PAREMPI ÄÄNEN LAATU .
|
|
TheFlyer
Suspended due to non-functional email address
|
19. kesäkuuta 2002 @ 16:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Heippa.
Miten saisi paremma äänenlaadun,taikka paremmin sanottuna volymin korkeamaksi?
Tarkoitan ett kun olen ripannut äänen DVD:stä ja muuttanut sen wav:ksi (DVD2AVI:n avulla) ja poltettua sen VCD filmiin niin pitää vahvistimen volymi olla melko isolla että kuulee kunnolla.
Olen tehnyt juuri kuin AD:n artikkelissa kerrotaan.
Kun teen avi-fiilejä VCD:ksi niin silloin
voin virtual-dubilla säätää äänen korkeammaksi mutta ei näytä onnistuvan kun on kyseessä suora DVD-->VCD.
Vai onnistuuko????
No ei hätää,täältä AD:sta jos mistään kyllä varmasti apu löytyy. :-).
Taidan laittaa kellon päälle että tuleeko uusi ennätys siihen kun jo ensimmäinen neuvo saapuu.
Olen huomannut että täällä on porukka valppaana,näin ei kyllä voi sanoa eräistä muista foorumeista.
Peter.
|
pelttu
Senior Member
|
19. kesäkuuta 2002 @ 18:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Hommaa näiltä sivuilta EAC (Exact Audio Copy). Siinä on hyvä normalisointitoiminto wav-tiedostoille, mikä DVD2AVI-ohjelmasta tulee.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
19. kesäkuuta 2002 @ 23:47 |
Linkki tähän viestiin
|
DVD:ssä äänet ovat aina "hiljaisemmalla" kuin missään muussa, johtuen DVD-levyjen suuremmasta dynamiikasta (eli kuiskaus on todellakin kuiskaus verrattuna esim. räjähdyksiin). Jos haluat nostaa keskiarvovolumea korkeammalle, pakkaa WAV MP2:ksi (ei siis MPkolmoseksi, vaan MPkakkoseksi) käyttäen esim. BeSweet + GUI -yhdistelmää (tooLAME sieltä) ja nostamalla "Normalize" toiminnolla audion volumea pari pykälää. Sitten pakkaat videon ilman ääniä ja lopuksi multiplexaat audiot valmiin videon kanssa yhteen esim. TMPGEncin MPEG Toolsilla.
|
Khauron
Moderator
|
20. kesäkuuta 2002 @ 04:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli aivan pakottava tarve sanoa, että tämä ns. normalisointi (äänen tason nostaminen juuri 0 dB:n tuntumaan) siis _laskee_ äänen laatua, kuten _laskee_ myös 48 kHZ -> 44.1 kHz muutos DVD2AVIsta. Täten suosittelenkin, että pistät tuo muutoksen (48 -> 44.1) off-asentoon. Nopeuttaakin vielä todella paljon. Ja sitten toivotaan että black-boxisi tukee 48 kHz ääniä.
|
TheFlyer
Suspended due to non-functional email address
|
20. kesäkuuta 2002 @ 06:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Terve.
Kiitos avuista teille.
Yksi kysymys viellä,varmasti aika tyhmä mielestänne mutta kysyn kuitenkin.
Mikä se tuo "black-box" on?
Olen nähnyt useamman käyttävän tätä nimitystä mutta en oikein tajua mikä se on.
Peter.
|
Khauron
Moderator
|
20. kesäkuuta 2002 @ 06:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Black-box on siis se TV:ssä kiinni oleva DVD-soitin (Pioneer, Sony...). Jotkut kutsuvat sitä nimellä Set-top box (en itse tykkää tuosta) tai sitten viewer:ksi. Kuitenkin, nimi sen takia ettei se mene sekaisin tietokoneessa kiinni olevan DVD-aseman kanssa.
|
Mainos
|
|
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
20. kesäkuuta 2002 @ 09:47 |
Linkki tähän viestiin
|
...tai "stand-alone". Mutta tosiaan, "DVD-soitin" voi tarkoittaa eri ihmisille niin eri asioita, että jotenkin noi pitää erotella :-)
Ja totta, että 48->44.1 huonontaa laatua hieman, mutta tarkoitushan on tehdä speksien mukaista videota ja VCD-speksit ovat 44.1kHz :-)
|