User Käyttäjä Salasana  

lauantai 4.10.2025 / 01:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn asennus???
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevyn asennus???
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
28. syyskuuta 2006 @ 12:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!
Ostin uuden kovon, Segate SATAII:sen.
Nyt ois tarkoitus laittaa se koneelle.
Koneessa 2 kovoa.
Kaverini sano ett pitäs olla joku ohjelma jolla
siirtää vanha C toiselle kovolle jollekin toiselle
asemalle? ja vaihtaa C aseman kirjain joksikin toiseks?
Oon joskus käyttäny joskus Partionia ja hukkas tilaa
giga kaupalla. Ekä oo niitä sen jälkeen löytäny millään
ohjelmalla.En viittis.
Tarkoitus ois ett toinen kovo säilyis slavena ja uusi laitettais
master tilaan ja laitettais siihen XP.
Kiitos!
Entäs jupperi sitten? Jolle kaksi paikkaa/toinen musta ja toinen
harmaa. kummassa pitäs olla, ett uusi kovo ois master.
Kovon mukana ei ohjeita.
Onnistusko koko homma käynnistys korpun kaa?
Entäs missä tilassa CD-asema pitäs olla biossissa?
Vanhalla kovolla Me. Toisella 2000:nen.
Ryhdynkö koko hommaan vai tuleeko vaan sinistä ruutuu.
Jelppiä tarttis näin etukäteen.
Kannatasko koko homma hoitaa 2000:sen puolella?(epäilyttää)
Osioiti, alustus, Wintoosan asennus.
Pitäskö vanha kovo olla koko asennuksen aikana koneessa kii
ja poistaa vasta asennuksen jälkeen.
Staff Member

32 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2006 @ 15:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tarvitse itse muotoilla tuota tekstiä, tai jos olet copy pastennut jostain muualta tekstin niin unohta tämä huomautus.

SATA kovoissa ei ole Master/Slave jumperia, vaan SATA paikka johon kiintolevy tulee kiinni määrää sen numeron.

Ja XP:n asennuksen aikana tarvitset varmaan SATA ohjaimen ajurit disketillä, ja kun XP:n asennus sanoo paina F6 jos haluat käyttää RAID/SCSI ajureita, niin paina F6 ja laita disketti sisään. Tuolla toisella levyllä ei ole väliä, onko se kiinni vai asennuksen aikana. Tuo asemakirjain menee automaattisesti, eli siitä ei tarvitse välittää. Ja levyn osiointi ja formatointi onnistuu tuolla XP:n levyllä, eli koneen boottaus sillä (eli BIOS:ista first boor devicesksi tuo CD-asema). Jos kiintolevyllä on kokoa yli 120 gigtavua niin kannattaa tarkistaa että käyttää sellaista XP levyä jossa on SP2 integroituna/slipstreamattuna.
Newbie
_
30. syyskuuta 2006 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos neuvoista §:-)
Newbie
_
9. lokakuuta 2006 @ 21:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, joo mut kun se sataII:nen ei näy biossissa ees.
Senior Member
_
10. lokakuuta 2006 @ 05:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo minkä merkkiset kovot sulla on?
Minulla oli yhteensopivuusongelmia Seagaten ja Maxtorin kovojen kanssa.
eli kokeile vaikka ottaa muut kovot irti ja sitten laitat sen uuden kovon kiinni ja katsot näkyykö biosissa. jos ei näy voi olla mahdollista että biosia pitää säätää tai jossakin on vikaa (ehkä johdoissa/liitännöissä/kovossa/emolevyssä)
on myös mahdollista että sata kovossa on jonkinlaiset jumpperit (itselläni on ihme kyllä.)

jos tämä ei auttanut laita viestiä... luultavasti joku osaa auttaa jos en minä ole.
Newbie
_
10. lokakuuta 2006 @ 10:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No moi!
Mull on Segate SATAII, 200G, joku 7200 jotain. Ja Samsung IDE, 80G.
Sekä lisäksi noin 6 vuotta vanha Segate 8G, harvoin koneessa kii.
Vähän niiku hätävarana.
Uutta kovoa on koklattu yksinkin koneessa, mutta ei vaan näy ees biosissakaan. Oon mielestäni tehnyt kaikki temput.
Munkin uudes kovos on kaksi jupperi paikkaa, mutt en tiiä onko
tarpeelisia.
Vein uuden kovon jopa kaverin koneeseen, jossa kovo kyllä näky, mutta näytti ett kovolla ois tilaa vaan 190 gigaa, eikä kovolle ollu ehditty tehdä mitään. Onko ihan NORMAALIA???

Mun mielestäni on vähän liikaa haihtunu jonnekin tilaa kovolta.
En oikein tiiä miten rupeisin purkaa tätä hommaa.
Ostanko uuden powerin, emon vai jonkun valmispaketin.
Yks mahis ois ostaa tietty vanhempaa mallii oleva uus kovo ja koklata sitä koneeseen. Eli jatketaan pähkäilyä.
Member

1 tuotearvio
_
10. lokakuuta 2006 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Vein uuden kovon jopa kaverin koneeseen, jossa kovo kyllä näky, mutta näytti ett kovolla ois tilaa vaan 190 gigaa, eikä kovolle ollu ehditty tehdä mitään. Onko ihan NORMAALIA???
Kovon tila on aina vähän pyöristetty, eikä se ikinä oo niin paljoo ku mitä siin sanotaan. Niinku mun vanhassa kovossa pitäs olla 160 Gt, mut kone näyttää et 149 Gt.

1. kone: Core2Duo E4400 @2.9GHz, 8800 GTS, Sonata III, 2GB DDR2, Asus P5K, 500 GB + 500 GB + 1TB, Soundblaster X-Fi, Sennheiser HD-555, Samsung 226BW, Razer Deathadder, Microsoft Sidewinder X6, Noctua NF-S12-1200 x2 + Noctua NH-U12F

2. kone: Athlon X2 4200+, 7900 GT, Codegen halpiskoppa, 1 GB DDR2, Abit KN9S, 250 GB, HP 17"-näyttö, Logitech langaton näppis ja hiiri
cavity
Junior Member
_
10. lokakuuta 2006 @ 10:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lähetäänpä siittä, että mikä emolevy sul on. jumpereihin ei tartte koskea ollenkaan ellei halua sitä S-ATA1 tasolle.

selvyyttä:
valmistajat ilmottavat kovalevyn koon tasa lukuina eli jos on esim. 160gt kovo niin se on sillon 160 000 000 000t eli kun sitten muutetaan se oikeaan muotoon ni se on 160 000 000 000 / 1073741824 = 149 Gt

intel core 2 duo E6300 @ 2,5GHz, asus P5B, 2Gt 800Mhz DDR2, 160G samsung s-ata, 320G Western digital SATA2, 7900GT 256M.
Newbie
_
11. lokakuuta 2006 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!!
Mun emo on Gigabyte K7 Triton, Socket A (GA-7N400 Pro2.)
Oon tullu siihen tulokseen, ettei emo tue SataII:s levyjä?
Mainos
_
__

_
cavity
Junior Member
_
11. lokakuuta 2006 @ 11:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo kyl se niin on että toi sun emo ei tue S-ATA2 olleenkaan. mutta hätä ei ole tämän näköinen.

http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq/sata_lock.html
tos osotteessa kä kattomassa miten noi jumpperit menee. se laskee kova levyn nopuden SATA1 tasolle joten emolevyn pitäs tunnistaa sen.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn asennus???

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy