User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 5.10.2025 / 10:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vanhasta win98se intel p4 koneesta käyttökelpoinen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vanhasta Win98SE Intel P4 koneesta käyttökelpoinen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
many68
Member
_
26. elokuuta 2006 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pojalla on käytössä vanha koneemme, missä on 40gb kovo, Intel P4 1,5GHz, Win98SE käyttis, vain 256mb muistia... Nyt on tietysti niin, että kone on melkein täynnä, eikä näin ollen oikeen tahdo toimia. Mikä olisi helpoin tapa säilyttää KAIKKI nykyiset tiedot (ei oiken poikakaan tiedä, mitkä ovat tarpeellisia hänelle) ja laittaa kone puhtaalla uudelleen asennuksella vaikkapa WinXP? Olen välillä ajatellut ostaa ulkoisen kovon, mihin sais siirtää kaikki nykyiset tiedot ja sit alustaa jne koneen kovon, tämä tietty vie aikalailla aikaa. Toinen vaihtoehto olis, et ostaisin toisenkin sisäisen kovon, ja muistia lisää (on kyllä vanhaa mallia, ei ddr) kolmas vaihtoehto olis, et ostais uuden esim 80g sisäisen kovon ja kopsais siihen tiedot vanhalta. En tiedä mikä olis parasta... Niin ja sit näin vielä jonku ihmeellisen tarjouksen POMIn sivuilla, 299e joku perus riisuttu keskusyksikkö, missä kuitenki on esim polttava DVD-asema, harkitsin jo välillä tätäkin vehjettä väliaikapisteeksi, mutta enpä tiedä.
Auttakaapas te, kellä on kokemuksia. Kiitti!
Staff Member

1 tuotearvio
_
26. elokuuta 2006 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun kerran käyttistä ei tarvita niin itse suosisin tuota ulkoisen kovon ostoa ja sinne siirtää ne tiedot. Hintaa tulee 100-200?, riippuu kokoaako tuon itse ja jos ei, niin millaisen valmispaketin ostaa.

Itse suosittelen ostamaan Seagate 7200.10 320GB(sata-II) kovon siihen ja sitten joku kotelo jossa on sata-II-> USB2.0.
Senior Member
_
26. elokuuta 2006 @ 14:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yksi tapa on varmaan ostaa uusi sisäinen kiintolevy, asentaa uusi kiintolevy siten että se tulee ensisijaikseksi kiintolevyksi JA siirtää wanha toissijaiseksi kiintolevyksi (ja ottaa sen vaikka johdot wanhasta pois väliaikaisesti ettei satu vahinkoa). Sitten asentaa sen XPn siihen uudelle kiintolevylle.

Sitten olisi kaksi kiintolevyä, toisessa wanhat tiedostot joita voi tallennella (kopioida) sitä mukaa uudelle kiintolevylle kun tuntee niitä tarvitsevansa.

Muistijutskasta sen verran että 256mb riittää XP:lle, mutta XP on huomattavasti nopeampi olisi jos siille saisi toisen mokoman muistia lisää.

Kuten itse sanoit, SDRAM on wanhaa mallia ja 256mb kampa sitä maksaa ~50 euroa. 80 gigan kiintolevystä IDE (PATA) saa pulittaa 50-60 euroa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. elokuuta 2006 @ 14:44

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > vanhasta win98se intel p4 koneesta käyttökelpoinen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy