Acer 1642zWlmi hidastelee
|
|
Gheb
Newbie
1 tuotearvio
|
22. syyskuuta 2006 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Tervehdys
Tuli ostettua acerin kannetava 1642z wlmi (Pentium 1.73 Ghz + 512 Mt)+ Norton 2006. Verrattuna vanhaan pöytäkoneeseen, joka on jo aika vanha (amd 1.8 Ghz + 521 Mt (333Mhz)), on uusi kannetava todella hidas. Esimerkiksi mp3:set pätkii ja katkeilee, sama juttu videoiden kanssa ja ohjelmat käynnistyvät aika hitaasti.
Mikä mahtaa olla vikana?
1. Itse epäilen vähän tuota virustorjuntaa hiukan liian raskaaksi. Vaihdänko ilmaisiin virustorjunta ohelmiin.
2. Onko koneessa vaan yksinkertaisesti liian vähän tehoja.
3. Mitä muuta voisin tehdä koneen nopeuttamiseksi.
Kiitoksia etukäteen.
PS. Toivottavasti tämä tuli nyt oikealle foorumille
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
22. syyskuuta 2006 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannettavassa kyllä pitäisi olla 1GB muistia. Mitä katselin jotakin tsekkiläisiä sivuja. Ja Norton on aika raskas että voisi olla ihan hyvä vaihtaa esim. Avast! iin ja apalommuriksi joku kevyt, esim. Kerio. Aikalailla makuasia minkä muurin laittaa.
|
Gheb
Newbie
1 tuotearvio
|
23. syyskuuta 2006 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
No nyt vaihdoin virustorjunnan ilmaseen ja eikä tuo nyt näyttänyt konetta merkittävästi nopeuttaneen. Edelleen mp3:set ja dvd:t pätki.
Edit: Koneessa on tehtävienhallinan mukaan nyt päällä 42 prosessia, kun Nortonin kanssa oli 55 prosessia yhtä aikaa päällä.
Ymmärsinkö nyt oikein että tehoja tässä koneessa olisi kuitenkin riittävästi jopa dvd:n katseluun.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. syyskuuta 2006 @ 17:45
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
23. syyskuuta 2006 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Koneessa on kyllä sitten jotain muuta vikaa. Ei MP3:t pitäisi tolla prossulla ja muistilla pätkiä. Kannattaa varmaan viedä takuu korjaukseen, jos on vielä takuuta.
|
haxboy
Newbie
|
13. marraskuuta 2006 @ 14:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on täysin sama ongelma. Paitsi, että minun koneessa on tuplasti
keskusmuistia eli 1024MT. Mikä voisi olla vikana, kun mitään spywareja tai viruksia ei voi olla. Todella ärsyttävää kun ei voi katsoa mitään videokuvaa :(
osaan.fi
|
Gheb
Newbie
1 tuotearvio
|
13. marraskuuta 2006 @ 14:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin siis unohtui postata miten tämä ongelma ratkesi.
Elikkä laitoin koneen huoltoon ja siellähän se viipyi sen kolme viikkoa. Kone tuli takaisin huollosta ja toimii nyt kuin unelma. Käsittämättömintä oli syy mikä hidatelulle annettiin: kovalevy oli kuulemma täynnä. Siis täh? Kai se tietokone ei ollut osannut poistaa kaikkia väliaikaisia tiedostoja, jotka syntyvät ohjelmien asennuksen yhteydessä. Omasta mielestäni en kyllä ollut vielä saanut tungettua kovoa täyteen tavaraa.
Lisäohjeena kaikille jotka ostatte Acerin, niin polttakaa oikeesti HETI se backup-levy, jonka kone käskee polttaa kun kone aukastaan ekan kerran.
|
Player_
Senior Member
|
13. marraskuuta 2006 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä oli kerran huollossa pari kuukautta vanha Ferrari -läppäri, joka oli aivan tukossa, ei siis edes Word toiminut. Perushuoltoa alottaessa (ylimääräisten tiedostojen poisto EasyCleanerilla) ilmeni, että koneella oli lähemmäs 40000 väliaikaistiedostoa. Piti ajaa Ferrari hetkeksi varikolle ja poistella manuaalisesti pienissä erissä nuo temp -tiedostot ja johan rupesi Ferrarinkin kierrosajat paranemaan huomattavasti.
Tarinan opetuksena se, että poistakaa niitä temp -tiedostoja, ei välttämättä tarvitse maksaa itseään kipeäksi 15 minuutin huollosta, jonka pystyisi välttämään (vaikka kyllähän se raha kelpaa ;) ).
|
Gheb
Newbie
1 tuotearvio
|
14. marraskuuta 2006 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
No takuuseenhan se minunkin huolto meni, mutta kummaa on myös se, että olin itse kotona ajanut jo EasyCleanerin!
|
haxboy
Newbie
|
20. marraskuuta 2006 @ 15:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistäköhän minä löydän nämä väliaikaistiedostot?
osaan.fi
|
Mainos
|
  |
|
Player_
Senior Member
|
20. marraskuuta 2006 @ 17:41 |
Linkki tähän viestiin
|
C:\Documents and Settings\Käyttäjänimi_tässä\Local Settings\Temp
Mutta kuten jo mainitsin, EasyCleaner on melko kätevä ohjelma tilapäistiedostojen poistoon.
|