Näyttö täynnä artifakteja
|
|
TearTox
Member
|
14. lokakuuta 2006 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla alko tulla pelatessa yhtäkkiä ruutu täyteen artifakteja(grafiikkavirheitä). Nyt näitä virheitä tulee työpöydälläkin ja joka ohjelmassa. Päivitin ajurit ja imuroin näyttiksen, mut ei auttanu. Koitin laittaa tota VGA piuhaa adapterin kans tohon littunäytöille tarkotettuun kohtaan, mut ei toi näyttö saanu signaalia sieltä ollenkaan. Näyttis on Ati Radeon 9800Pro 128Mt muisteilla. Tossa on päällä Zalmanin sellanen lämpöputki passiivijäähy, toi menee ton näyttiksen ympärille. Tuo on kolmisen vuotta vanha.
Ostoslistalla on jo uus näyttis, mut oisko vielä jotain konstia millä vois tota koittaa korjata? Vai onko tuon coren oleva olla avaimenperäni?
Pahoittelen kirjoitusvirheitä, en näe tätä tekstiä kunnolla, koska näyttö on melko täynnä erivärisiä palkkeja...
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
14. lokakuuta 2006 @ 18:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Paljon lämmöt näyttää?
|
AfterDawn Addict
|
14. lokakuuta 2006 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei taida lämmöistä tämä olla kiinni, noita r9800PRO kortteja on poksahdellut kuin sieniä sateella, eli sen avaimenperän mä tosta tekisin :)
| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
|
TearTox
Member
|
15. lokakuuta 2006 @ 09:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Emmätiä lämmöistä, ku koittaa ton siilin päältä kädellä, ni kyl siin kättä voi pidempäänki pitää, eli ei se paljoo 50 asteen päälle ole.
Otin ton siilen pois tosta ja katoin tahnat, ni ne oli rakoillu silleen ku autiomaas maa :D Silleen osiin jakautunu se tahna...
Joo onhan toi palvellu nöyrästi jo 2-3 vuotta :D
Ostan Nvidia GF 7600GS tai GT..
Pyörii uudemmat pelitki paremmin.
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
15. lokakuuta 2006 @ 09:38 |
Linkki tähän viestiin
|
7600GT mielummin nuista kahdesta. Eron kuitenkin huomaa mutta hintaero ei ole häikäisevä.
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
15. lokakuuta 2006 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Onkos sul toista näyttistä jol vois kokeilla esim pci kantanen...
Ittel joskus ylikellotettu muistikampa tehnyt artifakteja eli oletko testannut muistit(memtest86) ettei ole hajalla.
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
|
larppaaja
Newbie
|
17. lokakuuta 2006 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Samperin 9800Pro! Itselänikin alkaa hajota totaalisesti. Jos kirjoittaa googleen "graphic error" niin sieltähän tulee Radeon 9800Pro aika usein vastaan. Muuten kortti on palvellut hemmetin hyvin.
TearTox, avaa koppa ja katso pyöriikö näytönohjaimen tuuletin kunnolla. Voit myös aukasta ikkunaa ja pitää koppaa auki (pistä pöytätuuletin puhaltamaan suoraan näytönohjaimeen, jos vain mahdollista). Näin saat ainakin varmuudella tietää, onko kortti kokonaan hajalla vai onko se vielä korjattavissa uuden coolerin avulla.
Outoa
|
TearTox
Member
|
22. lokakuuta 2006 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Näyttiksen pääl passiivinen siili eli ei liiku ropellit... :D
|
larppaaja
Newbie
|
22. lokakuuta 2006 @ 18:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvin mä luen noi viestit. :)
Kokeiles vaikka alikellottaa näyttistä Atitoolilla ja pistä 3D-Kiihdytys pois päältä. (Oikea klikkaus työpöytään\ominaisuudet\asetukset\lisäasetukset\suoritus kyky ja veivaat sitä vipua vasemmalle).
Jos ongelmat katoavat tässä vaiheessa, niin kyse on lämpöongelmista, kuten minullakin oli. Lämpöjähän on vaikea nähdä, kun Radeon 9800Pro:ssa ei ole lämpöanturia, ellei sattumoisin ole saanut Pro:ta XT:n piirillä, josta anturi löytyy. Minultahan tälläinen erikoinen 9800PRO löytyy.
Outoa
|
Senior Member
|
23. lokakuuta 2006 @ 19:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Vanhemmiten tuntuu menevän monellakin radeoni alta, en sitten tiedä jos nVidian puolella sama juttu. Itsekin juuri siirtymässä ensimmäistä kertaa Geforce-kelkkaan, osittain korttisyistä (hinta-laatu) ja osittain vaihtamisen halusta.
Menipä vähän Offtopikiksi, mutta ei kai se maailma siihen kaadu.
@larppaaja : mikäs se tuollainen kortti oikein on? Mistä syystä siinä moinen piiri löytyy?
"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
|
larppaaja
Newbie
|
23. lokakuuta 2006 @ 19:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Jossain vaiheessa vain valmistettiin Radeon 9800XT:tä PRO:n nimellä ja minulla kävi tuuri saadessani tälläsen epänormaalin kortin. Minun pitäisi kuitenkin flashata korttini XT:ksi, eli päivittää näytönohjaimen biossi.
No minähän kokeilin päivittää ja vatuikshan se meni. Tällä hetkellä Pro ei toimi ja jotta voin korjata asian minä tarvitsen pci näyttiksen :).
Outoa
|
TearTox
Member
|
24. lokakuuta 2006 @ 13:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Moon koittanu jo aikoja sitte noita larppaajan kertomia juttuja. Ei auttanu. Nyt koitin säätää näytön kooksi 1024x732 tai jotain ja pistin 85Hz päivitystaajuudeks, ni näkyy puolet näytöstä selkeesti :D
Mut uus kortti tulos...
Kovin vaikeesti on saatavilla tollasia GF 7600GS kortteja, oon käyny neljäs kaupas eikä yhdessäkään ollu AGP väylään :/
|
Senior Member
|
24. lokakuuta 2006 @ 13:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Teartox, oletkos katellut 7600Gs:ää nettikaupoista? Luulisi nyt jostain liikkeestä löytyvän pari kipaletta Agp-versiota. Itse tosin ostin Club3d:n 7600Gs:n käytettynä, parin päivän sisään odottelen korttiani :)
Saa muuten nähdä miten käy Agp-markkinoille Pci-e:n entisestään vallatessa alaa Dx10-korttien saapuessa. Koneenkäyttäjät ovat "pakotettuja" vaihtamaan uudempaan rautaan, ja sekös valmistajia miellyttää. Itse kuitenkin aion selvitä Agp:n puolella vielä hetkisen, nyt kun tuli korttikin ostettua.
"Rousku" : Asus M4A785TD-V Evo//Phenom II X4 945@stock//6Gb DDR3//Gigabyte GTX460 1GB//80+500Gb//Sonata II + Silverstone 500W
|
TearTox
Member
|
26. lokakuuta 2006 @ 12:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Jebujee, nyt on uus kortti alla, Gainwardin 7600GS, tää kuulemma kellottuu ihan hulluna, täst saa paremman ku 7600GT:stä, ihan helposti meinaa..
Mitkä on muuten uusimmat ForceWare ajurit? Mul on täs joku versio 66.. mut näin et ois joku 94 versioki.. ?
Ja sit mul oli täs asennettuna ffdshow koodekkipaketti, ni nyt se ei tuu tonne alas ku soittaa videoita, ja videoista on värit päin persettä..
Koitin säätää tost valikost näyttistä, mut ei se auttanu, se vaan välkkyy niillä paskoilla väreillä ja sit niil mitä säädin, niinku yks ruutu on vanhat värit, yks ruutu uudet... ihan outo.
Muuten kyl pelit toimii hyvin ja muutki.
Niin löysin tän yhest pikkuputiikist. Kävin jotain 6 liikettä läpi eikä missään ollu :D Sit yks äijä katto niiden tukkurilta, et koska tulis, ni kaikki mallit oli myyty loppuun varastosta ja kesti ainaki viikko et tulis lisää.. Varmaan melko suosittu ohjain tai sit Nvidial hitaat hihnat..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. lokakuuta 2006 @ 11:43
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
26. lokakuuta 2006 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, jos saa kellotettua paremmaksi kuin 7600GT vakiona. Sitten taas mennään kun GT:tä kellotetaan :D
|
TearTox
Member
|
27. lokakuuta 2006 @ 11:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, ton 7600GT:n saa kai joksu 7900Gt:n tasoseks :)
Mut tää on ihan riittävä mulle. Ei riittäis ees powerist tehot, jos tunkisin yhtään paremman ohjaimen tonne sisälle. Eikä siitä ois ees mitään hyötyä, ku muut osat ei pysy peräs ku on kuitenki aika vanha tää kone. (P2600Mhz,1024Mt333Mhz)
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
27. lokakuuta 2006 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
7600GT ei ole virtasyöppö. Vai että saisi 7900GT:n tasolle? Korkeintaan 7800GT.
|
TearTox
Member
|
28. lokakuuta 2006 @ 09:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Riippuu hiukan miten verrataan.
Näin netis jonkun testin mis oli kellotettu 7600GT:tä ja ajettu sillä 3dmark ja sit pistetty samaan kokoonpanoon 7900GT kiinni ja sit ajettu kans 3dmark, ni ne oli saanu lähes samat pisteet...
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2006 @ 09:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Oho, oho.
|
Mainos
|
|
|
TearTox
Member
|
29. lokakuuta 2006 @ 06:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Äijä piilovattuilee :( Meen vessaan viilteleen mun muropaketista saadulla muovilusikalla :'(
|