Tuolla oli pari ketjua liittyen c-mediaan, mutta newbienä en päässyt vastaamaan niihin. No, ongelmakin on erilainen, kai.
Muuten äänet toimivat, mutta mikrofonin kanssa tuottaa ongelmia. Kaiuttimista kyllä kuuluu, mutta äänitysohjelmat eivät reagoi mitenkään, eikä myöskään nettipuhelut tms. Sitten taas jos pistän mikrofonin tehon lisäyksen päälle, ääntä tarttuu nauhallekin, mutta niin lujaa, että se säröytyy hirveäksi pörinäksi. Minkäänlaista välimuotoa ei ole, vaan se joko ei kuulu tai kuuluu liian lujaa.
Luin tämän: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/307945, katsoin emolevyn mallin ja asensin ajuriapajalta oikean ajurin, mutta ei vaikuttanut mitenkään. Mielestäni olen kolunnut myös kaikki mahdolliset Windowsin (XP) asetukset läpi moneen kertaan, räplännyt volyymeja ja kaikenlaisia asetuksia eestaas, ilman tulosta.
Mikkejäkin olen kokeillut muutamaa (tosin en tiedä miten hyviä), mutta ei vaikuta mitenkään. Nyt on kiinni webbikameran mukana tullut creativen pienikokoinen mikki, jonka luulisi olevan ainakin jokseenkin yhteensopiva. Vai onko näissä kuinka suuria eroja?
Nyt, pliis, vinkkejä mistä tämä voi johtua. Pakko saada korjattua ennen kuin pää hajoaa.
käynnistä -> suorita -> sndvol32 /r
ja tarkista että microphone/mikrofoni on valittuna ja ettei sen voluumi ole liian pienellä.
EDIT:
kannattaa myös tarkistaa että mikki on mic-in liitännässä eikä line-in liitännässä.
Joo, olen kyllä noiden volyymiasetustenkin kanssa räplännyt. Mikki on valittuna, ja olen kokeillut erilaisia volyymeja. Sitäkin testasin, että jos laittaa sen tehon lisäyksen päälle, mutta pienentää volyymia, niin vaikuttaako, mutta ei. Ainoastaan se särkymiskynnys menee korkeammalle, että pitää huutaa kovempaa, että kuuluu jotain, mutta sitten se taas särkyy heti kun jotain kuuluu.
Siis mikä tuo Live Linux on? Joku Linuxin versio vaan, vai joku muu juttu?
Löysin Asrockin sivulta ajurin ja latasin, ja oli huomattavasti isompi paketti kuin sen minkä otin ajuriapajalta. Setup.exe ei kuitenkaan käynnisty, kun sitä klikkailee... mistähän tämä johtuu. Sama vika oli kyllä siinä ajuriapajan versiossakin, mutta onnistuin asentamaan ajurin control panelin kautta jostain "päivitä ohjain" -jutusta. Voin toki kokeilla samaa tähänkin, mutta mietin ajaako se saman asian. Miten on, onko väliä miten sen asentaa?
Tuo update driver/päivitä ajurit, kyllä päivittää laitteen ajurit. Tosin jotain noita oheisohjelmia saattaa jäädä samalla asentamatta, joskus tästä on harmia, joskus ei.