Tarvis ääntä
|
|
Fjord
Newbie
|
23. elokuuta 2006 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Sen sorttinen ongelma, että ostin kaverilta koneen. Poisteltiin koneelta tavaraa ja samalla siinä meni SoundMax. Äänet lähti sen sileän tien ja sitä ihmeteltiin. Lueskelin että jollakin oli sama ongelma ja sain haettua Soundmaxin. Purkiin koneelle ja aloitin installoinnin. Kone mietti jonnin aikaan ilmoitti, että Tarvitaan HD audio -väyläohjain, jota ei löydy järjestelmästä.
Mitä nyt?
Millä saadaan ääntä koneeseen?
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
23. elokuuta 2006 @ 16:39 |
Linkki tähän viestiin
|
jos äänikortti on integroitu ajurit löytyvät emolevyn valmistajan sivuilta ja jos on erillinen kortti silloin kortinvalmistajan sivuilta.
SoundMax on kyllä yleinen integroitu piiri joten epäilisin sen olevan integroitu piiri, eli emon valmistajan sivulta löytyy..
koneesta saa tietoja mm.sisoft sandralla: http://www.sisoftware.co.uk/index.html?dir=dload&location=sware_d...
|
pkaksp
Moderator
|
24. elokuuta 2006 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja jos kone on pakettikone, eli valmistaja on esim. HP, FUJITSU tms., niin kaikki koneen ajurit löytyvät hyvin todennäköisesti koneen valmistajan sivulta koneen tarkan mallin tai sarjanumeron perusteella.
|
ptp2
Member
|
26. elokuuta 2006 @ 06:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on sama ongelma mutta nuo hp:n sivuilla olevat ajurit ei auta. Silsti valittaa Hd Audio väyläohjainta...Että mikä vois olla vialla ?
|
Fjord
Newbie
|
27. elokuuta 2006 @ 08:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla kone on Asuksen, mutta niitten sivuilta en oon löytänyt mitään mistä ois apua. Ei löydy muuta kuin Soundmax ajuri ja sehän mulla jo on.
En tiedä sitten enkö vain osaa etsiä oikeita ajureita.
Mistä pitäs etsiä ja mitä?
|
pkaksp
Moderator
|
27. elokuuta 2006 @ 08:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Kerro koneen tai emolevyn tarkka malli, niin katsellaan josko ne ajurit löytyisi jostain.
|
ptp2
Member
|
27. elokuuta 2006 @ 09:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla sama ongelma ja mulla kannettava on Hp Compaq nx6325 mutta hp:n sivuilla olevat ajurit ei toimi vaan valittaa hd audio väylähojainta
|
Fjord
Newbie
|
28. elokuuta 2006 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Aukauisin koneen ja kattelin mallia niin siellä luki K8S-MV/M.
Kattelin Asuksen sivuilta tuota mutta sitä ei sieltä löytynyt, lähin oli ainoa K8S alkunen toi K8S-MX. Sieltä en löytänyt kun toin Soundmaxin.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
29. elokuuta 2006 @ 08:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Fjord: onko kyseessä jokin merkkikone, kuten Fujistu, Dell, IBM?
Jos on niin ajurien pitäisi löytyä konee omilta kotisivuilta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. elokuuta 2006 @ 08:44
|
Fjord
Newbie
|
29. elokuuta 2006 @ 11:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Näyttäys tuossa kyljessä lukevan ASUS. Sieltä olen ettinyt mutta ei oo löytynnä.
En tiiä oonko niin puusilmä ettei se oo sattunu silmään vai eikö sitä vain löydy sieltä.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
29. elokuuta 2006 @ 15:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kyseessä jokin ASUS barebone kone (eli pieni kotelo)?
|
Mainos
|
  |
|
Fjord
Newbie
|
4. syyskuuta 2006 @ 08:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Se toimii! Otin kaikki aikaisemmat räpellykset pois koneelta. Käväisin Asuksen sivuilla hakemassa SoundMaxin uudestaan, hain mallin mukaan. Laitoin koneelle ja se vain rupesi toimimaan. Vissiin aikaisempi SoundMax oli väärä versio tai jotain.
Ihan oikeassa te olitte ois vain pitänyt aikaisemmin uskoa.
|