Ostin uuden HP/Compaq nx6325 kannettavan mutta äänet eivät millään toimi !!
|
|
ptp2
Member
|
25. elokuuta 2006 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo eli siis ääniongelmia minulla on tuossa kyseisessä kannettavassa. Se valittaa vaan Hd Audio väyläohjainta vaikka olen asentanut kyseisen ohjaimen monta kertaa ja olen ladannut sen hp:n kotisivuilta mutta sama tulos. Valittaa aina kun alkaa yrittää asentaa soundmaxin ajureita.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2006 @ 16:04
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
26. elokuuta 2006 @ 15:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikähän sen valitus tarkalleenottaen on?
|
ptp2
Member
|
26. elokuuta 2006 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Valitus on: Tarvitaan HD AUDIO väyläöhjain, mutta sellaista ei järjestelmästä löytynyt.
|
ptp2
Member
|
26. elokuuta 2006 @ 17:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen todennut itse että äänikortissa taitaa olla vikaa mutta en ole ihan varma.Onko missään myynnissä kannettaviin käypiä äänikortteja ?? Koska takuuseen en ala lähettelemään kun kone tuli vasta eilen ja on tilattu saksasta.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
26. elokuuta 2006 @ 17:59 |
Linkki tähän viestiin
|
USB-äänikortin voi kannettavaan laittaa, mutta sisäitä et siihen saa. Hinnat ovat aikalailla +100?.
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
26. elokuuta 2006 @ 22:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Käynnistithän koneen uudestaan "väyläohjaimen" asennuksen jälkeen? Käytössä Windows XP, ja SP1 vähintään?
"Arbeit macht frei"
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
26. elokuuta 2006 @ 22:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Biossista varmistettu, että integroitu äänipiiri on päällä?
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
|
ptp2
Member
|
27. elokuuta 2006 @ 05:10 |
Linkki tähän viestiin
|
EI ole varmistettu että on päällä biossista. MIstä tiedän onko minulla Sp1 tähän asennettuna. Pitäisi kyllä olla valmiina tossa minun windows xp professional levyssäni.
|
ptp2
Member
|
27. elokuuta 2006 @ 05:19 |
Linkki tähän viestiin
|
En muuten löydä biossista kohtaa jossa kysyttäisiin onko päällä vai ei.
Mutta tässä samalla ilmoittelen mistä olen ladannut ajurini koneeseen: http://h18007.www1.hp.com/support/files/hpcpqnk/us/locate/64_6295.html
Minun mielestäni taitaa olla tässä väylähojaimessa vika: Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio ,koska tuon asennuksessa tulee vaan 1 tiedosto kansioon kun tämä asentaa itsensä. Ja se on vaan yksi dll. tiedosto.
|
Moderator
1 tuotearvio
|
27. elokuuta 2006 @ 06:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
ptp2
Member
|
27. elokuuta 2006 @ 06:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikö ole mitään pienempää ohjelmaa jolla voi kokeilla äänikortin toimivuuden ?? Everest home editionilla olen kokeillut niin se sanoo ääni kortiksi Ati sb450, mutta eihän se pidä paikkaansa. Ja en viiti takuuseen laittaa kun on ulkomailta ostettu kone.
Jos ostaa PCMCIA äänikortin niin saako sen sillein toimimaan että ääni kuuluu kannettavan omista kaiuttimista ??
EDIT: Nyt huomasin että taitaa tosiaan olla tuossa UAA Bus Driverissä vika, koska se ei asenna kansioonsa mitään vaan yhen sellasen 44kt tiedoston vaikka setuppi vie tilaa n.35mb
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. elokuuta 2006 @ 07:39
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
27. elokuuta 2006 @ 10:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Järjestelmäasetuksissa (työpöydällä oma tietokoneen kohdalla oikeaa nappia ja ominaisuudet) näet mikä SP on asennettu, jos on mitään.
Siis mihin hakemistoon tuo nyt ei asenna mitään? Käsittäisin tuon siten että ne tiedostot menee kyllä Windows:n hakemistoon/alihakemistoon.
"Arbeit macht frei"
|
ptp2
Member
|
27. elokuuta 2006 @ 13:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Järjestelmässä lukee vain että Microsoft windows xp professional versio 2002. Että tarkoittaako tuo ettei ole ees asennettu SP1 ?? Jos tarkoittaa niin silloinhan on siinä vika miksi äänet ei toimi.
Eli tuo Bus driver niin se asennuksessa näyttää että se asentaa vaikka kuinka monta tiedostoa tuonne Hewlett-Packard/ESU/QFE kansioon mutta se on tyhjä ja ainoastaan ESU kansiossa on yksi dll tiedosto.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
27. elokuuta 2006 @ 21:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo viittais kyllä SP1:teen. Katos asennus mediasta jotta mitä siinä lukee. Siinä yleensä on SP versio mainittu jos se sen sisältää. Toisaalta järkevintä nyt muutenkin olisi Windows Updatesta uusimmat päivitykset hakea, ja sieltä viimeistään SP2 tulee jos ei viellä ole.
Edit: Niin ja tuo tiedostojen kopiointa taitaa olla lähinnä väliaikaista, ja sitten lopuksi ne siirtyy oikeisiin paikkoihin jonnekkin Windowsin hakemistoon.
"Arbeit macht frei"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. elokuuta 2006 @ 21:25
|
ptp2
Member
|
28. elokuuta 2006 @ 03:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei ole myöskään windowsin asennus cd:ssä minkäänlaista mainintaa SP1 tai SP2. Että jospa onkin siinä vika eikä muualla.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
28. elokuuta 2006 @ 04:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Etkä ole sit windowssin updaten antanut päivitellä noita?
"Arbeit macht frei"
|
ptp2
Member
|
28. elokuuta 2006 @ 13:06 |
Linkki tähän viestiin
|
En koska se ei tietystä syystä asenna mitään service packkejä kun windows on P****t*i
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
28. elokuuta 2006 @ 16:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Automaattiset päivitykset vaan käyttöön niin kyllä ne sieltä tulee vaikka olis mimmonen piraware windows. Tai sit vaan imutat SP2:n netistä ja asennat. Ongelmia, sit kannattaa jo ostaa alkuperäinen kaupasta. :D
"Arbeit macht frei"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. elokuuta 2006 @ 16:26
|
ptp2
Member
|
28. elokuuta 2006 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletko varma että toimii vaikka olisi mikä tahansa vaikka piraware windows ?? Koska SP1 ei ainakaa asennu ku valittaa product key tunnusta.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
28. elokuuta 2006 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
No siis piraattien kanssa ei suinkaan päivitykset normaalisti toimi, mutta automaattiset päivitykset pelaa ongelmitta. Pysytäänköhän me viellä foorumin sääntöjen sisällä... :S Toivottavasti...
"Arbeit macht frei"
|
ptp2
Member
|
28. elokuuta 2006 @ 17:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos neuvosta mutta sitten taitaa olla jossain äänikortissa tai ajureissa vika jossei sp2 auta asiaan milläänlailla.
|
Mainos
|
  |
|
Moderator
7 tuotearviota
|
29. elokuuta 2006 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
ei pysytä sääntöjen rajoissa, nyt lukemaan säännöt ja piraattikeskustelu loppuu tähän!
|