GPU Diode 84c ??
|
|
Nuuqis
Suspended due to non-functional email address
|
22. lokakuuta 2006 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Everest Ultimate Editioni siis näytti tunnin pelityksen jälkeen (peli oli just cause) että GPU Diode oli 84celssiusta kuuma. Mitä mieltä ootte näyttääkö väärin vai pitäskö paikkansa? Just ennen kun lopetin pelaamisen se pätki vähäsen, ääni "jynkytti" ja kuvaruutu pysähty hetkeks. Oon kellottanut vähän näyttistä: Piirin kellotaajuus 300mhz -> 330mhz & Muistin kellotaajuus 500mhz -> 555mhz.
Näyttis - nVIDIA GeForce 6600
Prosessori - AMD64 X2 3800+
Keskusmuisti - 1536 mb
Emo - Asus a8ne-fm
Edit. näyttäs olevan 65c ihan idlaus tilassa
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. lokakuuta 2006 @ 15:04
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
22. lokakuuta 2006 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuo ihan uskottavalta näyttää. Oletko koska putsannut koneen viimeksi?
|
Nuuqis
|
22. lokakuuta 2006 @ 15:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä oon lisänny muistitikun ja pistäny uuden tuulettimen prosessoriin, sillon kattonu nii vähän pölyssä ollu.. Mutta ne oon puhalellu omille silmille. Tikun lisäsin eilen. Mites sitten kunnolla toi putsataan?
|
Player_
Senior Member
|
22. lokakuuta 2006 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Paineilmalla ja imurilla olen itse puhdistellut, täytyy vaan muistaa pitää tuulettimet paikoillaan ettei laakerit mene ja olla sörkkimättä imurilla komponentteja, eli paineilmalla pölyt liikkeelle ja imurilla talteen :)
Kyllä sillä puhaltelullakin enimmät pölyt pois saa, imurilla voisi varmistaa etteivät jää vain koteloon leijailemaan.
|
Nuuqis
|
22. lokakuuta 2006 @ 15:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä ei oo kyseessä pölyt. Näkeekö biossista GPU:n lämmön? Jos toi Everest näyttäs väärin.
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
22. lokakuuta 2006 @ 15:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Elikkä ei oo kyseessä pölyt. Näkeekö biossista GPU:n lämmön? Jos toi Everest näyttäs väärin.
Ei näe, mutta Coolbits rekisterimuutoksella pitäisi näkyä, ellet ole sitten päivittänyt ajureita 90-sarjalaisiin.
|
Nuuqis
|
22. lokakuuta 2006 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Pistin justiinsa uuden verkkokortin kiinni ja lisäsin muistia 512mt. Yllättävän paljon lensi pölyä kun kunnolla puhaltelin ja imuria käytin. Mutta heti kun käynnistin koneen katoin Everestillä näyttiksen lämmön ja mukamas 50c... elikkä heittääkö tuo n. 40c?, 84c-40c=44c. Olis paljon todennäkösempi lämpötila =p
Edit. Yleismittarilla sain 54c lämmöksi kun pelaamisen jälkeen testasin, 80+ näytti everest. -Case Closed!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. lokakuuta 2006 @ 18:48
|
Senior Member
9 tuotearviota
|
22. lokakuuta 2006 @ 22:42 |
Linkki tähän viestiin
|
siis kyllähän se pöly sitä lämpöä paljon lisää.. itelläki oli sillee et kone huus hirveesti ku tuulettimet oli koko ajan nii koval ku prossu kuumeni vähän liikaa eli se oli joku 46c sit ku puhalsin pölyt pois nii kone hiljeni ja prossun lämpö laski joku 15c ja mul ei oo ees kauaa ku oon viimeks puhistannu joku pari kk..
EDIT: ei tota lämpöä voi oikeen omal mittaril ottaa ku se anturi mikä siin näyttikses on niin on siinä yrimessä tjsp ja se on aina kuumempi ku siit ulko puolelt mitattu lämpötila.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. lokakuuta 2006 @ 22:44
|
Mainos
|
  |
|
Nuuqis
|
23. lokakuuta 2006 @ 07:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, mutta ei siinä kättä kiinni pystys pitämään jos se olis lähelläkään 80c ;)
|