User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 18:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > laajakaista kuntoon win 98:ssa?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Laajakaista kuntoon win 98:ssa?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Vilburi
Member
_
2. syyskuuta 2006 @ 13:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaveri formatoi kovalevynsä, eikä saa laajakaistaa toimimaan. Herjaa puuttuvasta PCI ethernet controllerista. Koneessa explorer 5.0. Apuja?
pkaksp
Moderator
_
2. syyskuuta 2006 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneelta puuttuu verkkokortin ajurit. Selvitä mikä verkkokortti ja/tai emolevy koneessa on.
AfterDawn Addict
_
2. syyskuuta 2006 @ 13:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäisi ilmeisesti asentaa verkkokortin ajurit. Mutta jos koneessa on win98 niin en suosittele sen käyttiksen nettiin laittamista ollenkaan, koska tuohon käyttikseen ei saa ladattua enää suoja päivityksiä joten kone ei kauaa pelitä nettiin laittamisen jälkeen.... jos kone on pakko saada nettiin niin suosittelen että laitatte mielummin linux xubuntun tai ubuntun käyttöjärjestelmäksi.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Senior Member

9 tuotearviota
_
2. syyskuuta 2006 @ 16:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on kans sellai vanha kone mis on win98.. ja yritin asentaa ubuntuu mut en millä onnistunnu ku emo ei osaa käynnistää sit asennust levylt.. eli tarttis tehä joku boot disk enkä mä osaa osaisko joku kertoo suomen kieliset ohjeet sen tekemiseen..:D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. syyskuuta 2006 @ 17:01

AfterDawn Addict
_
2. syyskuuta 2006 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei siinä käsittääkseni tarvitse käynnistys levykkeitä. Laitat vain biossista boottaus järjestyksen oikein, eli ensimmäiseksi cd:n.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Senior Member

9 tuotearviota
_
2. syyskuuta 2006 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu oon kokeillu mutkun se ei toimi.. se ei suostu millää tarkastaa tota cd asemaa käynnistyksessä..:S
Member

3 tuotearviota
_
2. syyskuuta 2006 @ 19:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tämä vois auttaa bootti ongelman kans:
http://www.ubuntuforums.org/showthread.p...all+boot+floppy

http://prkl.org/ | En ole puolesta, enkä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin.
Senior Member

9 tuotearviota
_
2. syyskuuta 2006 @ 21:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voisko joku sanoo suomeks mitä teen ku oon nii vidun pjaska tos enkus..:S

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. syyskuuta 2006 @ 21:02

karhusika
Newbie
_
2. syyskuuta 2006 @ 23:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu ajureita vaan etsimään, mutta eiköhän kannattais luopua jo 98 winukasta, kun päivitysten tekeminen loppui sen osalta...

Se on semmonen juttu, että mun äijä hakkaa teidän äijät mennen tullen...
Member

2 tuotearviota
_
3. syyskuuta 2006 @ 05:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
juu oon kokeillu mutkun se ei toimi.. se ei suostu millää tarkastaa tota cd asemaa käynnistyksessä..:S
Muistithan tallentaa asetukset ennenkuin poistuit biosista?
Tuleekohan siinä koneen käynnistyksessä jossain vaiheessa teksti: "press any key to boot from cd"

Lainaus:
voisko joku sanoo suomeks mitä teen ku oon nii vidun pjaska tos enkus..:S
Lataa tuo image:
http://slackware.at/data/slackware-current/rootdisks/sbootmgr.dsk

Kokeile jotain noista ohjelmista tuolla sivulla millä saat poltettua .dsk imagen:
http://www.fdos.org/ripcord/rawrite/#windows

Ehkä tällä? http://www.chrysocome.net/rawwrite

Ei ole levykeasemaa niin en voi testata.
Kellopeli
Suspended due to non-functional email address
_
3. syyskuuta 2006 @ 07:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
os koneessa on win98 niin en suosittele sen käyttiksen nettiin laittamista ollenkaan, koska tuohon käyttikseen ei saa ladattua enää suoja päivityksiä joten kone ei kauaa pelitä nettiin laittamisen jälkeen....

Äläs nyt liiottele. Mulla toimii win98 kun unelma tossa toisessa koneessa. Ois mielenkiintosta kuulla muutama peruste tolle väittämälle :o

Kai oot polttanu ubuntun imagena.

Vilburi
Member
_
3. syyskuuta 2006 @ 07:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tässä olisi nyt kaverin verkkokortin ja emolevyn tiedot

verkkokortti ND010 Ethernet/Fast Ethernet Adapter

emolevy Octek Rhino KT266-ASP

Win 98 riittää kaverille. Hän käy vain silloin tällöin katsomassa sähköpostin ja uutisia tällä koneella. Voiskos joku laittaa ajurin linkin?

EDIT:
näköjään puuttuu vielä tämmösetkin

PCI input controller ja pci multimedia audio device

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. syyskuuta 2006 @ 07:30

Senior Member

9 tuotearviota
_
3. syyskuuta 2006 @ 07:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tollee mie ne oon laittannu mut ei skulaa..
pkaksp
Moderator
_
3. syyskuuta 2006 @ 08:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jupsu,

Sulla on nyt kiintolevy ensimmäisenä bootis. Vaihda tuota järjestystä niin, että CD-ROM on ensimmäinen. (eli CD-ROM,C,D tai jotain siihen suuntaan)
Senior Member

9 tuotearviota
_
3. syyskuuta 2006 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oon kokeillu mut silti ei se sitä cd-asemaa käynnistänny..:S ny kokeilin uudellee.. cd asema vähän murahtaa mut ei se niinku ehk osaa lukee sit levyy tai se ei vaan tauu et se on käyttis cd.. voiks ol et tää kone on nii tyhmä et se ei osaa tunnistaa tot levuu ku se ei oo windows levy?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. syyskuuta 2006 @ 10:44

Member

2 tuotearviota
_
3. syyskuuta 2006 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millä ja miten olet polttanut sen Ubuntun imagen?
Onko mahdollista kokeilla jossain muussa koneessa sitä?

Boottaako windowsin levy siinä?

Lainaus:
voiks ol et tää kone on nii tyhmä et se ei osaa tunnistaa tot levuu ku se ei oo windows levy?
Tuskinpa mikään valmistaja M$:n tuotteita niinpaljon suosii ettei muut toimisi siinä :)
Mainos
_
__

_
Senior Member

9 tuotearviota
_
4. syyskuuta 2006 @ 16:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nyt sain toisel koneel toimii... yks kysymys viel.. kumpi näist on parempi: intel pentium 2 333mhz vai intel seleron 333mhz
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > laajakaista kuntoon win 98:ssa?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy