Näytönohjaimen takuuviivästys
|
|
agoth
Member
|
28. syyskuuta 2006 @ 09:43 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä onko tämä varsinaisesti tämän alueen aihe mutta kyseessä on kuitenkin näytönohjain.
Ostin Mikromajalta elokuussa koneenosat ja kasailin itse. Mukana oli msi 7900gt näytönohjain. Tämä hieno kortti toimi reilun viikon, kaatui ja sitten hajosi. Mikromajan automaattinen takuuvastaus antoi ohjeet miten lähettää kortti takuuseen. Pistin kortin postiin ja odotin viikon.. Mitään ei kuulunut joten pistin sähköpostia.. Monta päivää, ei vastausta. Yritin soittaa Mikromajalle, myymälän puolelta eivät osanneet sanoa mitään joten soitin takuuseen.. ei vastausta. Eikä seuraavanakaan päivänä.. Lähetin lisää sähköpostia, ei vastausta.
Viimein sain (2 viikkoa näytönohjaimen lähettämisestä) yhteyden takuuhuoltoon jossa eivät tienneet kortista mitään ja aikoivat soittaa kun tietävät. Odotin pari päivää, puhelua ei tullut enkä puhelimella saanut taaskaan firmaa kiinni niin pistin sähköpostia vähän vihaisemmalla sävyllä.. ei vastausta.
Parin päivän päästä soitin taas (3 viikkoa lähetyksestä). Silloin vastasivat ja minä sanoin että onko näytönohjaimesta kuulunut mitään. Taaskaan eivät tienneet, aikoi käskeä jonkun toisen henkilön soittaa kun tulee ruokatunnilta. 2h odotin eikä soittoa tullut. No soitin takaisin ja pienen tavoittelun jälkeen puheluuni vastauttiin ja sieltä vain todettiin että "näytönohjain on lähetetty maahantuojalle" Kysyin kauanko siellä menee niin sanoi että viikosta kahteen.
Huomenna tuosta lupauksesta on tullut 2 viikkoa eikä minulle ole informoitu millään tavalla näytönohjaimestani, se on ollut siis takuussa kohta 5 viikkoa lähettämisestä..
Onko tämä teidän mielestänne ihan oikein toimittu liikkeeltä ja pitäisikö minun alkaa jonkinlaisiin toimenpiteisiin? Kaverini opiskelee datanomiksi ja muisteli että liike olisi 4 viikon jälkeen korvausvelvollinen? Onko kenelläkään tietoa asiasta?
Kertokaa toki myös omia kokemuksianne jos olette kohdanneet väärinkohtelua takuuasioissa.
EDIT: Pari typoa korjattu.
Amd Athlon 64 3500+ am2, Twinmoss 2x 1gb 667Mhz, MSI K9N Neo-F, Gigabyte GF 7900GT, Seasonic S12 500w
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. syyskuuta 2006 @ 09:44
|
-WK-
Senior Member
|
28. syyskuuta 2006 @ 14:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Hidasta on kyllä :( Itse hoidin takuuasian suoraan maahantuojan kanssa (GNT hyvin todennäköisesti MSI:lläkin). Maahantuojalle annoin sarjanumeron, palveleva henkilö hän antoi RMA-numeron, lähetin kortin paketteineen sinne, kesti alle viikko ja uusi tuli tilalle.
|
huusko
Newbie
|
28. syyskuuta 2006 @ 14:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Huonoa palvelua ja toimintaa. Itselläni on kokemusta jos jonkinlaisesta takuuongelmasta, mm. myös näytönohjaimen kanssa. Kuluttajapalvelun mukaan tuote on huolettava kohtuullisessa ajassa ja niin, ettei kuluttajalle koidu tästä vahinkoa. Minusta sinulla on täysi oikeus vaikka kaupan purkuun. Eli rahat takas ja toisesta kaupasta kortti. Tosin yleensä poikkeuksetta kauppiaaseen kuin kauppiaaseen tulee vauhtia kun otat puheeksi kaupan purun.
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
29. syyskuuta 2006 @ 09:21 |
Linkki tähän viestiin
|
En usko, että KÄYTÄNNÖSSÄ paljoakaan on tehtävissä, ellei näyttiksen puuttumisesta ole koitunut jotain selvää rahallista haittaa. Vahingonkorvauksen vaatiminen tällaisessa tapauksessa on käsittääkseni mahdollista vain, jos rahalla mitattavaa vahinkoa on tosiaan syntynyt.
Kaupan purkua voi toki yrittää esittää, mutta jollei firma siihen suosiolla suostu, ei siinäkään paljoa ole tehtävissä. Oman kunnan kuluttajaneuvojaan voisi tietysti olla yhteydessä, joskus sieltä taholta tuleva patistelu puree firmoihin paremmin, kuin asiakkaan.
Asiallisesti toimivan firman luulisi itsekin jotenkin hyvittävän hidasta toimintaansa. Huonosta (ja hyvästä) palvelusta kannattaa tietysti mainita kaikille tutuille ja tuntemattomille aina sopivassa tilanteessa.
AD:llahan on nykyään osio, jossa voi kehua laitteita (Laitevertailu). Saisikohan tänne samanlaisen myös kaupoista, jos pyytäisi?
|
agoth
Member
|
29. syyskuuta 2006 @ 20:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Jatkoa seuraa:
Eli tänään soitin Mikromajalle, taas toistui sama, kortista ei tietty mitään ja aijottiin soittaa kun tietävät, sanoin että nuin on sanottu edellisinäkin viikkoina ja itse on saanut takaisin soittaa, mies lupasi soittaa max 5. min kuluttua.
Odotin 20min ja soitin takaisin ja nyt olin jo hyvin tuohtunut.
Pitkän odottelun jälkeen tuli toteamus että kortista ei tiedetä mitään ja itse pitäisi alkaa maahantuojalle soittelemaan. Totesin ystävällisesti että kyllä kortti taitaa teidän vastuullanne olla kun se on sinne lähetetty että teidän se pitää takaisikin hommata (olen käyttänyt aiheeseen liittyviin puheluihinkin jo melko määrän opiskelijabudjetistani)
Hän ei keksinyt ratkaisuja ja keskustelu oli todella köykäistä koska jouduin odottelemaan minuutteja hänen keskustellessaan välillä jonkun takuupäällikön kanssa.
Lopulta sanoin että jos ette kerta saa mitään aikaiseksi niin vaadin kaupan purkamista, tähän hän sanoi että soita myynnin puolelle ja pyydä jotain korkeampaa virkailijaa keskusteluun.
Minähän pyysin, siellä oli palaveri menossa ja myyntipoika sanoi että lähetä sähköpostia. (siinä vaiheessa paloi käämit) ja ärräpäitä alkoi sinkoilla, ilmaisten että viiteen viikkoon en ole saanut yhtään vastausta sähköposteihini ja mistä tiedän että nyt saan. Poika siinä neuvoi että miten asiani kannattaa otsikoida ja lupasi että se tullaan käsittelemään.
Eli nyt on lähetetty reklamaatio kaupan purkamikseksi ja jään ensi viikolle odottelemaan asian kulkua.
Amd Athlon 64 3500+ am2, Twinmoss 2x 1gb 667Mhz, MSI K9N Neo-F, Gigabyte GF 7900GT, Seasonic S12 500w
|
oiwa
Newbie
|
29. syyskuuta 2006 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Suosittelen kuluttaja-asimiehelle yhteydenottoa. Odotteluaika alkaa olemaan jo sen verran pitkä.
Raaka meiniki vaan käyttöön niin tulee tulosta. Tommoset firmat vaan lupaavat ja lupaavat mutta mitään ei oikeasti tapahdu, ainakaan säädyllisessä ajassa.
|
agoth
Member
|
30. syyskuuta 2006 @ 05:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, odottelen pari päivää miten suhtautuvat tuohon purkuehdotukseen (koska x1900xt hinnat ovat pudonneet samalle tasolle sen verran että voisin vaihtaa siihen jos saan rahani takaisin), ja korttini ostan kyllä tästä lähdin muista kaupoista.
Jos mitään ei tapahdu tiistaihin mennessä, soitan kuluttajansuoja-asiamiehelle.
|
IIlkkA
Junior Member
|
30. syyskuuta 2006 @ 07:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
agoth
Member
|
9. lokakuuta 2006 @ 05:41 |
Linkki tähän viestiin
|
En saanut mikromajalta mitään vastausta vaikka lupasivat (yli viikko mennyt). Lähetin kuluttajansuoja-asiamiehellekin mailia eikä mitään vastausta ole sieltäkään puolelta tullut.
Soitin sitten Mikromajan myyntipuolelle ja kysyin että miltä maahantuojalta kortti on peräisin niin sanoivat firmaksi Dacco Oy, ja lähetin sinne mailia jossa ehdotin että jos maahantuovat tuota GTO mallia niin saisi sellaisen tilalle.
Jos mailia ei ole tullut takaisin kun pääsen tänään koulusta niin otan puljuun yhteyttä puhelimella.
Harmillista kun paikallisen kuluttajansuoja-asiamiehen tavoittaa puhelimella vain klo 8-11 ja olen aina aika kiireinen tällä ajankohdalla.
|
huusko
Newbie
|
11. lokakuuta 2006 @ 03:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Sanotaanko että vaikka nykyaikana voi suurimman osan asioista hoitaa maililla, olen huomannut varsinkin tälläisissä tapauksissa että vastausta on vaikea saada. Paras vaihtoehto siis hieman varata aikataulusta rakoa ja soittaa. Jos silloin ei saa vastausta, on homma jostain muusta sitten kiinni. Lähes poikkeuksetta yrityksillä kestää tuo maileihin vastaaminen ja varsinkin nyt, kun tuntuu ettei asia kiinnosta edes ketään. Ja sanomattakin varmaan selvä että kuluttajansuojassa on aina kiire :P Omalla paikkakunnallani on ainakin yksi päivä viikossa kun kuluttajasuojan neuvova puhelin parempaan aikaan ja pidempään auki.
|
-WK-
Senior Member
|
11. lokakuuta 2006 @ 05:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä taasen on hyvät kokemukset näiden koneasioiden hoitamisesta spostilla, on tullut läheteltyä Gainwardille, Asrockille, Microsoftille, GNT:lle ja Itbutikken.de:lle, kaikista paikoista on tullut hyvin nopeasti vastaus.
Gainwardilla oli kyllä huvittava vastaus, pari ensimmäistä riviä kerrottiin miten hienoa on että juuri minä olen heidän asiakkaansa jne jne, sitten lopussa oli jotakuinkin: "Ei" :D
GNT:llä tuo takuuhomma tuntui pelaavan kyllä hyvin, että jos vaan tietää että GNT tavaraa maahan tuo, niin suosittelen oman kokemuksen pohjalta sinne ottamaan yhteyttä. Kortinhan saa takuuseen jos on heittää paketin kyljestä (varmaan kortinkin) sarjanumero, he voivat siitä tarkistaa onko kortti heidän tuomansa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. lokakuuta 2006 @ 05:10
|
agoth
Member
|
11. lokakuuta 2006 @ 05:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Otin maahantuojaan (Dacco) yhteyttä.
Täällä palvelu pelasi ja sain ripeästi vastauksia sähköposteihini ja pääsimme neuvottelemaan jo mahdollisesta näytönohjaimesta (selittivät että korvaavia näytönohjaimia ei yksinkertaisesti ole)
No eilen sitten ilman mitään erillistä ilmoitusta postista putosi Gigabyten 7900gt, Mikromajan lähettämänä.
Olen hieman ymmälläni asiasta mutta sainpa ainakin näytönohjaimen.
|
ajkopone
Suspended due to non-functional email address
|
11. lokakuuta 2006 @ 07:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Melkoinen taisteluvoitto!
I.A.
|
Mainos
|
|
|
aadolf
Junior Member
|
11. lokakuuta 2006 @ 19:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Et ole ainoa Mikromajan kohdalla kärsinyt. Kuukausitolkulla saanut kysellä takuun perään ja aina luvataan, että ensi viikolla ja ensi viikolla. Tullut vastaan muitakin. Sinänsä ystävällistä palvelua saanut, mutta kun asiat eivät etene. Kannattaisi Mm:n kiinnittää asiaan huomiota!
|