User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 29.1.2025 / 04:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > äänitiedoston konvertointi (dvd-audio 192/24)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Äänitiedoston konvertointi (DVD-audio 192/24)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
1. lokakuuta 2006 @ 17:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäisi saada muutama isohko äänitiedosto pienemmäksi..
sox ilmoittaa Sorry, don't understand .wav size eli jotain on pielessä.
Tarkoitus on siis muuttaa 192kHz/24 bit ääntä 48kHz/16 bit eli noin CD laatuiseksi. Olisko jollain kokemusta moisesta.
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. lokakuuta 2006 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en ole kokeillut mutta tässä pari mitä löysin:
lame
musepack encoder
Sakarias
_
1. lokakuuta 2006 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lame on kaiketi paras mp3 pakkaaja. Itse käytän vähän. Amarock osaa myös monta konvertiota tehdä. Mutta tässä ei toimi.

Löysin tälläisen http://www.lcscanada.com/audiomove/
n. 400 megan 192kHz/24 musatiedostot pienenee kummasti kun ne muuttaa 48 kHz /16 formaattiin (wav). Kun vielä pakkaa flac-formaattiin niin pienenee lisää. Joku päivä täytyy testailla ihan kuulokkeilla onko äänessä eroa. Ihmettelen vielä miksi sox ei toiminut mulla.
Member
_
4. lokakuuta 2006 @ 07:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ihmettelen vielä miksi sox ei toiminut mulla.
Ongelmana on se, että alkuperäisen kappaleen resoluutio on 24bit. Tällä hetkellä suurin osa äänikorteista on vain 16-bittisiä. Tarkoittaen sitä, että softien kehittäjät yleensä kehittävät softat vain 16-bittiset äänentarkkuudet mielessä -> ongelmia voi esiintyä, mikäli ääniresoluutio on jokin muu kuin 16bit. "Pro-audio" softien kanssa taasen ongelmia ei yleensä synny, mutta mp3 yms; pakkaajia ei välttämättä "pro-audio" puolelta löydy.

Lainaus:
n. 400 megan 192kHz/24 musatiedostot pienenee kummasti kun ne muuttaa 48 kHz /16 formaattiin (wav). Kun vielä pakkaa flac-formaattiin niin pienenee lisää.
Itse en olisi kyllä lähtenyt häviöllisesti kappaleita pakkaamaan. Olisin muuttanut ne suoraan flac formaattiin, jolloin kappaleen koko olisi arviolta pienentynyt n. puoleen. Yhden gigatavun hinta nykykiintolevyillä on jo niin pieni (ja halpenee koko ajan), että ei minua ihmeemmin haittaa, vaikka albumi viekin levyltä sen gigatavun :)

:(){ :|:& };:
Mainos
_
__

_
Sakarias
_
5. lokakuuta 2006 @ 18:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ahaa sox ei siis tue 24 bittiä wav. Eikä taida kovin moni muukaan softa - ainakaan vapaa. On kyllä pakattu flac formaattiin. Onnistuisko edes resamplaus hieman alaspäin. Kyllä 96 kHz/24 bit mulle piisaisi. Äänessä on kyllä eroa 192 kHz mp3 filuihin, mutta on tiedostojen koossakin.

No ei niitä tärkeimpiä juttuja. Vieköön yksi levy sen n. 2 gigaa levyltä.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > äänitiedoston konvertointi (dvd-audio 192/24)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy