User Käyttäjä Salasana  

perjantai 17.1.2025 / 08:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > mikä on paras?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä on paras?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Zhame
Member
_
24. kesäkuuta 2003 @ 07:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä p2p ohjelma on paras? Yhteys on 256kb! Millä ohjelmalla saa parhaan nopeuden? Missä on eniten kamaa jaossa? Missä on taattua laatua jaettavan kaman suhteen (ei feikkejä)? Ja mistä ei tule spywarea sun muuta roskaa? Kiitti vinkeistä!
Moderator
_
24. kesäkuuta 2003 @ 07:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
heh..aika helpon heitit

winmx:ssä on kyllä tavaraa jaossa, ihan hyvä nopeus (haittapuolena kyllä jonottaminen), en löytäny spywarea ja yleensä kunnon tavaraa (leffapuolen saa kyllä tarkistettuu mitä lataa)

bit torrentilla tulee hyvin, ei o (vielä) paljon kamaa jaossa, mut yhtäkään feikkii ei o tullu
Ammu
Suspended due to non-functional email address
_
24. kesäkuuta 2003 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toinen hyvä vaihtoehto on DC++, tavaraa on tarpeeksi eikä spywarea oo löytynyt ja nopeuskin on 256/256 yhteydellä yleensä maksimi ja tavara on sitä mitä pitääkin.
Member

1 tuotearvio
_
24. kesäkuuta 2003 @ 10:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pakko on tohon bit torrenttiin kallistua.

tavaraa tulee aivan käsittämätöntä vauhtia sisään (en ole vielä ehtinyt tutkimaan ohjelman speksejä, tiedä sitten mitä porttia käyttää), esim. meikäläisen yhteydellä ei saa DC:stä yhtään mitään, fasttrackista (kazaa) tulee tavaraa, mutta on täynnä paskaa ja pannukakkuja, winmx:ssä ärsyttää se jonotus sekä "mitä sulla on mulle" - mentaliteetti.

emulea täällä tunnutaan kovasti kehuttavan, itse en ole kokeillut. kazaalla yms. fasttrack-verkon ohjelmilla on ehdottomasti eniten käyttäjiä mutta laatu on vastaavasti huonointa.

kyllä tämäkin asia pitää itse selvittää =)
eki.koo
_
24. kesäkuuta 2003 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se on ehdottomasti DC++!
Siellä tavara tosiaan on sitä mitä pitää ja puhdasta.

-=pika-speed.kics-ass.org=-
Member

1 tuotearvio
_
24. kesäkuuta 2003 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, DC++ on paras (niistä joita olen kokeillut) tavaraa löytyy ja hyvää sellasta + tietysti chatti mikä on hyvin onnistunut
PS. Ohjelmien välillä ei pitäisi olla nopeuseroja... se nopeus on aina riippuvainen omasta liittymästä
eki.koo
_
24. kesäkuuta 2003 @ 17:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yhdyn vivon PS:kommentiin
Ammu
_
24. kesäkuuta 2003 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainoa huono puoli tossa Bit Torrentissa on se että se ei toimi, muuten varmaan hyvä ohjelma.
naapuri
_
24. kesäkuuta 2003 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä Opera DC on heittämällä paras, eli toihan on siis DC++ karkeilla. Kaikki mitä olen ladannut, on ollut mitä nimi kertookin.
eDonkeyssa ym. on sellainen ongelma että niissä ei tarvitse jakaa mitään. "Mulle kaikki mut te ette saa mitään" meininki... Eli jos jakoa riittää niin DC kehiin vaan.
Quote:
Ohjelmien välillä ei pitäisi olla nopeuseroja... se nopeus on aina riippuvainen omasta liittymästä
Totta, mutta pitää sillä, jolta lataat, olla hyvä yhteys. Tai siis näin ainakin DC:ssä, koska siinä ladataan vain yhdeltä käyttäjältä, toisin kuin edonkeyssa ym. Niin ja häviötä syntynee mitä kauempaa latailet...
Lumikki
Senior Member
_
24. kesäkuuta 2003 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen sitä mieltä että dc++ on hyvä. Ainakin oli silloin kun sitä käytin. Olen kyllä jo lopettanut koko p2p touhun, joten en tiedä tämän päivän tilannetta.
69theye
_
27. kesäkuuta 2003 @ 08:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en ole edes kokeillut muita ohjelmia kuin dc++:a ja oDC:ta, mikä on hieman vakaampi versio DC++:sta. Kuten edellä mainittiin, on tavara sitä mitä pitääkin. Muista ohjelmista olen emulea lukuunottamatta kuullut niin paljon pahaa ettei ole ollut syytä edes kokeilla.
Member

1 tuotearvio
_
27. kesäkuuta 2003 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin ja tässähän nyt pitää muistaa näissä nopeuskysymyksissä se, että jotkut ISP:t rajoittavat aika raakasti tuota liikennettä, ja se trendi senkun kasvaa vain. silloin kun itse käytin 256/256 homePNA-liittymällä DC:tä, ja sain sellaista 0,5kb/s käyttäjästä ja hubista riippumatta ja tiedustelin asiaa ISP:ltä, sieltä rehellisesti myönnettiin että se DC:n defaultportti on kuristettu. sitten kun vaihtelin portteja en enää löytänyt hubeja, joten.. mutta, joillain toimii, joillain ei.

nitrommu -> ei toimi vai? mm. proxyt tappaa bittorrentin, tai sitten on näppiksen ja tuolin välissä vikaa, itse olen erittäin tyytyväinen. tänään jätin aamulla töihin lähtiessä 700 megaa imuroimaan, ja kylläpä se taas on 90% varmuudella valmis kun kotiin pääsee.. ja ei varmasti tarvitse pelätä feikkejä. eihän siinä kyllä mitään kivaa käyttistä tahi chättiä ole, jos sellaista kaipaa.. ;)
Timo91
Junior Member
_
4. heinäkuuta 2003 @ 07:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DC++ on ehdottomasti paras! Niinkuin naapuri tuossa jo totesikin, että DC:ssä ei ole se "Mulle kaikki, mut te ette saa mitään" meininki. Itselläni on 512 yhteys ja usein olen saanut ladattua linjan täydeltä, mutta etuna DC:ssä on se, että tavara on mitä pitääkin. Esim. Kazaa:ssa kun latasin FIFA 2003:n niin tulikin Jedi Outcast. DC:ssä en ole huomannut vielä yhtään vastaavaa tilannetta.
Zorlim
Member
_
5. heinäkuuta 2003 @ 19:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse testasin taas pitkän hiljaisuuden jälkeen Overnetin 49.4 versiota, jossa on Horde leech-killer tekniikka otettu käyttöön. Tuntui tosi mukavalta, siirrot alkaa nopeasti jne jne. Eikä ole sama systeemi kuin eMulen kanssa, jolla saa yleensä odotella 6 tuntia, että jotain alkaa siirtymään kotiinkin päin "äärettömän" jonottamisen takia.

Overnet imuttaa jo 150 kt/s vauhdilla 15 min käynnistämisen jälkeen, emulella ei yleensä liiku siinä ajassa vielä mikään mihinkään.

eMulessahan ei sinänsä ole teknisesti mitään vikaa, mutta "mulle kaikki" systeemi on johtanut juuri siihen, että jonotus on ihan ääretöntä -> eikä saa ladattua kunnon vauhdilla. Joskin tilanne paranee kyllä aina kun clienttiä on ajattu pitkään, kannattaisi tähdätäkkin siihen, että jos emulen käynnistää, sitä pitäisi käynnissä vähintään 24h. Koska käynnistyksen jälkeen menee taas todella pitkään, että pääsee jonoissa "asemiin". Tosin itse ihan kohteliaisuus syistä hoidan lataukset pikkutunneilla, enkä esim jätä iltapäiväksi siirtoja... Niin se taas tappaa tuon tekniikan. ;( Pitänee pistää käyntiin clientti iltapäivällä olemattomilla rajoituksilla, ja sitten sopivaan aikaan ottaa rajoitukset pois ja taas viuhuu. ;)
Crescent
Newbie
_
5. heinäkuuta 2003 @ 22:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DC++ on muuten hyvä, mutta jos käyttäjä jolta lataa poistuu, voi imutuksille sanoa hyvästit. Joskus voi mennä viikkojakin, ennen kuin näkee henkilön seuraavan kerran. Aivan turha softa isompia faileja hakiessa. eMule taas toimii varmasti, mutta on tajuttoman hidas (700mt paketti latautuu nopeimmillaan parissa päivässä, hitaimmillaan voi mennä monta viikkoa). Kazaasta saat epäluotettavaa paskaa.
Ainoa kunnon softa mihin olen törmännyt on IRC, tavara tulee aina maksiminopeudella kunhan jaksaa kerran jonottaa sloteille.
Bittorrentista olisin kiinnostunut, kertokaa lisää.
Zorlim
Member
_
6. heinäkuuta 2003 @ 05:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Ohjelmien välillä ei pitäisi olla nopeuseroja... se nopeus on aina riippuvainen omasta liittymästä
No jos omassa liittymässä on RIITTÄVÄSTI nopeutta, niin sitten se on lähinnä kiinni verkon "periaatteista". Koska toiset verkot suosii leechejä ja toiset ei. Kuten olen aikaisemmin sanonut, se on kysynnän ja tarjonnan laki. Jos on yksi käyttäjä joka uppaa 25 kt/s ja 2000 ihmistä jotka haluaa imeä sen filun, eivätkä jaa sitä eteenpäin, niin jonotuksesta tulee turkasen pitkä. ;) (Eihän se sitä filun saamista estä, se vaan kestää aika kauan, jos oletetaan filun kooksi 700 megaa, niin kaikki on saanut sen downloadattua hetkonen... 106 vuodessa. Ei siis mitään hätää...

Mikä tahansa P2P ohjelma antaisi "täydet" nopeudet, jos ihmiset haluavat jakaa kamaa. Samoin jonotuskin poistuisi. Mutta nämä asiat ei tahdo vaan uplota ihmisten kaaliin, ei sitten millään. Kuten olen jo aikaisemmin sanonut, jaoin 700 megatavun tiedoston 20 koneelle (21 kone toimi aloittavana jakajana) Overnetillä, reilussa 2 minuutissa. Kyse siis ei ole ohjelmasta, vaan lähinnä verkon käyttäjien profiilista, ja mieltymyksistä.

Eli aikaisempiin periaatteisiin vedoten. Älä KOSKAAN ite jos download olisi kuinka hidasta tahansa, jos se on aavistuksenkin enemmän kuin upload...

P2P verkkojen käyttäjät tuntuvat vaan yleisellä tasolla olevan aika vajaita ja tekniikkaa osaamattomia kavereita.
Moderator
_
6. heinäkuuta 2003 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Crescent: tuolla infoo bittorrentista:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/40377
naapuri
_
6. heinäkuuta 2003 @ 20:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
DC++ on muuten hyvä, mutta jos käyttäjä jolta lataa poistuu, voi imutuksille sanoa hyvästit
Käännä asetuksista päälle automaattinen vaihtoehtojen haku... Toi väite kuulostaa kyllä aika naurettavalta. Jos esim. lataat jotain leffaa niin on aika suuri todennäköisyys, että jollakin muulla käyttäjällä on sama leffa jaossa ja tiedoston lataamista voi kyllä jatkaa muiltakin :)
Crescent
Newbie
_
6. heinäkuuta 2003 @ 22:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Automaattisesta hausta voi saada kickiä joiltain hubeilta, ja aina vastaavaa tiedostoa ei löydy. Tiedän kyllä miten tiedostoa voi jatkaa, kunhan vähän kärjistin kuten varmaan tajusit.
naapuri
_
7. heinäkuuta 2003 @ 12:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Enpä ole ainakaan itse koskaan saanut kikkiä tosta automaattisesta hausta... Juu ja pientä huumoria pitää aina olla mukana.
torngark
Senior Member
_
9. heinäkuuta 2003 @ 06:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Odc on paras kunhan muistaa hieman säätää sitä eli pistää se hakeman vaihtoehtoista latauspaikkaa,palaa x bitin verran takaisin kun jatkat latausta(näin varmistat että filu toimii varmasti) ja viimeiseksi haet hyvän hub listan vaikka google haulla.
Member
_
9. heinäkuuta 2003 @ 09:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taidanpa pitkästä aikaa osallistua "mikä on paras" keskusteluun. Oon nyt siirtynyt käyttämään eMulen LSD:tä. Alkuun oli ihan nuppi sekasin, mut nyt rupee ohjelman käyttö hahmottumaan kivasti+säädöt on kohdallaan+melkein aina imuttaa täpösellä!

Hyvää tässä versiossa on automaattinen sourcien savetus. Imutus lähtee nopeenpaa käyntiin eMulen käynnistyttyä.

Uppia oon vetäny verraten kireelle silleen saan itelle parhaan downin. Älkää vaan muut tehkö näin!! Mut joitain harvinaisia filuja oon pistäny julkaisu prioriteetille niin kiertää paremmin puolin ja toisin?! Kovaan rajoitukseen oon heittäny huomattavasti isomman luvun kuin yleisesti suositellaan! Tällä hetkellä hard limit 1500 ja yhteyksiä enintään 2500!

DC++ oon kokeillu tasan yhden kerran. Meikä potkastiin heti kylmästi ulos+imutus jäi kesken!! Että silleen :/ Eikös DC++ ole ollut monesti viranomaisten tarkkailussa, mutta eMulen käyttäjät on kuin herran kukkarossa??! :)
torngark
Senior Member
_
9. heinäkuuta 2003 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikkia ne tarkkailee siittä olen varma ja tuo Herran kukkarossa on kaukana totuudesta.
kato vanhoja viestejä.
Mainos
_
__

_
Timo91
Junior Member
_
9. heinäkuuta 2003 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Crescent, Automaattinen haku ei yksinään aiheuta kickiä, mut jos satut itse hakemaan juuri samaan aikaan sen automaattisen haun kanssa niin, kick (täsmennän vielä, että jos haet itse, tai yhtä aikaa automaattisen haun kanssa, tietyn ajan sisällä liian monta hakua niin siitä botit antaa ns. "Search-Spam" kickin).
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > mikä on paras?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy