Apua ohjeiden ymmärtämisessä?
|
|
Rpelline
Junior Member
|
27. lokakuuta 2006 @ 09:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Yritän päivittää firmwarea ja sen mukana tulevat ohjeet ovat tuossa seuraavaksi, mutta en tullut niistä paljon hullua hurskaammaksi. Mitä niissä siis sanotaan?
How to upgrade the firmware in Dos mode.
(In case of windows2000/ME, make the booting diskette)
1. Download the zip file to your computer.
2. Unzip the zip file to C: and reboot in dos mode.
( While OS passes from BIOS to Hard DISC, please keep pressing F8,
and you can find the START UP MENU -> Dos prompt mode/ command com promptly only.)
3.Go to directory C: by typing c: or c:\ .
4. If there's Rom drive, check if Rom drive is maser or slave.
Master- type sfdndos ss11D.bin sm +Enter
Slave- type sfdndos ss11D.bin ss +Enter
Master- type sfdndos ss11U.bin sm +Enter
Slave- type sfdndos ss11U.bin ss +Enter
5.When the FIRMWARE DOWNLOAD is completed, power the PC off.
Boot up the PC again.
|
Player_
Senior Member
|
27. lokakuuta 2006 @ 09:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Käännös:
1. Lataa zip-tiedosto koneellesi.
2. Pura zip-tiedosto hakemistoon c: ja käynnistä tietokoneesi dos-tilaan.
(Tietokoneen käynnistyessä painele F8-nappia ja valikon ilmestyessä valitse Vain dos-tila/komentokehote)
3. Mene hakemistoon c: kirjoittamalla c: (paina vielä enteriä)
4. Jos sinulla on rom-asema, tarkasta onko se master vai slave
Master- kirjoita sfdndos ss11D.bin sm ja paina enter
Slave- kirjoita sfdndos ss11D.bin ss ja paina enter
Master- kirjoita sfdndos ss11U.bin sm ja paina enter
Slave- kirjoita sfdndos ss11DU.bin ss ja paina enter
5. Kun laitteen ohjelmistopäivitys on valmis, sammuta tietokone ja käynnistä se uudelleen.
Eli sinun pitää tietää onko asemasi slave vai master ja tämän perusteella valita komento.
|
Rpelline
Junior Member
|
27. lokakuuta 2006 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
kiitti paljon :)
|
Rpelline
Junior Member
|
27. lokakuuta 2006 @ 18:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Ilmeni uusi ongelma... Eli kun menen hakemistoon c:, pitäisikö komennon c: ja entterin painon jälkeen tulla ilmoitusta vai onko normaalia, että alkaa vain uusi tyhjä rivi? Mielestäni minulla master- tyyppinen rom- asema. Kokeilin kirjoittaa sfdndos ss11D.bin sm ja painaa entteriä, mutta sen jälkeen tuli vain ilmoitus: Komento tai tiedoston nimi ei kelpaa. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi muutkin nelos kohdan komennot, mutta niistä tuli sama ilmoitus. Teinkö jotain väärin, ja jos tein mitä pitäisi tehdä?
P.S. käyttikseni on win 98 second edition. Voisiko tuosta tiedosta olla jotain hyötyä???
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2006 @ 11:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja tuo paketti on varmasti purettu C: aseman juureen?
esim.
dir c:\
komento näyttää sfdndos.exe tiedoston?
|
Rpelline
Junior Member
|
28. lokakuuta 2006 @ 12:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo on purettu C: juureen. Kun kirjoitan komentokehoitteeseen "dir c:" avautuu lista jossa on tiedostot jotka on C: juuressa. Siellä ei ollut sfdndos.exeä mutta siellä oli sfdndosm.exe. Kokeilin kirjoittaa komennon samalla tavalla mutta sen m- päätteen kanssa. Sen jälkeen tuli jotain että on ladattu ja semmottiin, mutta sitten tuli jokin "virhe ilmoitus" että minulla on kai eri tyyppinen asema ja kokeilin slavella. No sitte kaikki meni nappiin ja virheilmoitusta ei tullut. Suljin koneen pitämällä käynnistys nappia pitkään pohjassa ja sitten käynnistin sen.
Kokeilin lukisiko asema vihdoinkin DVD- levyjäni, mutta ongelma vieläkin sama.....
|
Rpelline
Junior Member
|
28. lokakuuta 2006 @ 13:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse asiassa, nyt kun kokeilin tehdä saman uudelleen niin myös slavessa tuli sama ilmoitus:" DRIVE NOT FOUND or DEFFERENT MODEL!!", mutta vain hetken viiveellä. Mikähän tässä nyt mättää.... Voisiko vika olla itse asemassa fyysisesti? Ja vielä että kumpaa minun tulisi käyttää, sitä ss11D.bin:iä vai ss11U.bin.iä???
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2006 @ 07:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Onkohan kyseessä mikä DVD asema?
|
Rpelline
Junior Member
|
29. lokakuuta 2006 @ 08:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Valmistaja on Samsung. Aseman päällä lukee DVD- Master 12E model sd-612, laitehallinnassa lukee DVD- rom sd-612F. Ohjelma jota olen nyt siihen yrittänyt asentaa on sd-612s.
|
Mainos
|
  |
|
Moderator
7 tuotearviota
|
29. lokakuuta 2006 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|