Terve
Ongelmani on seuraavanlainen: Haluaisin saada, joko omatekoiset menut elokuvalle, tai pitää elokuvan varsinaiset, omalla muokkauksillani.
En tiedä ollenkaan miten edetä enää.
Menut ja video on: [i].VOB/.IFO/.BUP{/i] formaatissa. Miten tuommoisia voi karsia, tai katsoa mitä mikäkin sisältää. Koitin DVD Shrinkin avulla katsoa läpi tiedostoja mutta se kertoo vain sen sisällön suoraan. Haluaisin että voisin Subtitle Workshopilla tehdä tekstityksen, ja liittää sitten elokuvan menuun omana vaihtoehtonaan tekstityksen. Sain tehtyä tekstit elokuvalle, mutta ne tulivat automaattisesti päälle mitään on/off vaihtoehtoa en saannut. Koitin DVD Lab:illa tehdä omia valikoita, mutta en saannut alkuperäistä edes muokattua. Ymmärsin että kyseisellä ohjelmalla voisi lisätä DVD menuun valikoita ja vaihtoehtoja, mm: ääntä ?
Ajattelin että kannataisiko DVD(.Vob,.IFO,.BUP)muuttaa .avi:ksi, tämän jälkeen tehdä tekstitys Subtitle Workshopilla, ja sitten jollain ohjelmalla .aville omatekoinen menu?
Ja sitten muuttaa takaisin DVD ?
Voiko .avi elokuvalle tehdä omat, tai ottaa alkuperäisestä elokuvasta suoraan extrat ja valikot tekstityksineen. Missä muodossa niiden tällöin pitäisi olla ?
Tiivistettynä: Haluaisin valikot, tekstitys vaihtoehdolla DVD elokuville, joissa suomenkielistä tekstiä ei ole. Haluaisin myös jollain Subtitle ohjelmalla katsoa synkkauksen, siksi ajattelin .avia koska Subtitle Workshop työstää sen kanssa helpommin.
Olen lukenut monet Afterdawnin ja Videohelpin oppaat ja keskustelut, mutta ei ole mikään auennut vielä.
Olen tässä nyt pähkäillyt viikon putkeen tämän ongelman kanssa.
Kymmeniä ja kymmeniä ohjelmia olen kokeillut, jos saisin hiukan avustusta joltain kokeneemmalta niin olisin erittäin tyytyväinen.
Mikäli pystyt neuvomaan tarkemmin, niin ilmoitathan. Keskustelu sujuu mukavemmin irkissä/msn välityksellä.
Ystävällisin terveisin: Tomppa
|