User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 21:58
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > club3d 7600 gs agp 3d-ongelmat
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Club3d 7600 gs agp 3d-ongelmat
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
JlmRi
Newbie
_
7. syyskuuta 2006 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen huomannut että muillakin on ollut ongelmia ko. ohjaimen kanssa. No tätä ennen ostin tuon näyttiksen ja pelailin tyytyväisenä vajaan viikon. Sitten rupesi tulemaan virheilmoituksia tyyliin: Kortti saa liian vähän virtaa. No virtalähteeni on 450w ja 7600gs vaatii sen 350w. No eipä siinä mitään, mutta sen jälkeen peleissä, noin 15 min pelailun jälkeen, grafiikka "rikkoontuu" ja epämääräisiä piikkejä tulee sinne tänne. Vein kortin takuuseen ja sainpa sen bumerangina takasin, "ei vikaa". No ilmeisesti he eivät testaanneet korttia kunnolla, sillä he ajoivat 3d markin kerran läpi. Yritin kyllä kertoa että vasta noin 15min pelailun jälkeen virheet ovat merkittäviä..

No tässä kyselen että voiko tämä johtua jostakin muusta kuin näytönohjaimesta? Kotelotuuletus ihan kunnossa, kortin lämmöt rasituksessa ~47 astetta. Ja uusimmat forcewaret on. Itse epäilen vian olevan näytönohjaimen muisteissa.
AfterDawn Addict
_
7. syyskuuta 2006 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sanoisin n. 90% varmuudella että kortti on rikki. Mene liikkeeseen ja vaadi päästä kattomaan vähintään 30min 3d rääkkiä :)

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
DemoR
Junior Member
_
8. syyskuuta 2006 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmia minullakin oli samaisen kortin kanssa. Tästä aiheesta kuitenkin vähän poiketen.

Aluksi ei virta (amperit) riittänyt powerista. Tuli "virta ei riitä" popuppia ja kone jäi peleissä ja winkkarissa jumiin satunnaisesti ja satunnaisissa tilanteissa. Tämä ajureilla 91.33

Noh, uusi poweri peliin (oliskohan olluna nexuksen joku 380 wattinen - ei tahdo ulkoota muistamaan. Entinen oli Fortronin 400 wattinen), tämä korjasi virtaongelmat. Ei kuitenkaan jumittumista. Peleissä ja winkkarissa kaatui edelleen.

Tuli nvidialta uudet ajurit 91.47. Nyt toimii oikein hyvin. Ei kaadu/jumitu ja kone pysyy päällä. Tämä muutaman päivän testailulla. Kaikki muut osat testattu toimiviksi.

Lämmöt pysyy rasituksessakin noin 47-55 asteen välillä.

Palatakseni sinun ongelmaasi, niin mitä ilmeisimmin on juuri muistiongelmasta kyse. Uutta vaihtoon.
JlmRi
Newbie
_
8. syyskuuta 2006 @ 10:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on 91.47 ajurit eikä muutosta 3d-ongelmiin tullut, tosin "virta ei enää riitä" -popuppeja ei ole tullut äskettäin.. Paljonkas sen powerin täytyy pystyä antamaan virtaa 12 voltille, jotta 7600 gs on tyytyväinen? Tuo mun poweri ei kyllä oo mikään laatumerkki.

Haluan varmistaa ettei missään muussa ole vikaa, että saisin näyttiksen takuuseen ongelmitta. Aiemmat näyttikset (9800SE ja x700) toimivat normaalisti.

Niin ja alikellotin muisteja ~500mhz asti ja corea ~300mhz:iin, eikä vaikutusta ollut.. (ihan vain testi mielessä)
shamaar
Junior Member
_
8. syyskuuta 2006 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin juuri kyseisen kortin ja toimii hyvin 350 watin virtalähteellä.
Olethan muistanut yhdistää lisävirtakaapelin korttiisi?
JlmRi
Newbie
_
8. syyskuuta 2006 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Olethan muistanut yhdistää lisävirtakaapelin korttiisi?
Juu olen:)
AfterDawn Addict
_
8. syyskuuta 2006 @ 12:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Rikki se on, sinne takuuseen vaan.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
Womit
Suspended due to non-functional email address
_
9. syyskuuta 2006 @ 06:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minullakin on hieman samantapaisia ongelmia juuri club3d 7600gs kortin kanssa kuin JlkRi:llä.
Virranpuuttesta tosin kone ei valita vaikka powerina onkin vain 300w laatikko.
"Rikkoutunut" grafiikka on minun kiusanani. Pelit toimivat hyvin, ilman mitaan häiriöitä grafiikassa. Mutta peruskäytössä grafiikat hajoavat oudosti. Esim. firefoxin yläpalkit ovat sekaisin ja nettisivujen kuvat hajoavat satunnaisesti mutta eivät nekään kaikki. Myös käynnistävalikon grafiikat ovat sekaisin. Mutta taas esim outlook express:ssä ei grafiikat hajoa ollenkaan.

Perus vga-tilassa ko. häiriöitä ei näyttäisi olevan, vaan ne ilmestyy asennettaessa kortin ajureita. Vistan testiversiossa ja vistan ajureilla ongelmaa ei näyttänyt olevan ollenkaan.

http://koti.armas.fi/~antti/7600/7600GS.jpg

Olen kokeillut uusia sekä vanhoja ajureita ja koneen bios on päivitetty. Ja kyseessä muuten on PCI-E mallin kortti ilman tuuletinta.

Onko teillä viisaammat mitään ideoita mistä kysessä olevat ongelmat voisivat johtua?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. syyskuuta 2006 @ 06:57

SureShots
Newbie
_
9. syyskuuta 2006 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla myös peleissä grafiikka ongelmia Club3D 7600 GS kortilla... ja myöskään minulla ei 300W virtalähde riitä vaan ilmoituksia tulee... 460W virtalähde tulossa kyllä mutta jotenkin en usko että se korjaa noita grafiikka virheitä... joten varmaan joutuu takuuseen laittamaan...
jp.69
_
9. syyskuuta 2006 @ 19:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Veikkaisin ongelmia jäähdytyksen kanssa varsinkin kun Womitilla on passiivi jäähy.
Jos ei tosiaan ole rikki niinkuin Ylke sanoi niin kannattas vaikka kokeilla pelata sivukoppa auki muutaman tunnin ja jos toimii moittetta niin kyse on lämpöongelmasta.
Jos olisi näin niin apu löytyy Zalman Vf900 tuularista josta osoite tuossa.
http://www.zalman.co.kr/
Ja varmaan löytyy netistä tai lähimmästä Atk liikkeestä.
Oli itsellä samoja ongelmia gf 6600 gt kanssa muutaman kuukauden jälkeen kun oli imenyt pölyä tuularin siipiin eikä jäähdyttänyt kunnolla.
Ongelmat lakkasi kun vaihdoijn tilalle Zalmanin Vf 700.

Huuli lentää kuin spitaalisten pikkujouluissa.
JlmRi
Newbie
_
11. syyskuuta 2006 @ 10:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Veikkaisin ongelmia jäähdytyksen kanssa
Juu, no mun tapauksessa se ei siitä oo kiinni, kokeilin koppa auki miltei ekaksi kun ongelmia ilmeni ja sama homma..

Löysin netistä semmosen sivun, missä sanottiin että powerin pitäs pystyä antamaan 400w, ja 20a 12 voltille, mulla antaa 450w ja 17a. Onko mahdollista että vika johtuu siitä?

Siksi tässä kyselen, kun seuraavalla kerralla kun vien näyttiksen takuuseen, se maksaa (jos vikaa ei taas löydetäkään)..
Mainos
_
__

_
Womit
_
12. syyskuuta 2006 @ 08:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain oman grafiikan rikkoutumisongelmani ratkaistua.
Syypäänähän olikin tietysti minun HP:n valmiskone jonka emolevy (MSI MS-7093) ei suostunut syömään nVidian grafiikkakortteja (tietoa ei toisin kovin hevilla lohjennut hp:n sivuilta).
Vein kortin takuuseen ja palasin takaisin radeonin leiriin. Nyt kaikki toimii taas niinkuin pitääkin.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > club3d 7600 gs agp 3d-ongelmat

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy