladata käyttäjältä jolla on sama yhteys kuin sinulla. Tämä ei jaa kenellekään muulle, eikä sinulta lataa kukaan. Saavutat todennäköisesti tuon 25kt sekuntinopeuden. Mikäli joku alkaa sinulta ladata, menetät tuosta 25kt nopeudesta 2-7kt, riippuen yhteydestä jolla kaveri lataa sinulta.
Tässä vaiheessa menee nopeudet menee monimutkaiseksi. Kaikki riippuu käyttäjien yhteyksien nopeuksista ja käytössä olevien slottien määrästä.
Omat suositukseni maksimi slottien määrälle:
256/128: 2 latauspaikkaa
256/256: 3 paikkaa
512/256: 4 paikkaa
512/512: 5 paikkaa
1024/512: 6 paikkaa
Slottien määrä kannattaa pitää mahdollisimman pienenä. Jos kaverilla jolla on 256/256 yhteys ja kymmenen paikkaa täynnä, ei puuhassa ole enää mitään järkeä. Lataajat eivät saa kuin 1-3kt/s eikä itse lataajakaan saa tuon enempää, koska suurinosa kaistasta menee datapakettien kuittaamiseen. Järkeä kannattaa käyttää.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2003 @ 20:24
|
torngark
Senior Member
|
27. kesäkuuta 2003 @ 06:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin eikö tuota nopeutta ole jo käsitelty useempaan kertaan?
toistit saman mitä sanoin jo aikaisemmin.
kyllä kyllä noin on asia.
ulkomaisissa hubeissa esim saksalaisissa on se vika että tuppaa leffoissa olemaan kiinteät tekstitykset tai sitten ne on dubattu.
okei ei aina ole näin mutta on muutaman kerran sattunut espaniankieliset tekstit kohdalle ja meni maku koko touhusta.
ja suomalaisia elokuvia,sarjoja,musaa on hankala löytää ulkomaisista paikoista saati sitten että olis kakrulle suomeksi puhuttuja piirettyjä;)
yhteen vetona upload kaista jaetaan donloadaajien kanssa ketkä ottavat SINULTA tavaraa joten pidetään slottien määrät pieninä.
itse voit imuttaa koko kaistan leveydeltä eikä se vaikuta upload nopeuteen.
en oikein käsitä tuota napalm hepun kirjotusta.
ei upload nopeus vaikuta download nopeuteen.
itselläni on imutuksessa koko kaista käytössä (download) ja siltin se heppu ketä ottaa multa (on ainut) sai minulta koko uploadin kaistan elikkä ei noi vaikuta toisiinsa.
datapakettien kuittaamiseen?
|
69theye
|
27. kesäkuuta 2003 @ 08:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä se vaan niin on että vaikuttaa. Kun kaveri lataa sulta tavaraa niin upload kohteesta tulee kuittaus että paketti on mennyt perille ja seuraava paketti lähtee. Tähän sitä kaistaa kuluu.
Hitaimmilla ADSL nopeuksilla tämä on häiritsevintä. Aikanaan kun oli elisan 256/128 kaista niin latauskaista tippui 25->15 kt/s, kun joku tuli linjalle.
P.S. Vaihdoin nimeni napalmista takaisin entiseen 69th eye:en
Katso kun seuraavan kerran joku tulee kaistalle niin kyllä se latausnopeus hieman laskee.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. kesäkuuta 2003 @ 09:03
|
torngark
Senior Member
|
27. kesäkuuta 2003 @ 11:12 |
Linkki tähän viestiin
|
ahaa.
en ole huomannut tollasta kun en ole kuin 2 kertaa saanut huiput alas.
yleensä multa saa koko 60k ja mä muilta 3-27k.
aika vaikeeta määritellä noita nopeuksia kun on samaan aikaa tulossa 10 tyypiltä ja siltin en saa koko download kaistaa käytettyä(130k) vaan käytössä on jotain 80k siittä se sit johtuu että multa saa aina täydet alas.
joka päivä oppii uutta...siksihän täällä pyöritään=)
|
t_s
Suspended permanently
|
28. kesäkuuta 2003 @ 05:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos oma lataamisesi hidastuu merkittävästi kun joku rupeaa lataamaan sinulta. Niin dc++:n asetuksista löytyy kohta "käytä pientä lähetyspuskuria" Mutta tämä ei minun mielestä ole suotavaa dc:n käyttöä. Mitä siittä tulis jos kaikki käyttäis pientä lähetyspuskuria? Kukaan ei pystyis lataan täydellä nopeudella!
Muistakaa että dc on tiedostojenjako-ohjelma, ei imutusohjelma!
Topi
|
eemil
Junior Member
1 tuotearvio
|
29. kesäkuuta 2003 @ 23:01 |
Linkki tähän viestiin
|
No voi itkun itku, kyllähän se näyttää olevan niin että kun MINÄ lataan täysillä (~52kt/s), niin upload-kaistaa on käytössä jotain 40 kt/s;(yhteys siis 512/512). Ja jos MINÄ EN lataa täysillä, niin upload kaista on täysin auki. Siis "small send buffer"-tsydeemi näin.
Kyllähän se hieman vitutti aikana ennen small send bufferia(tai sen optionin tajuamista): kun upload kaista oli täynnä, lataus-nopeus oli 6kt/s; kun upload kaista vapaa, latausnopeus 52kt/s. Että sellasta. Niinq. Pöh.
|
Mainos
|
|
|
eemil
Junior Member
1 tuotearvio
|
29. kesäkuuta 2003 @ 23:05 |
Linkki tähän viestiin
|