User Käyttäjä Salasana  

perjantai 8.8.2025 / 14:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd laitteen kanssa ongelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVD Laitteen kanssa ongelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
marke10
Member
_
19. lokakuuta 2006 @ 13:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei!

Minulla on Tricen DVD-Laite ja siinä olisi yksi pikku ongelma. Laitoin sisälle kokeeksi Madagaskar-elokuvan ja huomasin, että ääni puuttui. Siis taustaäänet tuli, mutta henkilöiden puhe ei. Koitin myös Moottoripyöräpäiväkirjaa niin kaikki äänet pelasivat.

Mistäköhän mahtaa olla kysymys?
Kiitos vastauksistanne etukäteen! :)

Olen nyyppä.
MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
19. lokakuuta 2006 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Valitsitko käytettävän äänen äänivalikosta? Jotkut laitteet ilmeisesti jättävät äänen pois, jollei ole annettu oletusäänivalintaa tai sitten valita leffan alun asetuksista sitä.
marke10
Member
_
19. lokakuuta 2006 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisitteko vielä kertoa, että miten se valitaan?

Olen nyyppä.
MissBlue
Senior Member

3 tuotearviota
_
20. lokakuuta 2006 @ 04:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elokuvan alussa pitäisi aina tulla jonkinlainen valikko, missä on myös setup/asetukset tms. Sieltä löytyy myös ääniraidan valinta, eli haluttu puhekieli.
Oletuskieli voidaan useimmissa DVD-soittimissa myös valita ja se tapahtuu puolestaan laitteen omasta hallintavalikosta. Koska tuommoinen härveli on minulle outo, niin otapa käyttöohjekirja tassuun, sieltä sen pitäisi löytyä.
marke10
Member
_
20. lokakuuta 2006 @ 07:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Seelvä.. Se on varmaankin kiinni siitä DVD:n omasta äänivalikosta, sillä oon elokuvan alusta koittanu ottaa sitä ääntä ja silti ei tullu :S

Olen nyyppä.
Staff Member

32 tuotearviota
_
20. lokakuuta 2006 @ 08:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaiutinasetukset ovat väärin toisto-ohjelmasta tai esim. AC3filter:istä tai FFDshow:sta, tämän takia keskikanava (jossa puhe on) ei kuulu 5.1 ääniraidassa.
marke10
Member
_
20. lokakuuta 2006 @ 08:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja miten ongelma korjataan?

Olen nyyppä.
Staff Member

32 tuotearviota
_
21. lokakuuta 2006 @ 07:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos elokuvassa ei ole Dolby 2.0 ääniraitaa niin kannattaa kattoa DVD-soittimen asetuksista että se Downmixaa nuo 5.1 äänet 2.0 mallisiksi.

Oletin tuossa ylhäällä että tietokoneella on tarkoitus katsella. Pahoitteluni siitä.
Mainos
_
__

_
marke10
Member
_
28. tammikuuta 2007 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaihdoin downmixistä LT/RT ja toimi. Kiitoksia!
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dvd laitteen kanssa ongelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy