User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 17:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone ei käynisty
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone ei käynisty
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
wihtori
Newbie
_
4. lokakuuta 2006 @ 10:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ossaisko kukkaan kertoa, mistä johtuu moinen:

Laitan koneen päälle, niin tuulettimet lähtee kyllä pyörii, mutta mitään muuta ei tapahdu. Ei kuulu piippauksia eikä mitään.
AfterDawn Addict
_
4. lokakuuta 2006 @ 10:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko tuo aikaisemmin toiminut oikein?

Onko näytössä virta päällä? tarkista onko näytön johto kunnolla koneessa kiinni.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
wihtori
Newbie
_
4. lokakuuta 2006 @ 10:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkistettu. Ei ole vika niissä.

Kone on piipannut aikaisemmin käynnistyessään.
Member
_
4. lokakuuta 2006 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hei!

Oiskohan poweri pamahtannu...
wihtori
Newbie
_
4. lokakuuta 2006 @ 10:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Powerinkin tuuletin pyörii ja emoon syttyy se yks ledi palamaan. Tosin tämähän ei todista mitään... Täytyy vaihtaa tänään ja ihmetellä.
AfterDawn Addict
_
4. lokakuuta 2006 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos on vaan mahdollisuus niin kannattaa kokeilla toisella näytönohjaimella, ja jos se ei auta niin kannattaa myös kokeilla toisella näytöllä.

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
wihtori
Newbie
_
4. lokakuuta 2006 @ 11:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kahdella eri näytöllä olen kokeillut. Powerin ja näytönohjaimen saan testattua tänään.
jalllu67
Newbie
_
4. lokakuuta 2006 @ 12:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ootkos kokeillu emolta nollata biossin eli cmos:in jumpperilla?
Jos ei tuo tepsi, sitte voi epäillä laitevikaa...
Player_
Senior Member
_
4. lokakuuta 2006 @ 16:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emo päällisin puolin ehjä, ei pullistuneita konkkia ym.? Kaikki lisäkortit otettu irti? Voi myös kokeilla toisella muistilla, tai jos tämä ei mahdollista niin ilman muistia, jolloin koneen pitäisi käynnistyä mutta antaa virheilmoitus piippaamalla sekä näytöllä.

Itse olen korjaillut koneita ja vastaan on tullut koneita joissa esim. modeemi on ollut viallinen jolloin kone ei käynnisty, korppuaseman virtaliittimen pinni oli vääntynyt ym.

Kannattaa kokeilla mahdollisimman riisuttua mallia eli kaikki ylimääräinen irti, kiintolevyt, levykeasema, CD/DVD -asemat ja kaikki lisäkortit. Mahdollistahan on tietenkin että juuri poweri ym. on rikki mutta ed. mainituilla ohjeilla pitäisi pystyä hieman karsimaan mahdollisuuksia, mikä jättää jäljelle powerin, emolevyn, prosessorin sekä muistin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. lokakuuta 2006 @ 17:26

schnappi
Suspended due to non-functional email address
_
4. lokakuuta 2006 @ 17:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ootko kelotellu prossua??
jos ei kuulu piippausta niin saattaa olla vika prossussa.
en ole täysin varma mutta luulisin niin.

wihtori
Newbie
_
5. lokakuuta 2006 @ 03:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole kellotellu. Oliskohan powerissa. Ei anna edes etupaneeliin ledeille valoa, eikä korppu tai CD asemaan. Paitsi kerran sain eilen jo CD:n auki, kun aikani niitä johtoja siellä nypläilin.

Otin kerran kaikki piuhat emosta irti ja liitin uudestaa, ajatuksena, että jos olis ollu joku piuha vain irti. Eipä ollu.
Member

3 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2006 @ 06:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuinka suuri poweri?
jos vaikka tarttis isompaa...
milloin alkoi?
oletko laittanut uusia osia?
ootko kattonu jos 12v puuttuu

Broken leg maybe makes me slow, but it doesnt mean that I couldnt kill you
wihtori
Newbie
_
5. lokakuuta 2006 @ 07:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osia uusin tovi sitten, kun isoveli möi vanhan koneen pois. Otin ostamastani koneesta, emon, prossun, muistit ja DVD-R aseman.

Poweri joka oli kiinni oli 350W ja toinen millä kokeilin on 400W. Tosin varma en ole, että toimiiko molemmat 100%:sti.

Yks aamu reissuun lähtiessä katoin koneelta ajo-ohjeet ja toimi. Ja tien päältä soitin iltapäivällä kotiin, että katos vielä yks juttu, niin kone ei toiminut enään. Eli se menin aivan ykskaks.
vren88
Member
_
5. lokakuuta 2006 @ 07:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on ollu sama vika koneessa ja ongelma ratkes ku otti virta johdon ja emo levyn patterin irti vähäks aikaa. en meinaa ite osaa nollata jumppereilla

Fujitsu siemens
Amilo xa2528
AMD Turion(tm) 64x2 mobile tecnology TL-58
4Gt RAM
Direct X10
250Gt
Member
_
5. lokakuuta 2006 @ 08:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän se niin on et powerit on aika kulutuskamaa.
Saattavat kestää max 5 vuotta,mut joskus ne pitää uusia.Siellä saattaa olla joku konkka sulannu ei välttämättä koko poweri ole viel hajalla.
wihtori
Newbie
_
5. lokakuuta 2006 @ 08:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ittekkin veikkaan tuota poweria, kun eilen jollain ihmeilveellä sain CD aseman auki ja se väläytti valot, mutta toista kertaa sitä se ei tehny. Täytyis hankkia jostain lainaan 100% luotettava power, niin olis viisaampi.
Member

1 tuotearvio
_
5. lokakuuta 2006 @ 08:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla itselläni oli kerran niinkin mystinen tapaus, että kone ei suostunut käynnistymään ennen kuin purin koko härdellin palasiksi ja irroittelin kaikki piuhat, jonka jälkeen kasasin ja kiinnitin kaiken uusiksi. Sitä ennen olin varmistanut jokaisen piuhan kunnollisen kiinnityksen, nollanut biosin irroittamalla patterin jne jne. Joskus viat voivat siis olla enemmän "henkimaailman asioita" kuin järjellä selitettäviä. Kannattaa nyt kuitenkin ennen täydellistä purkamista varmistaa tosiaan emolevyn kunto ulkoisella tarkastuksella ja katsoa, että piuhat on kiinni. Jos koneessa on useampi muistikampa, niin kannattaa irroittaa joku niistä ja vaihdella niiden paikkoja.

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
Member
_
5. lokakuuta 2006 @ 08:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla oli sama ongelma tossa kesällä. näyttöön ei tullu kuvaa eikä kuulunu piippauksia. pistin emon uusiks niin alko toimimaan. ukkonen anto vähän ylijännitettä.
wihtori
Newbie
_
5. lokakuuta 2006 @ 09:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itseasiassa aika hyvä pointti. tuota ukkosta oli tohon aikaan pirusti ku kone ton säpin teki...
Member
_
5. lokakuuta 2006 @ 09:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen kokeilla toisella emolevyllä. Olen muilla kavereilla tavannut saman ongelman...ja se on ratkennut emolevyn vaihdolla. =)
Senior Member

7 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2006 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu emolevy ongelmalta toi kuulostaa... Ja hyvä vinkki -> http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3535 30? härpäke suojaamaan sitä n.800? - ???? laitteistoa ;)

Q9550 / Asus P5Q-PRO / Gainward 4850 / DDR2 Kingston HyperX 8GT / Zalman ZM600-HP Silent 600W / SATAII 2TB

Bite IT!
Fight IT!
wihtori
Newbie
_
5. lokakuuta 2006 @ 10:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo. On ollu hankintalistalla jo ikuisuuden, mutta jospa sen hommais vasta nyt jos ja kun saa koneen taas pystyyn.
palmu82
Junior Member
_
26. lokakuuta 2006 @ 12:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on samantyyppinen vika koneessa, sillä erotuksella, että tämä tapahtuu epäsäännöllisesti. Keskimäärin n.joka 10 käynnistyskerralla kone ei starttaa, mutta tuulettimet pyörii. Silloin, kun kone starttaa ei ole mitään ongelmia, kaikki toimii normaalisti. Epäilen itse emolevyä. Emossa on muutenkin häikkää lämpötilojen suhteen, koska se näyttää prossulle aina vakiota 76'C:tta koneen käynnistäessä virtanäppäimestä, mutta resetoinnin jälkeen lämpötila on n. 35-37'C.

Emo: Abit UL8
Poweri: Be quiet 420W
Mainos
_
__

_
Maugeli
Newbie
_
27. lokakuuta 2006 @ 11:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla oli myös tollanen ongelma, minulla se johtui näyttiksestä (jonka tietysti testasin vikana :P).
Tai, olin normaalisti koneella ja yhtäkkiä kaikkki pysähtyi eikä mikään ottanut komentoja vastaan -> Virtanappulasta kiinni, joskus saattoi startata ekalla mutta yleensä jouduin ränkkäämään muutaman tunnin,kun koitin käynnistää niin tapahtui juuri tuollalailla.
Koita toista näyttistä jos mahdollista...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone ei käynisty

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy